Vad gör man när paket hämtats ut av någon annan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Har Posten en Sweclockersrepresentant? Kul :).

Trots allt Sveriges största dator/IT-forum
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av griid_83:

Det som skiljer är lägenhetsnummer, Andranamn som står på min post och det viktigaste av allt som brevbäraren skiter i: adressen, jag bor på nummer 26 den andre på 28...
Brevbärare har ingen stolthet kvar, skyndar och slarvar, det är min mening.
Jag har haft samma problem i flera års tid. Det jag gör är att logga och hör av mig till Posten varje gång det händer....

Jo det säger även brevbärarna själva men det beror på att Posten skall vara en samhällstjänst samtidigt som de skall vara ett vinstdrivande företag. En ekvation som är omöjlig att få ihop. Dom som drabbas utav detta är just brevbärarna då det är dom tjänsterna som dras in först vilket gör att distrikten blir bara större och större och då blir även kvalitén lidande för personalen måste stressa arslet av sig för att hinna.

Lösningen på detta kan vara ett staten går in och ersätter Posten för att utföra detta samhällsuppdrag, eller kommer vi tillslut att hamna i det läget att alla som bor i glesbygden kommer få att åka till stan för att hämta sin post.

Kan även säga att jag inte är anställd utav Posten, bara har lite insyn.

Permalänk
Medlem

Detta hände mig också en gång i tiden, då hade jag beställt något väldigt dumt och farbror blå hade varit och hämtat ut det. Beställde aldrig sånt igen.

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk

Butiken min syster handlade ifrån har strukit fakturan. Det gjorde de några timmar efter vi gjorde en reklamation. Jättebra agerat av dem. Dessvärre så var det kampanjvaror som beställdes så de går inte att beställa om på nytt.

Permalänk
Skrivet av Skaning14:

Butiken min syster handlade ifrån har strukit fakturan. Det gjorde de några timmar efter vi gjorde en reklamation. Jättebra agerat av dem. Dessvärre så var det kampanjvaror som beställdes så de går inte att beställa om på nytt.

Bara att dem leverar dem igen. Kan de inte det så har ni rätt att göra ett teckningsköp hos en annan butik som har dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kylskåpshandtag:

Jo det säger även brevbärarna själva men det beror på att Posten skall vara en samhällstjänst samtidigt som de skall vara ett vinstdrivande företag. En ekvation som är omöjlig att få ihop. Dom som drabbas utav detta är just brevbärarna då det är dom tjänsterna som dras in först vilket gör att distrikten blir bara större och större och då blir även kvalitén lidande för personalen måste stressa arslet av sig för att hinna.

Lösningen på detta kan vara ett staten går in och ersätter Posten för att utföra detta samhällsuppdrag, eller kommer vi tillslut att hamna i det läget att alla som bor i glesbygden kommer få att åka till stan för att hämta sin post.

Kan även säga att jag inte är anställd utav Posten, bara har lite insyn.

Som brevbärare kan jag bara hålla med om det du skriver! Att det kommer bli mer fel i framtiden är bara att räkna med då maskinerna börjar ta över sorterandet av posten och brevbäraren enbart ska komma till en depå och plocka med sig posten ut.
Den stolthet många brevbärare känt över yrket börjar verkligen att ebba ut!
Men men, det ser väl likadant ut överallt med stress och neddragningar!

Kul att det löste sig med paketet för syrran!

Permalänk
Skrivet av DasBoot_swe:

Bara att dem leverar dem igen. Kan de inte det så har ni rätt att göra ett teckningsköp hos en annan butik som har dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Företaget undvek frågan och sade bara att hon skulle hålla utkik på deras hemsida. Min syster vill inte ha produkterna nu längre då hon redan gjort andra köp så vi låter det vara.

Tack så mycket för alla svar i tråden.

Permalänk
Skrivet av Skaning14:

Företaget undvek frågan och sade bara att hon skulle hålla utkik på deras hemsida. Min syster vill inte ha produkterna nu längre då hon redan gjort andra köp så vi låter det vara.

Tack så mycket för alla svar i tråden.

CDON gjorde samma sak, men när jag hänvisa till teckningsköp så var det snabba på att skicka varorna igen

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2