Ska inte mitt paket väga mer?

Permalänk

Ska inte mitt paket väga mer?

Har beställt följande ifrån inet https://www.inet.se/kundvagn/visa/7533397/2014-12-26 och paketen "2 st då de är mycket varor" så långt är jag med... Men det står att 1 av paketen väger 11,7 kilo och det andra 1,2 kilo?

Bara Taurus Overkill väger ju 17 kilo? Har någon råkat ut för detta förut, tycker detta är väldigt märkligt.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Inet kan ha matat in fel Kg.

Om nu posten väger försändelsena, kan det bli fel i systemet så den visar 1Kg?

Permalänk
Medlem

Har du tur så kanske dom skickat dig 11,7kg pingvinstänger . Tror inte du behöver oroa dig speciellt mycket .

Permalänk
Medlem

Det händer rätt så ofta att vikten på postens hemsida inte stämmer, så du behöver inte oroa dig.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem

Vikten har aldrig stämt när jag använt posten.

Permalänk
Medlem

När jag beställde min soffa (dock via DHL) så stod det att paketet vägde flera ton.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Nja, det börjar väga mer först när det sväller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dyll:

När jag beställde min soffa (dock via DHL) så stod det att paketet vägde flera ton.

Humor!

Till TS, skit i vikten. Bara gå in på inet så ser du ju om allt är skickat eller inte och vilket kollinummer som det står

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Jag hade inte oroat mig sålänge du får paketet. Den angivna vikten spelar ju ingen roll förutsatt att du får dina grejer.

Visa signatur
Permalänk

vikten beror på vad avsändaren skriver, foderpallar kan väga strax över 900 kg o då vågar dom inte skriva ut vikten

Visa signatur

Ledsen ägare till ett Nvidia GTX 970 G1 med "nästan" 4GB brukbart videominne....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svagdricka:

vikten beror på vad avsändaren skriver, foderpallar kan väga strax över 900 kg o då vågar dom inte skriva ut vikten

Fast varför skulle de inte våga skriva ut vikten? Går fortfarande som pall.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Antagligen för maxvikten på lastbilen som fraktar eller pallen.

Har en hjälm påväg hem och där står det 0.0kg så det är inget att oroa sig för.

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem

Vikten har nog aldrig varit rätt på de paket jag fått.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av oobum:

Fast varför skulle de inte våga skriva ut vikten? Går fortfarande som pall.

Att jag vill veta är för att jag har rätt att kräva att ta med eltruck när pallens vikt överstiger 800kg. Annars kan du själv prova skjuta på en pall som väger 1300kg. BT trucken jag hade böjde hela handtaget. Ett under att skiten inte knäcktes på mitten. Därför vill jag veta vikter.

Visa signatur

Ledsen ägare till ett Nvidia GTX 970 G1 med "nästan" 4GB brukbart videominne....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oobum:

Fast varför skulle de inte våga skriva ut vikten? Går fortfarande som pall.

Du har aldrig jobbat som lastbilschafför va?