Katt spillde vatten på tgb. Visa knappar dubbelregistreras, finns det något att göra?

Permalänk
Medlem

Katt spillde vatten på tgb. Visa knappar dubbelregistreras, finns det något att göra?

Hej,
min katt välte ut mitt glas vatten och lite kom på tangentbordet. Dagen efter så är det vissa knappar som dubbelregistreras eller att den trycker på någon knapp utan att jag gör det själv. Finns det något att göra eller måste man köpa nyttt?

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuken:

Hej,
min katt välte ut mitt glas vatten och lite kom på tangentbordet. Dagen efter så är det vissa knappar som dubbelregistreras eller att den trycker på någon knapp utan att jag gör det själv. Finns det något att göra eller måste man köpa nyttt?

Låt bli att använda våt elektronik och plugga ur så snabbt som möjligt. Sedan låt stå och torka i ett par dagar. Nu är det ett tangentbord så du borde ha vänt det upp och ner efter att ha pluggat ur det. Nu kanske det är försent, så ja det kanske blir till att köpa ett nytt tangentbord. Det får tiden utvisa.:)

Visa signatur

HTPC:Intel Pentium G5400/ Asus PRIME B360M-A/ 8gb / Samsung SSD 120 / Samsung SSD 2 x 1 Tb / Silverstone Grandia MX-1 / Seasonic X-650 / LG 4020 47"
SPELPC:Intel Core i5 2500k @ 4200Mhz på en CM TX-3/ AsRock P67 Pro3 / HD7970/ 8gb / Samsung 830 120 GB och ett gäng hårddiskar / FD Define R3/ Seasonic X-650 / Asus VS278Q / Logitech G15/M-705

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Första felet du har gjort är att använda tangentbordet igen innan det hade torkat ordentligt det kan mycket väl vara därför som det inte fungerar som det ska. Ryck ut det ur datorn igen och sedan lägg det ovanpå ett element ett dygn eller så för att vara säker på att all vätska försvinner. Har du tur så börjar det att fungera igen men har du otur så är skadan redan skedd.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk

Eller så öppnar man det och gör rent ordentligt. Är ingen raketvetenskap precis.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Avliva katten? Hon har nu fått smak på att döda tangentbord hon kommer döda igen!

Är det bara rent vatten så tror jag nog det kommer fungera igen när det väl torkat ordentligt. Bara det inte hunnit ligga så länge så kontakter börjat ärja eller något men lite vatten på moderkort etc gör sällan någon skada (kör vattenkylning förvisso dejoniserat vatten)

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Inaktiv

Nej vatten brukar INTE kunna förstöra ett tangentbord.

Är ditt av modell mekanisk, membran eller sax?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Avliva katten? Hon har nu fått smak på att döda tangentbord hon kommer döda igen!

Är det bara rent vatten så tror jag nog det kommer fungera igen när det väl torkat ordentligt. Bara det inte hunnit ligga så länge så kontakter börjat ärja eller något men lite vatten på moderkort etc gör sällan någon skada (kör vattenkylning förvisso dejoniserat vatten)

Varför ska han avliva sin katt??

Nog det dummaste jag läst på detta forum.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Snuken:

Hej,
min katt välte ut mitt glas vatten och lite kom på tangentbordet. Dagen efter så är det vissa knappar som dubbelregistreras eller att den trycker på någon knapp utan att jag gör det själv. Finns det något att göra eller måste man köpa nyttt?

Låt det torka ett dygn eller mer till. Har upplevt samma problem med men när det varit helt torrt har det fungerat som vanligt igen. Tar bara lite längre tid än man kan tro. Jag körde mitt i ugnen på 50 grader ett tag för att snabba på torningen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fermia:

Varför ska han avliva sin katt??

Nog det dummaste jag läst på detta forum.

Nyvaken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Varför ska han avliva sin katt??

Nog det dummaste jag läst på detta forum.

Jag tror det där var ett så kallat skämt.

Permalänk
Avstängd

Vad du kan göra? Du kan köpa en ny bättre katt. Denna verkar inte klara datorer. Det andra du kan göra, är att låta tangentbordet torka. Det göra det själv. Har du tryckluft kan du blåsa lite med det, låta torka någon dag. Osv. sen kommer det fungera igen.
God fortsättning.

Permalänk
Medlem

Lägg in tagentbordet i ugnen på typ 50C å låt det ligga där ett tag. Då dunstar vattnet men tagentbordet tar ingen skada. Annars har det blivit kortis å då blir det nytt

Visa signatur

- Its all about the game