Permalänk

Sneak 'em up spel

Hej! Spelade klart AC rogue igår, och tänkte vänta lite med unity och spela några spel mellan.
Jag undrar om någon här vet om det finns några fina stealthspel där man till mesta delen använder svärd.

Jag är så fruktansvärt dålig på att sikta, och gillar absolut att slåss med svärd mest.

(Om det utspelar sig förr i tiden är det en sjukt stor bonus)

Permalänk
Medlem

Pallar du med RPG-elementen så kan du ju spela Skyrim på det viset om du vill det. Samma sak gäller Oblivion och Morrowind.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera skyrim jag med, om du inte redan kört det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Enthoo Evolve ITX, Asus strix B550-i, R5 5600x, GTX 1080, FD Integra R2 750w, 660P 1TB

Permalänk
Medlem

Dishonoured eller Styx.

Styx är mera ett smygaspel än att slåss, men jävligt kul.

Ta dig från A till B, det finns flera vägar att välja hur man ska smyga sig förbi vakter. Det går självklart att ta ut vakter, men lämna inga synliga lik.

Permalänk
Medlem

World of Warcraft som Rogue

Permalänk
Skrivet av kaput:

Pallar du med RPG-elementen så kan du ju spela Skyrim på det viset om du vill det. Samma sak gäller Oblivion och Morrowind.

Skrivet av Fräsen:

Skulle rekommendera skyrim jag med, om du inte redan kört det.

Skickades från m.sweclockers.com

Har aldrig spelat det, nej. Men jag har faktiskt funderat på det.
Om man kan spela det på det sättet kan det ju vara rätt fräckt!

Permalänk
Medlem

Dark Messiah of Might and Magic så klart!!!

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Skrivet av Molgorain:

Dishonoured eller Styx.

Styx är mera ett smygaspel än att slåss, men jävligt kul.

Ta dig från A till B, det finns flera vägar att välja hur man ska smyga sig förbi vakter. Det går självklart att ta ut vakter, men lämna inga synliga lik.

Läste lite om styx, verkar vara ett jävligt roligt spel!
Ska kolla lite på youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barryallen:

Har aldrig spelat det, nej. Men jag har faktiskt funderat på det.
Om man kan spela det på det sättet kan det ju vara rätt fräckt!

du kan ju köra som rogue/stealth i skyrim ja helt klart! typ pick-pocket, du får bonus skada om du attackerar nån utan dom upptäckt dig osv osv.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Hitman kanske?

Permalänk
Medlem

Som Miindz sa över, Hitman på svåraste, enda vapnet är kniv

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barryallen:

Har aldrig spelat det, nej. Men jag har faktiskt funderat på det.
Om man kan spela det på det sättet kan det ju vara rätt fräckt!

Du kan nog få en rätt bra bild av hur det fungerar om du kollar upp skillträden i The Elder Scrolls Wiki. Det är väl främst sneak-trädet och de olika vapen- och armorskillsen som kan tänkas vara intressanta.

Även om jag tycker Skyrim gör det där väldigt bra, så får man väl ändå lägga in en brasklapp för att det garanterat finns renodlade smygarspel som gör det ännu bättre.

Ett tillägg förresten; om du står ut med lite äldre grejer, så är Deus Ex ett vansinnigt bra spel, som faktiskt spelas allra bäst som smygare. Rekommenderas varmt om du aldrig kört det förr.

Ytterligare ett tilllägg: Deus Ex ser faktiskt inte så risigt ut ens med dagens mått om man kör med HDCP och New Vision-patcherna. Googlade rätt på som verkar vara en rätt bra guide, här har du den. Själv är jag en hopplös nostalgiker, så jag brukar nöja mig med Deus Exe, som är en ny executable med bättre stöd för högre upplösningar, 64-bits OS, osv (finns länkad från guidelänken där), samt den inofficiella 2.0-patchen, som fixar en del störiga buggar som var kvar även med den sista officiella patchen.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Tenchu! the ultimate sneak em' up ever. Spela på PS1/PS2 emulator

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk

Beroende på hur man spelar spelet då kan man smygande sig på rätt många fiender i Shadow of mordor.

Permalänk

Metal Gear Solid spelen, Thief, "Tom Clancy"spelen och Duse Ex är alla spel där smyga är en stor del av spelet.

Permalänk

Hitman, Sniper ghost elite.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk

Fasen vad mycket bra spel! Tack! Nu har jag lite att välja mellan.
Tusen tack igen!

Permalänk
Skrivet av Molgorain:

Dishonoured eller Styx.

Styx är mera ett smygaspel än att slåss, men jävligt kul.

Ta dig från A till B, det finns flera vägar att välja hur man ska smyga sig förbi vakter. Det går självklart att ta ut vakter, men lämna inga synliga lik.

Styx såg underbart ut, ska helt klart kolla in det! Bra tips

Skrivet av Death On Wings:

Beroende på hur man spelar spelet då kan man smygande sig på rätt många fiender i Shadow of mordor.

Var helt ok som smygspel fram tills "bossarna" började bli immuna mot sneak attacks men trots det så skulle jag nog påstå att det var ett av de bättre spelen jag spelat i år framför allt om man bortser från de sista 30 min av det.

Permalänk
Medlem

Skulle starkt rekommendera Metal gear serien på en lite uppskruvad svårighets grad

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem

Som trean sa är dishonored bland de bästa sneak spelen ja spelat iaf.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

Deus Ex serien är riktigt nice. Deus Ex Human Revolution är bland det bästa jag spelat med stealth element

Permalänk
Medlem

Stealth med svärd:
Mark of the Ninja <- Extremt bra smygarspel i 2D.
Thief <- Nyversionen. Mer linjärt än de tidigare spelen i serien. Mycket snyggt spel.
Thief 1: The Dark Project <- Tillsammans med Metal Gear Solid bland det absolut första smygarspelet.
Thief 2: The Metal Age <- Mer tjuvande och smygande än i ettan.
Thief 3: Deadly Shadows <- Finns många mods som gör grafiken bättre, även om den är ok.

Stealth utan svärd:
Stealth Bastard: Tactical Espionage Arsehole <- Smygande pussel i 2D
Invisible Inc. (i Early access) <- Väldigt taktiskt omgångsbaserat spel.
Alien: Isolation <- Helt nytt spel, snygg grafik och en design som hyllats. Ska vara ett av årets bästa spel.
Alpha Protocol <- Bra rollspel men mycket dålig action, så bäst att smyga så mycket som möjligt.
Deus Ex 1 <- Ett av de bästa spelen någonsin! Mycket öppen spelstil. Går att klara med bara tre döda fiender i hela spelet om man vill.
Deus Ex: Human Revolution <- Stealth, Action eller både och, spela som du vill.
Splinter Cell-serien <- Kräver mycket mer smygande än action, även om sista spelet drog mer lite på stealth-delen.

Permalänk
Medlem

Tom Clancy's Splinter cell, det är väl det mest ultimata smyga spelet som finns?

Hitman har jag hört är väldigt smygigt med, jag har aldrig testat, blir bara less och skjuter mig igenom det.

Gott nytt!

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Medlem

Skyrim är på 50% just nu på Steam så köp och pröva!

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

Deus ex 1 och 3
Klarar man sig utan ögongodis så är ettan överlägsen allt utom möjligen Fallout 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynkrygg:

Deus ex 1 och 3
Klarar man sig utan ögongodis så är ettan överlägsen allt utom möjligen Fallout 2

Du och jag har rätt så samma spelsmak.

Sitter för övrigt och spelar Wasteland 2 nu, inte direkt Fallout för känslan saknas, men gu så gött det är!

Apropå ämnet så skulle jag kolla på Deus Ex Human Revolution med expansion. Tror inte det är Skyrim du är ute efter. Jag smög mig igenom Skyrim en bra bit men ledsnade till slut. AI'n ter sig bättre om du bara våldar igenom.

Gott nytt!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk

Du behöver inte vara bra på att sikta i Deus Ex HR, lirar det själv mycket och dödar i stort sätt aldrig någon. smyger bara runt på uppdragen, dricker öl, hackar terminaler, dricker whiskey. går vilse någonstans där jag inte skall vara m.m

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runeclaw:

Stealth utan svärd:
...
Deus Ex 1 <- Ett av de bästa spelen någonsin! Mycket öppen spelstil. Går att klara med bara tre döda fiender i hela spelet om man vill.
...

Deus Ex kan du visst köra som meleefighter, och dessutom med svärd en bit in i spelet, i vad mån den detaljen är viktig. Bara köra low-tech weapons som offensiv skill. Har för mig man hittar de första svärden nån bana innan Hong Kong, och på plats där kan man ju fixa Dragon's Tooth, som väl är ett svärd som heter duga

Sedan vettefan om det verkligen är det roligaste sättet att spela DX. Själv föredrar jag ju helt klart att köra hårt på pistols, med rifles som backup när man fått upp electronics, athletics, lockpicking och hacking hyfsat. I sluttampen av spelet blir det ju lite mer knapert med pistolammunition eftersom fienderna har tyngre vapen. Skiter man i att döda alla fiender så kommer man nog undan med bara pistols, och kan köra mer i de övriga skillsen

Annars har du ju helt rätt, DX är verkligen ett av de bästa spelen någonsin. Det toppar i alla fall min lista tillsammans med Chrono Trigger och Metroid 3.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Du och jag har rätt så samma spelsmak.

Sitter för övrigt och spelar Wasteland 2 nu, inte direkt Fallout för känslan saknas, men gu så gött det är!

Apropå ämnet så skulle jag kolla på Deus Ex Human Revolution med expansion. Tror inte det är Skyrim du är ute efter. Jag smög mig igenom Skyrim en bra bit men ledsnade till slut. AI'n ter sig bättre om du bara våldar igenom.

Gott nytt!

Håller med precis om känslan, och att det känns som att man måste spöa allt man ser, men jag måste allt ge det en chans