Trasig skärm/display (LG G2), hur göra nu? telefonen är oanvändbar

Permalänk
Medlem

Trasig skärm/display (LG G2), hur göra nu? telefonen är oanvändbar

Tappade min telefon i marken nu 13 mån efter jag köpte den, kan inte köra någonting förutom att stänga av och sätta på skärmen, kan inte trycka på nån icon och stänga av och sätta på telefonen hjälper ej. så hur gör jag nu? jag köpte den på The Phone house, kan de byta display? nåt annat ställe som kan byta display? kostnad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av knibis:

Tappade min telefon i marken nu 13 mån efter jag köpte den, kan inte köra någonting förutom att stänga av och sätta på skärmen, kan inte trycka på nån icon och stänga av och sätta på telefonen hjälper ej. så hur gör jag nu? jag köpte den på The Phone house, kan de byta display? nåt annat ställe som kan byta display? kostnad?

De kan nog se till att den blir reparerad iaf. Kostnad får de svara på.
Det är nog ett okej alternativ om du inte har funderingar på att fixa själv eller så.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

mitt försäkringsbolag ville ha typ 1500 i självrisk när jag knäckte min z1 compact.
Jag köpte en billig skärm från kina som inte funkade, så nu är en dyrare variant på väg, ca 800kr + 600 för den billiga, orkade inte krångla med att skicka tillbaka den

Permalänk
Medlem

om jag går in på phonehouse, tror ni de kan byta en LG G2 skärm? eller är det bättre att försöka byta själv...?

Permalänk
Medlem

om dom inte kan så lär det finnas andra firmor som gör det.

Byta själv verkade inte vara aslätt, men om det är värt det beror väl på hur billigt man kan hitta en skärm

https://www.youtube.com/watch?v=Xbt5BaAlPwo

Skärmarna verkar inte så dyra iof http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m57...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynkrygg:

om dom inte kan så lär det finnas andra firmor som gör det.

Byta själv verkade inte vara aslätt, men om det är värt det beror väl på hur billigt man kan hitta en skärm

https://www.youtube.com/watch?v=Xbt5BaAlPwo

Skärmarna verkar inte så dyra iof http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m57...

Köp inte de billiga. Det är bara skit imo.
Jag testade att beställa en men skickade tillbaka den o beställde sedan en oem skärm. Kolla så säljaren har nästan 100% positiva omfömmen.

Kan rekommendera att byta batteriet också när den är isär även om det går att kavla batteriet slätt efter man bändit bort det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av knibis:

Tappade min telefon i marken nu 13 mån efter jag köpte den, kan inte köra någonting förutom att stänga av och sätta på skärmen, kan inte trycka på nån icon och stänga av och sätta på telefonen hjälper ej. så hur gör jag nu? jag köpte den på The Phone house, kan de byta display? nåt annat ställe som kan byta display? kostnad?

Tappade själv min LG G2 för någon månad sen, displayen kraschade direkt.

Självrisken hos försäkringsbolagen brukar ligga på 1500 spänn. Hittade en lokal mobilreparatör som kunde byta hela min framsida för 1550kr, så jag kör på det. Har kollat på videos om hur man byter skärm själv men tycker det inte är värt risken om det inte skulle fungera.

Om du vill kunna använda telefonen tills du byter skärm kan du köpa en OTG-adapter som du sedan kopplar in en datormus i. Lite jobbigt att använda men bra om du vill läsa sms mm.
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortil...

Permalänk
Medlem

Hyfsat enkelt att byta själv, gjorde det på syrrans.

Permalänk

Hallådär. Har en LG G2 med trasig display som bara legat ett bra tag nu pga dom dyra reparationskostnaderna. Har bestämt mig för att jag gör jobbet själv istället för att den bara ska ligga.

Men det här med att hitta en display som är billig och vara säker på att det är original med rätta kvalitén är inte helt enkelt.

Finns det någon erfaren själ som kan hjälpa mig trixa fram en full display(LCD+digitizer+ram) till ett billigt pris? Grejerna från Kina har jag hört är kassa och dom ligger på runt 350 kronor, samtidigt hittar jag produkter från UK som ligger på samma pris, men så dåligt med beskrivningar vart jag än kikar och läser man lite på nätet så verkar många ha problem med att skärmarna dom köper själva inte alls håller måttet jämfört med original.

Att pröjsa 1500 för ett displaybyte på en lur som går på runt 3000 känns lite sådär.

What to do?!

Visa signatur

"Här sitter vi som tre mongolider" - Mattias den skånske blekingebon

"Vad gör du cp?" - Mattias den skånske blekingebon

Permalänk
Skrivet av Legendary:

Hallådär. Har en LG G2 med trasig display som bara legat ett bra tag nu pga dom dyra reparationskostnaderna. Har bestämt mig för att jag gör jobbet själv istället för att den bara ska ligga.

Men det här med att hitta en display som är billig och vara säker på att det är original med rätta kvalitén är inte helt enkelt.

Finns det någon erfaren själ som kan hjälpa mig trixa fram en full display(LCD+digitizer+ram) till ett billigt pris? Grejerna från Kina har jag hört är kassa och dom ligger på runt 350 kronor, samtidigt hittar jag produkter från UK som ligger på samma pris, men så dåligt med beskrivningar vart jag än kikar och läser man lite på nätet så verkar många ha problem med att skärmarna dom köper själva inte alls håller måttet jämfört med original.

Att pröjsa 1500 för ett displaybyte på en lur som går på runt 3000 känns lite sådär.

What to do?!

Böt digitizer + skärm idag på en g2. Jag beställde ett paket med båda redan sammanfogade då det verkade så bökigt att byta bara en av dem. Detta kräver att man ska hålla på med massa dubbelhäftande småtejp. Funkar nog de oxå men eftersom man måste ta isär hela mobilen ändå ville jag göra det lätt för mig som första gång.

Jag köpte följande paket på eBay.
Original LCD Display+Touch Screen Digitizer For LG G2 D802 with Frame Black
Säljare: uk-bestdigital09

Skickas från UK så leveranstider är okej.

Hoppas det hjälper dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det är förmodligen lika dyrt att köpa en begagnad G2a, sök på Swedroid så hittar du säkert en för under tusenlappen.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem