Avråder er STARKT från LanPower i Solna centrum

Permalänk
Medlem

Avråder er STARKT från LanPower i Solna centrum

Jag måste bara säga att efter varit i kontakt med LanPower butiken i Solna centrum så har deras service varit så sjukt dålig och ägaren har inte en aning om vad han gör.
Jag lämnade in min stationära dator den 14 december till dem för att dem skulle byta ut moderkortet som inte fungerade, efter 1 vecka ringer dem och säger att teknikern har beställt fel moderkort som ine fungerar med cpun och vi måste vänta ytterligare en vecka. Vi ringer och frågar hur de går och dem säger att vi kan hämta datorn. När jag väl kommer hem för att starta datorn funkar den inte ens.
Vi lämnar datorn, (som väger runt 20k) ytterligare en gång och det visar sig att att teknikern har installerat moderkortet fel. YTTERLIGARE 1 vecka går och vi hämtade datorn igår.
Nu funkar den, dock har dem bytt moderkort till en mycket sämre och begränsad modell som inte var som förut.
Detta är hyckleri och jag tycker det är så synd att denna affär får vara i Solna Centrum då deras service är ett skämt.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ XFX Core 550 ] [ Intel i5 2500k ] [Asus P8P67-M B3 ] [ GTX 970 4GB ] [ CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600Mhz] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ Cooler Master Hyper 212 ] [ Win8.1 x64 PRO]

Permalänk
Medlem

Det är därför man gör sånt själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Det är därför man gör sånt själv

Fast nu är det inte så att alla är lika duktiga som dig. Finns väldigt många som inte vet hur man gör ett byte av moderkort på ett korrekt sätt. Då är det väl en självklarhet att man lämnar in det till en butik som jobbar med någon sådant. Varför riskera att göra det själv om man inte kan liksom? Då ska man väl ändå få en korrekt service och support av dom?

Permalänk
Medlem

Byte av moderkort är jag säker kapabel till, men i detta fall vart jag seriöst lack för att det tog 3 veckor att bara byta ett modekort för dem när jag själv skulle kunna bita ihop och göra det på en timme.. Betalade även dem 1300 kr btw.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ XFX Core 550 ] [ Intel i5 2500k ] [Asus P8P67-M B3 ] [ GTX 970 4GB ] [ CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600Mhz] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ Cooler Master Hyper 212 ] [ Win8.1 x64 PRO]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pazooken:

Byte av moderkort är jag säker kapabel till, men i detta fall vart jag seriöst lack för att det tog 3 veckor att bara byta ett modekort för dem när jag själv skulle kunna bita ihop och göra det på en timme.. Betalade även dem 1300 kr btw.

1300 för arbetet och nya moderkortet?
bara nyfiken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

det var billigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

1300 för arbetet och nya moderkortet?
bara nyfiken.

Skickades från m.sweclockers.com

Jajamen...

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ XFX Core 550 ] [ Intel i5 2500k ] [Asus P8P67-M B3 ] [ GTX 970 4GB ] [ CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600Mhz] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ Cooler Master Hyper 212 ] [ Win8.1 x64 PRO]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pazooken:

Jag måste bara säga att efter varit i kontakt med LanPower butiken i Solna centrum så har deras service varit så sjukt dålig och ägaren har inte en aning om vad han gör.
Jag lämnade in min stationära dator den 14 december till dem för att dem skulle byta ut moderkortet som inte fungerade, efter 1 vecka ringer dem och säger att teknikern har beställt fel moderkort som ine fungerar med cpun och vi måste vänta ytterligare en vecka. Vi ringer och frågar hur de går och dem säger att vi kan hämta datorn. När jag väl kommer hem för att starta datorn funkar den inte ens.
Vi lämnar datorn, (som väger runt 20k) ytterligare en gång och det visar sig att att teknikern har installerat moderkortet fel. YTTERLIGARE 1 vecka går och vi hämtade datorn igår.
Nu funkar den, dock har dem bytt moderkort till en mycket sämre och begränsad modell som inte var som förut.
Detta är hyckleri och jag tycker det är så synd att denna affär får vara i Solna Centrum då deras service är ett skämt.

Det är inte lätt att få tag i bra moderkort till din cpu längre så om dom inte kan få tag i ett annat eller du inte specifierat vad du vill ha så blir det ju det som finns att få tag i.
Och det är inte bara att byta moderkort heller för gör du det och det inte är ett likadant som du hade så kan du få problem i windows för att drivrutinerna till diverse chip på moderkortet inte är av samma sort vilket kan skapa ostabil dator och krascher, det bästa är alltid att lägga om windows om man byter till ett annat moderkort.
Och 1300kr för moderkort och arbete tycker jag inte är något att klaga på, det var ganska billigt tycker jag.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pazooken:

Jag måste bara säga att efter varit i kontakt med LanPower butiken i Solna centrum så har deras service varit så sjukt dålig och ägaren har inte en aning om vad han gör.
Jag lämnade in min stationära dator den 14 december till dem för att dem skulle byta ut moderkortet som inte fungerade, efter 1 vecka ringer dem och säger att teknikern har beställt fel moderkort som ine fungerar med cpun och vi måste vänta ytterligare en vecka. Vi ringer och frågar hur de går och dem säger att vi kan hämta datorn. När jag väl kommer hem för att starta datorn funkar den inte ens.
Vi lämnar datorn, (som väger runt 20k) ytterligare en gång och det visar sig att att teknikern har installerat moderkortet fel. YTTERLIGARE 1 vecka går och vi hämtade datorn igår.
Nu funkar den, dock har dem bytt moderkort till en mycket sämre och begränsad modell som inte var som förut.
Detta är hyckleri och jag tycker det är så synd att denna affär får vara i Solna Centrum då deras service är ett skämt.

Hur installerar man ett moderkort fel?

Hur köper man en vara som man inte kommit överens om med kunden?

Jag är förvirrad...

Iaf
Det var rätt unbelievable vad billigt det var (!). Hur kan man gå runt med sånna priser?

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggwp:

Hur installerar man ett moderkort fel?

Hur köper man en vara som man inte kommit överens om med kunden?

Jag är förvirrad...

Iaf
Det var rätt unbelievable vad billigt det var (!). Hur kan man gå runt med sånna priser?

Jag tror han förklara hur det blev så billigt vilket får dom att gå runt? Dom drog ut på de som fan vilket betyder att någon kommer en dag och "fixar" allt på en dag som blir billigare och dessutom beställa billigare grejer lr begagnat och sälja det dom tog av kunden?

Permalänk
Medlem

Tack för era åsikter, jag har aldrig klagat på priset har jag? Har bland annat kollat på gula sidorna, reco och andra rating sidor och alla kommentarer om Lanpower har varit väldigt negativa, så jag förvarnar andra att inte reparera sin dator i denna butik.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ XFX Core 550 ] [ Intel i5 2500k ] [Asus P8P67-M B3 ] [ GTX 970 4GB ] [ CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600Mhz] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ Cooler Master Hyper 212 ] [ Win8.1 x64 PRO]