Shadow of mordor PC eller PS4

Permalänk
Medlem

Shadow of mordor PC eller PS4

Jag kan inte bestämma mig om jag ska köpta spelet till PS4 eller PC

Helst vill jag köpta till PC nu när man har en riktigt bra gaming dator men är osäker hur styrningen är på PC.

Vad rekommenderar ni?

Permalänk
Medlem

Det spelet hade jag kört på konsol.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Har det både till pc och ps4 och det råder ingen som helst tvekan att även om jag kör det på ultra på pc så är spelkänslan bättre på ps4.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Skrivet av Fenerim:

Jag kan inte bestämma mig om jag ska köpta spelet till PS4 eller PC

Helst vill jag köpta till PC nu när man har en riktigt bra gaming dator men är osäker hur styrningen är på PC.

Vad rekommenderar ni?

Det går ju att använda en handkontroll till PC (Xbox iaf, vet ej om Ps)
Jag har själv spelet på PC och det har fungerat med tangentbord och mus men har du en kontroll så koppla gärna in den!

Visa signatur

Powercolor Radeon 7900 XTX // Ryzen 7 7800X3D (be quiet! Pure Rock 2 FX Svart) // Kingston 32GB DDR5 6000MHz // MSI B650 Gaming Plus Wifi // Kingston Fury Renegade M. 2 2TB // Corsair RM850e ATX 3.0 850W // Kolink Observatory Lite Mesh A-RGB Svart //

Permalänk
Skrivet av Fenerim:

Jag kan inte bestämma mig om jag ska köpta spelet till PS4 eller PC

Helst vill jag köpta till PC nu när man har en riktigt bra gaming dator men är osäker hur styrningen är på PC.

Vad rekommenderar ni?

Kör det själv på PC. Med handkontroll. Fungerar finfint.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem

Då får det bli till PS4

Tack för alla svar

TS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenerim:

Då får det bli till PS4

Tack för alla svar

Heltokigt att köra det på PS4 istället för PC, såvida du inte får det tokmycket billigare på PS4. Kör också med xbox-handkontroll och det är ingen skillnad alls mot konsoll förutom att det är bättre grafikmöjligheter på PC.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk

PC. För då får du både bättre grafik och valmöjligheten att köra med både kontroll och tangentbord/mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Heltokigt att köra det på PS4 istället för PC, såvida du inte får det tokmycket billigare på PS4. Kör också med xbox-handkontroll och det är ingen skillnad alls mot konsoll förutom att det är bättre grafikmöjligheter på PC.

Inte det minsta heltokigt att köra det på ps4, det enda heltokiga här är nog att just kalla det heltokigt. Att spela spelet på en 55" grym TV utan att behöva asa datorn fram och tillbaka är i min mening överlägset. Sedan fungerar det inte lika smärtfritt med handkontroll till pc som till ps4, dualshock 4 är kanon!

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

PC är att föredra med högre framerate och texturer, ogillar du tanken att spela med mus / tangentbord kan du skaffa dig en kontroll om du inte har det, är det fortfarande inte bra, koppla datorn till TVn så kommer du få samma / bättre upplevelse än på PS4, samt att det är 40% rea på spelet på steam just nu.

Visa signatur

Intel Core i7-4710HQ || 16GB DDR3 || 256GB SSD || 1TB HDD || GeForce GTX980M 8GB

Permalänk
Medlem

Jag har datorn kopplad till en 55 tum men har ingen handkontroll till PC tyvärr.

Hur e det köra bara med mus & tangentbord?
Googlade lite och det var en del som tyckte det är jobbigt att styra kamera

TS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenerim:

Jag har datorn kopplad till en 55 tum men har ingen handkontroll till PC tyvärr.

Hur e det köra bara med mus & tangentbord?
Googlade lite och det var en del som tyckte det är jobbigt att styra kamera

TS

Det finns väl dock sätt att koppla PS4-kontrollen till PC?

Permalänk
Medlem

Slänger in en snabb fråga: Vilket program ska jag ha för att kolla endast GPU/CPU temp. Vill spela shadows of mordor, men vill veta hur datorn mår medans jag gör det, tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav.Henrik:

Slänger in en snabb fråga: Vilket program ska jag ha för att kolla endast GPU/CPU temp. Vill spela shadows of mordor, men vill veta hur datorn mår medans jag gör det, tack på förhand!

Real temp för cpu och msi afterburner for gpun.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Skrivet av Gustav.Henrik:

Slänger in en snabb fråga: Vilket program ska jag ha för att kolla endast GPU/CPU temp. Vill spela shadows of mordor, men vill veta hur datorn mår medans jag gör det, tack på förhand!

Real Temp

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Real temp för cpu och msi afterburner for gpun.

Tack för svar, lust att länka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav.Henrik:

Slänger in en snabb fråga: Vilket program ska jag ha för att kolla endast GPU/CPU temp. Vill spela shadows of mordor, men vill veta hur datorn mår medans jag gör det, tack på förhand!

HWmonitor är bra.

http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html

TS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenerim:

Tackar så mycket det var exakt det jag letade efter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav.Henrik:

Tackar så mycket det var exakt det jag letade efter!

varsågod

Permalänk
Medlem

Kopplade PS4 kontroll till datorn och det var inga problem:)

Då blir det köpa till PC

TS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenerim:

Kopplade PS4 kontroll till datorn och det var inga problem:)

Då blir det köpa till PC

TS

Härligt! Kan tipsa om https://www.g2a.com/middle-earth-shadow-of-mordor-steam-cd-ke... . Skriv in koden HAMUP i kassan så får du även 3% rabatt. Bra priser där.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Inte det minsta heltokigt att köra det på ps4, det enda heltokiga här är nog att just kalla det heltokigt. Att spela spelet på en 55" grym TV utan att behöva asa datorn fram och tillbaka är i min mening överlägset. Sedan fungerar det inte lika smärtfritt med handkontroll till pc som till ps4, dualshock 4 är kanon!

Heltokigt kanske var att ta i, men det är inga problem att koppla PC'n till TV'n, vilket jag tror många redan gjort. Har själv kört så i 6 år så det är inget magiskt direkt. Det är även helt smärtfritt som du uttrycker det. PC versionen är något bättre, något billigare och går att lira på precis samma sätt.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenerim:

Jag har datorn kopplad till en 55 tum men har ingen handkontroll till PC tyvärr.

Hur e det köra bara med mus & tangentbord?
Googlade lite och det var en del som tyckte det är jobbigt att styra kamera

TS

Det är helt klart softare att spela med handkontroll, det kan jag naturligtvis inte säga något annat än. Men samtidigt så har man mycket högre precision med tangentbord och mus. I detta spelet märks det väldigt tydligt vid användande av pilpågen.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lspn:

Härligt! Kan tipsa om https://www.g2a.com/middle-earth-shadow-of-mordor-steam-cd-ke... . Skriv in koden HAMUP i kassan så får du även 3% rabatt. Bra priser där.

Tack för tipset

Är det bra sida handla på?
Kommer koden direkt?

TS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av the-adde:

PC är att föredra med högre framerate och texturer, ogillar du tanken att spela med mus / tangentbord kan du skaffa dig en kontroll om du inte har det, är det fortfarande inte bra, koppla datorn till TVn så kommer du få samma / bättre upplevelse än på PS4, samt att det är 40% rea på spelet på steam just nu.

Kan tänka mig att detta spel fungerar bättre med handkontroll, börjar bli trött på att sitta och slasha med tgb+mus..enformigt om inte annat. Mer lågupplösta texturer skulle jag nog inte bry mig speciellt mycket om då det inte direkt ser ut som ett nextgen spel på PC heller. Inte direkt ett spel man spelar för att njuta av de fina vyerna med hög upplösning..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenerim:

Tack för tipset

Är det bra sida handla på?
Kommer koden direkt?

TS

Jag handlar mycket där och jag har alltid koden inom 5 minuter

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Kan tänka mig att detta spel fungerar bättre med handkontroll, börjar bli trött på att sitta och slasha med tgb+mus..enformigt om inte annat. Mer lågupplösta texturer skulle jag nog inte bry mig speciellt mycket om då det inte direkt ser ut som ett nextgen spel på PC heller. Inte direkt ett spel man spelar för att njuta av de fina vyerna med hög upplösning..

Vet inte om jag kan hålla med dig riktigt där. Det står sig riktigt bra grafikmässigt mot de flesta nya spel. Med det högst upplösta texturerna är det tom väldigt snyggt. Ser väldigt bra ut i läget "high" också dock.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Kan tänka mig att detta spel fungerar bättre med handkontroll, börjar bli trött på att sitta och slasha med tgb+mus..enformigt om inte annat. Mer lågupplösta texturer skulle jag nog inte bry mig speciellt mycket om då det inte direkt ser ut som ett nextgen spel på PC heller. Inte direkt ett spel man spelar för att njuta av de fina vyerna med hög upplösning..

Skrivet av elajt_1:

Vet inte om jag kan hålla med dig riktigt där. Det står sig riktigt bra grafikmässigt mot de flesta nya spel. Med det högst upplösta texturerna är det tom väldigt snyggt. Ser väldigt bra ut i läget "high" också dock.

För mig håller jag med elajt om att det fortfarande är snyggt. Det enda jag ser som största skillnaden i spel är FOV och FPS. Det är de två saker jag kollar på innan jag köper ett spel numera

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Crazy:

För mig håller jag med elajt om att det fortfarande är snyggt. Det enda jag ser som största skillnaden i spel är FOV och FPS. Det är de två saker jag kollar på innan jag köper ett spel numera

Instämmer, varför konsoler helt och hållet går bort som alternativ för mig
Det är lite roligt när folk säger att de spelar på konsol för att "de bryr sig inte om grafiken" när speltillverkare till konsoler i 99% av fallen kör spelen i sunkiga 30FPS (Ibland med drops under det) bara för att just få in så bra grafik som möjligt...
Tacka vet jag 120FPS och ordentlig FOV som du säger.
Riktigt tråkigt att man inte kan ändra en sådan banal sak som FOV i konsolspel, kan tänka mig att en hel del konsolspelare också skulle vilja ha det.

On topic: Bra att du tog ditt förnuft till fånga till slut TS

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenerim:

Kopplade PS4 kontroll till datorn och det var inga problem:)

Då blir det köpa till PC

TS

Undrar bara vad du behövde göra för att få ps4 kontrollen att fungera? Var det bara plug and play?

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync