Registrar tar inte betalt

Permalänk
Medlem

Registrar tar inte betalt

Har ett par domäner hos en registrar som i mitten på förra året aviserade att de förutom domännamnen skulle börja ta betalt för DNS-tjänsten. Detta skulle ske genom att man under året skulle få en faktura som man kunde välja att betala inom en månad eller inte.
Nu är det nytt år och jag har fortfarande inte fått någon sådan faktura och mitt konto verkar inte ha nedgraderats på något sätt. Jag utgår ifrån att registraren blivit försenad och det bara är att vänta. Men det känns ändå lite olustigt, vad händer om de om en månad kommer på att "nu stänger vi ner för alla som inte betalat", trots att man i det här fallet inte fått någon faktura?
Kan även fråga dem, men samtidigt kanske de har mycket att göra eftersom de inte skickat fakturan och då vill man ju inte ge dem mer att göra.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Kontakta dem och fråga.

Comviq skickade mig en dubbelfaktura, alltså för november och december..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Har ett par domäner hos en registrar som i mitten på förra året aviserade att de förutom domännamnen skulle börja ta betalt för DNS-tjänsten. Detta skulle ske genom att man under året skulle få en faktura som man kunde välja att betala inom en månad eller inte.
Nu är det nytt år och jag har fortfarande inte fått någon sådan faktura och mitt konto verkar inte ha nedgraderats på något sätt. Jag utgår ifrån att registraren blivit försenad och det bara är att vänta. Men det känns ändå lite olustigt, vad händer om de om en månad kommer på att "nu stänger vi ner för alla som inte betalat", trots att man i det här fallet inte fått någon faktura?
Kan även fråga dem, men samtidigt kanske de har mycket att göra eftersom de inte skickat fakturan och då vill man ju inte ge dem mer att göra.

Det är i samband med att du betalar din domänräkning eftersom de inte kan ändra avtalet medans det pågår, men förnyar du avtalet kan de ändra.

Loopia antar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kobb3:

Loopia antar jag?

Hur kunde du veta?

Men tack för informationen. En av domänerna ska snart betalas så jag får se om det kommer med då. Annars får jag höra med dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Hur kunde du veta?

Inte så svårt om att gissa om man själv har Loppia eller om man läst trådarna om Loopia och deras avgifter för DNS

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net