Avbeställa order som har betalts med presentkort?

Permalänk

Avbeställa order som har betalts med presentkort?

Hej!

Köpte en sak på komplett.se för några dagar sen och inser nu att jag ej kommer behöva den. Så jag har tänkt att avbeställa ordern.
Jag betalde med ett presentkort, och jag undrar bara om någon av er vet vad som händer med återbetalningen när man betalt med ett presentkort?
Kanske på komplett.se eller vad som brukar hända hos andra butiker!

Tacksam för svar!

Permalänk
Avstängd

Visst kan vi ju börja spekulera hur det här kommer gå.. Men sku det inte bara va lättare att prata med dom du beställt av ?
Ingen här kan ge ditt presentkort tillbaka.

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Skrivet av WongFeiHung:

Visst kan vi ju börja spekulera hur det här kommer gå.. Men sku det inte bara va lättare att prata med dom du beställt av ?
Ingen här kan ge ditt presentkort tillbaka.

Jo det har du helt rätt i!

Men... jag vill helst inte vänta med att avbeställa, då dem mycket väl kanske hinner skicka iväg paketet innan jag har fått något svar från dem!
Det hade varit ganska onödigt...

Tänkte mest ifall någon hade varit med om det!

Permalänk
Medlem

Kontakta Komplett via deras Webchat. Du lär få svar nästan direkt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

På något sätt får du ju tillbaka pengarna, troligen med ett nytt presentkort så du förlorar ju inget på att avbeställa i nuläget. Dom kan ju knappast låta bli att återbetala dig om dom går med på att avboka ordern.

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Kontakta Komplett via deras Webchat. Du lär få svar nästan direkt.

Med tanke på att det är röd dag idag, så kan jag sätta 50 öre på att ingen jobbar där!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HassePasse:

Med tanke på att det är röd dag idag, så kan jag sätta 50 öre på att ingen jobbar där!

Avbeställ ändå. Vad är det värsta som kan hända?

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Avbeställ ändå. Vad är det värsta som kan hända?

Bra fråga!

Permalänk
Avstängd

fråga komplett, då detta inte är komplett

Permalänk
Medlem

Har du till slut bestämt dig för att köpa en dator? Och ångrat dig igen?
Tycker att efter fem trådar om vilken dator du ska köpa borde bestämt dig:-)

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Skrivet av f@boy:

Har du till slut bestämt dig för att köpa en dator? Och ångrat dig igen?
Tycker att efter fem trådar om vilken dator du ska köpa borde bestämt dig:-)

Hehe, datorn är redan köpt...

Permalänk

Fick pengarna direkt in på presentkortet...!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HassePasse:

Fick pengarna direkt in på presentkortet...!

Vad förväntade du dig? Att pga du använde presentkort så ger de inte tillbaka pengarna?

Annars finns det ju bara två alternativ, du får tillbaka pengarna i kontanter eller i presentkort.

Permalänk
Skrivet av kobb3:

Vad förväntade du dig? Att pga du använde presentkort så ger de inte tillbaka pengarna?

Annars finns det ju bara två alternativ, du får tillbaka pengarna i kontanter eller i presentkort.

Att pengarna skulle kunna gå till den som köpte presentkortet kanske? Vilket i mitt fall inte hade varit smidigt överhuvudtaget.