Netflix på Samsung Smart TV, hjälp önskas!

Permalänk
Medlem

Netflix på Samsung Smart TV, hjälp önskas!

Köpte mig en Samsung 7005 under julen, funkar bra med en mindre detalj som stör mig oerhört. Jag får inte Netflix appen att fungera.
Jag har haft Netflix konto i lite mer än ett år, installerat på PS3'an, plattan och datorn. No probs. Men att få den där nedrans appen på TV'n att fungera är omöjligt.
Jag har skapat Samsung konto, cat7 kabel direkt till TV'n från modemet, nätverk och uppkoppling på TV'n funkar. Men Netflix appen säger att uppkoppling mot Netflix servrar saknas. Vet någon vad som behövs/skall köras?

Tack på förhand!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey Cpu Intel® Core™ i7-7700K @ 5.0Ghz
Mob ASUS Maximus IX Formula Ram Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz CL16 Dominator Platinum
Gfx ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB STRIX GAMING OC Cpu Cooler Corsair iCUE H115i RGB PRO XT M.2 2xCorsair Force MP510 series NVMe PCIe M.2 SSD 480GB
SSD 4xSamsung 870 EVO SSD 1TB OS Win 10 Pro 64bit
Psu Corsair HX1200, 1200W PSU

Permalänk
Medlem

Är din TV ansluten till internet? Kan du kontrollera det?

Sedan undrar jag om du har uppgraderat till den senaste firmwaren i din TV?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

Det verkara vara ett problem för många.
Det är bara ett exempel på tråd jag hittade vid en snabb google
http://www.tomsguide.com/answers/id-2058032/samsung-smarttv-n...

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uberlaz0:

Köpte mig en Samsung 7005 under julen, funkar bra med en mindre detalj som stör mig oerhört. Jag får inte Netflix appen att fungera.
Jag har haft Netflix konto i lite mer än ett år, installerat på PS3'an, plattan och datorn. No probs. Men att få den där nedrans appen på TV'n att fungera är omöjligt.
Jag har skapat Samsung konto, cat7 kabel direkt till TV'n från modemet, nätverk och uppkoppling på TV'n funkar. Men Netflix appen säger att uppkoppling mot Netflix servrar saknas. Vet någon vad som behövs/skall köras?

Tack på förhand!

Hur länge har du försökt att få Netflix att fungera på TV:n?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uberlaz0:

Köpte mig en Samsung 7005 under julen, funkar bra med en mindre detalj som stör mig oerhört. Jag får inte Netflix appen att fungera.
Jag har haft Netflix konto i lite mer än ett år, installerat på PS3'an, plattan och datorn. No probs. Men att få den där nedrans appen på TV'n att fungera är omöjligt.
Jag har skapat Samsung konto, cat7 kabel direkt till TV'n från modemet, nätverk och uppkoppling på TV'n funkar. Men Netflix appen säger att uppkoppling mot Netflix servrar saknas. Vet någon vad som behövs/skall köras?

Tack på förhand!

Har du abonnemang så att det räcker till alla enheter samtidigt, då?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Är din TV ansluten till internet? Kan du kontrollera det?

Sedan undrar jag om du har uppgraderat till den senaste firmwaren i din TV?

Japp och jajamensan.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey Cpu Intel® Core™ i7-7700K @ 5.0Ghz
Mob ASUS Maximus IX Formula Ram Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz CL16 Dominator Platinum
Gfx ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB STRIX GAMING OC Cpu Cooler Corsair iCUE H115i RGB PRO XT M.2 2xCorsair Force MP510 series NVMe PCIe M.2 SSD 480GB
SSD 4xSamsung 870 EVO SSD 1TB OS Win 10 Pro 64bit
Psu Corsair HX1200, 1200W PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealPower:

Hur länge har du försökt att få Netflix att fungera på TV:n?

Under totalt ca 4timmar spritt över tre dagar.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey Cpu Intel® Core™ i7-7700K @ 5.0Ghz
Mob ASUS Maximus IX Formula Ram Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz CL16 Dominator Platinum
Gfx ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB STRIX GAMING OC Cpu Cooler Corsair iCUE H115i RGB PRO XT M.2 2xCorsair Force MP510 series NVMe PCIe M.2 SSD 480GB
SSD 4xSamsung 870 EVO SSD 1TB OS Win 10 Pro 64bit
Psu Corsair HX1200, 1200W PSU

Permalänk
Medlem

Ominstallera appen och se ifall det funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Har du abonnemang så att det räcker till alla enheter samtidigt, då?

Hade samma tanke, så jag tog bort det på en av plattorna samt min mobil. Dock utan att det hjälpte =(

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey Cpu Intel® Core™ i7-7700K @ 5.0Ghz
Mob ASUS Maximus IX Formula Ram Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz CL16 Dominator Platinum
Gfx ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB STRIX GAMING OC Cpu Cooler Corsair iCUE H115i RGB PRO XT M.2 2xCorsair Force MP510 series NVMe PCIe M.2 SSD 480GB
SSD 4xSamsung 870 EVO SSD 1TB OS Win 10 Pro 64bit
Psu Corsair HX1200, 1200W PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kern:

Det verkara vara ett problem för många.
Det är bara ett exempel på tråd jag hittade vid en snabb google
http://www.tomsguide.com/answers/id-2058032/samsung-smarttv-n...

Skall testa när jag kommer hem, tackar!

Hoppas att det funkar.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey Cpu Intel® Core™ i7-7700K @ 5.0Ghz
Mob ASUS Maximus IX Formula Ram Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz CL16 Dominator Platinum
Gfx ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB STRIX GAMING OC Cpu Cooler Corsair iCUE H115i RGB PRO XT M.2 2xCorsair Force MP510 series NVMe PCIe M.2 SSD 480GB
SSD 4xSamsung 870 EVO SSD 1TB OS Win 10 Pro 64bit
Psu Corsair HX1200, 1200W PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uberlaz0:

Hade samma tanke, så jag tog bort det på en av plattorna samt min mobil. Dock utan att det hjälpte =(

Det brukar ju iofs säga till om man har för många enheter installerat på, men har för mig att man måste kontakta netflix för att avregistrera enheter, har du kollat upp det med dem också för säkerhets skull?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Det brukar ju iofs säga till om man har för många enheter installerat på, men har för mig att man måste kontakta netflix för att avregistrera enheter, har du kollat upp det med dem också för säkerhets skull?

Har fungerat innan med att bara avinstallera, skall kolla med dem. Min konto säger dock bara att jag kan titta på max två skärmar samtidigt, inget om antal installerade plattformar.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey Cpu Intel® Core™ i7-7700K @ 5.0Ghz
Mob ASUS Maximus IX Formula Ram Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz CL16 Dominator Platinum
Gfx ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB STRIX GAMING OC Cpu Cooler Corsair iCUE H115i RGB PRO XT M.2 2xCorsair Force MP510 series NVMe PCIe M.2 SSD 480GB
SSD 4xSamsung 870 EVO SSD 1TB OS Win 10 Pro 64bit
Psu Corsair HX1200, 1200W PSU

Permalänk
Medlem

Är det värt mödan att få igång det på en smart tv? En Chromecast kostar 300kr och gör det så ofantligt mycket bättre än smart tv's, konsoler osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Är det värt mödan att få igång det på en smart tv? En Chromecast kostar 300kr och gör det så ofantligt mycket bättre än smart tv's, konsoler osv

Håller med. Min Chromecast funkar utmärkt, jag är skitnöjd. Ni som funderar på att köpa en Smart-TV: Köp en TV utan Smart-funktioner och internetuppkoppling. Köp sedan en Chromecast. Man sparar oftast flera tusen och slipper Smart-programs uppdateringar och annat skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Är det värt mödan att få igång det på en smart tv? En Chromecast kostar 300kr och gör det så ofantligt mycket bättre än smart tv's, konsoler osv

Jag har båda men det är definitivt skönare att bara dra upp netflix på tvn med ett knapptryck istället för att streama från annat håll.

Jag har en 4k-tv 65" och Chromecast stöder inte ens 4k. Och ja, netflix har flera serier i 4k. Dessutom skönt att kunna koppla in smart-tv-boxen med kabel istället för att förlita sig på trådlöst.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk

Jag inhandlade också en 7005 för några dagar sedan och har samma problem.
Har utan framgång testat det Kern länkade till. Det instruktionerna går ut på är att man byter region till en som saknar netflix vilket automatiskt raderar appen. Sen byter man till en region där appen fortfarande är en tidigare version. Har man stängt av automatisk uppdatering kan man sedan byta tillbaka till svensk region. Problemet är bara att jag inte har hittat något land som har tillräckligt gammal version för att få det att fungera. Äldsta netflix version jag har hittat är 4.0092 och jag har tolkat det som att man måste bak till något så lågt som 3.229.

Jag har också testat instruktionerna i denna video: https://www.youtube.com/watch?v=lXKKJvd2MGc

Har kört total återställning på tvn.

Och i desperation provat att byta dns enligt rekommendation i denna tråd: https://forum.tewss.telia.se/topic/9821-samsung-smart-tv-uppk...

Hade ju varit trevligt att få igång det så om du lyckas genom någon av ovanstående eller hittar en annan lösning får du hemskt gärna posta den här!! Blir smått galen!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealPower:

Håller med. Min Chromecast funkar utmärkt, jag är skitnöjd. Ni som funderar på att köpa en Smart-TV: Köp en TV utan Smart-funktioner och internetuppkoppling. Köp sedan en Chromecast. Man sparar oftast flera tusen och slipper Smart-programs uppdateringar och annat skit.

Nu köpte jag inte TV'n primärt för smart funktionen och det har funkat fint att titta på netflix genom PS3'an men om nu TV'n har en netflix app då skall jag minskäl få den till att funka också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey Cpu Intel® Core™ i7-7700K @ 5.0Ghz
Mob ASUS Maximus IX Formula Ram Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz CL16 Dominator Platinum
Gfx ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB STRIX GAMING OC Cpu Cooler Corsair iCUE H115i RGB PRO XT M.2 2xCorsair Force MP510 series NVMe PCIe M.2 SSD 480GB
SSD 4xSamsung 870 EVO SSD 1TB OS Win 10 Pro 64bit
Psu Corsair HX1200, 1200W PSU

Permalänk

Neflix funkar bra på min ES6535UXXE, jag har inte läst hela tråden men jag skulle börja med att kolla om du har internetkontakt genom att starta teve webbläsaren och surfa runt lite. Sen skulle jag uppdatera tevens programvara online (meny-support-programvaruuppdatering). Efter det skulle jag prova netflix appen.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanp67:

Neflix funkar bra på min ES6535UXXE, jag har inte läst hela tråden men jag skulle börja med att kolla om du har internetkontakt genom att starta teve webbläsaren och surfa runt lite. Sen skulle jag uppdatera tevens programvara online (meny-support-programvaruuppdatering). Efter det skulle jag prova netflix appen.

Uppkoppling har jag, testat surfat runt och Youtube funkar fint. TV'n är uppdaterad men Netflix vill inte uppdateras till senaste versionen. Till och med Netflix appen säger att jag har uppkoppling men ingen kontakt med Netflix servrarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey Cpu Intel® Core™ i7-7700K @ 5.0Ghz
Mob ASUS Maximus IX Formula Ram Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz CL16 Dominator Platinum
Gfx ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB STRIX GAMING OC Cpu Cooler Corsair iCUE H115i RGB PRO XT M.2 2xCorsair Force MP510 series NVMe PCIe M.2 SSD 480GB
SSD 4xSamsung 870 EVO SSD 1TB OS Win 10 Pro 64bit
Psu Corsair HX1200, 1200W PSU

Permalänk
Skrivet av Uberlaz0:

Uppkoppling har jag, testat surfat runt och Youtube funkar fint. TV'n är uppdaterad men Netflix vill inte uppdateras till senaste versionen. Till och med Netflix appen säger att jag har uppkoppling men ingen kontakt med Netflix servrarna.

Skickades från m.sweclockers.com

På min uppdateras appen tex netfilx automatiskt om jag startar den och den behöver en uppdatering. Har du varit in i Samsung Apps? om inte prova gå in där och installera någonting bara för att se om du har kontakt med Samsung's servrar.

När jag kollar min router ser jag att teven (192.168.1.11) har fått följande portvidarebefordring via upnp:

Destination Proto. Port range Redirect to Local port
ALL TCP 5053 192.168.1.11 5053

Testa aktivera upnp eller lägg teven i dmz eller gör en portvidarebefordring på port tcp/5053 för din teve fast det är inte säkert att det är samma port för din teve eller samma port hela tiden därför kör jag med upnp aktiverat.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Skrivet av Uberlaz0:

Uppkoppling har jag, testat surfat runt och Youtube funkar fint. TV'n är uppdaterad men Netflix vill inte uppdateras till senaste versionen. Till och med Netflix appen säger att jag har uppkoppling men ingen kontakt med Netflix servrarna.

Köpte även jag en 7005a för ett par dagar sedan, och har precis samma problem. En lösning på detta vore ju trevligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k Moderkort: Asus P8Z77-V RAM: 8GB @ 1600MHz Systemdisk: Samsung 830 GPU: Asus GeForce GTX 770 Chassi: Fractal Design R3 Nätagg: Fractal Design Newton R2 650W

Permalänk

Samsung Netflix problem 7005

Skrivet av DukeOfUddebo:

Köpte även jag en 7005a för ett par dagar sedan, och har precis samma problem. En lösning på detta vore ju trevligt.

Hej
Har pratat med supporten på Samsung och dom jobbar i detta nu tillsammans med Netflix med problemet som tydligen drabbat just denna modell 7005. Uppdatering kommer att skickas ut snarast. Så ställ in automatisk uppdatering så löser det sig.
Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Ollebullebello:

Hej
Har pratat med supporten på Samsung och dom jobbar i detta nu tillsammans med Netflix med problemet som tydligen drabbat just denna modell 7005. Uppdatering kommer att skickas ut snarast. Så ställ in automatisk uppdatering så löser det sig.
Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, jag pratade också med supporten på Samsung och fick samma besked. Så det är bara att invänta uppdatering.

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k Moderkort: Asus P8Z77-V RAM: 8GB @ 1600MHz Systemdisk: Samsung 830 GPU: Asus GeForce GTX 770 Chassi: Fractal Design R3 Nätagg: Fractal Design Newton R2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ollebullebello:

Hej
Har pratat med supporten på Samsung och dom jobbar i detta nu tillsammans med Netflix med problemet som tydligen drabbat just denna modell 7005. Uppdatering kommer att skickas ut snarast. Så ställ in automatisk uppdatering så löser det sig.
Mvh

Tack, pratade också direkt med Samsungs support i Måndags och fick samma svar. Synd bara att jag inte gick in på Sweclockers först

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey Cpu Intel® Core™ i7-7700K @ 5.0Ghz
Mob ASUS Maximus IX Formula Ram Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz CL16 Dominator Platinum
Gfx ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB STRIX GAMING OC Cpu Cooler Corsair iCUE H115i RGB PRO XT M.2 2xCorsair Force MP510 series NVMe PCIe M.2 SSD 480GB
SSD 4xSamsung 870 EVO SSD 1TB OS Win 10 Pro 64bit
Psu Corsair HX1200, 1200W PSU

Permalänk
Medlem

Hej!
Lite nyfiken på hur det har gått?

Permalänk
Skrivet av jorlo:

Hej!
Lite nyfiken på hur det har gått?

Jag har inte sett att det har kommit någon uppdatering. Har ännu inte hittat en lösning som fungerat för min tv.

Permalänk
Medlem

Är i samma status som herr Silver, någon som har en lösning?

Permalänk
Medlem

Nu har jag inget problem med familjens TV (Samsung UE46F7005), men förut hade vi liknande uppkopplingsproblem. Det löste vi då med att ändra DNS-adressen i TV:n till Googles (8.8.8.8 och 8.8.4.4). Just nu använder vi dock standardinställningarna och det verkar fungera.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Kom en uppdatering igår. Den avhjälpte dock inte nw-4-8 problemet med netflix.
Fortfarande SDK 4.0.5 som enligt netflix själva är för lågt, ska vara minst 4.0.6.

Permalänk

Uppdateringen löste inte problemet för mig heller. Dock verkar det nu fungera för vissa enligt denna tråd på facebook:
https://www.facebook.com/samsungsverige/posts/866958133354270...
Vissa fick göra en fabriksåterställning, vilket jag tänker testa ikväll. Dock verkar det ju som att det hela ska fungera nu.

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k Moderkort: Asus P8Z77-V RAM: 8GB @ 1600MHz Systemdisk: Samsung 830 GPU: Asus GeForce GTX 770 Chassi: Fractal Design R3 Nätagg: Fractal Design Newton R2 650W