Nvidia pressar ned strömförbrukningen i Geforce GTX 960

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggwp:

Jag vet inte om det 'kräver bra luftflöde' Har passivt aggregat som släpper varm luft nerifrån, två 120 fläktar fram på 400rpm och två 120 fläktar på cpu kylaren på 400rpm. Alltså BETYDLIGT mindre luftflöde än alla vanliga gaming datorer.

Däremot måste man vara bekväm med lite högre temperaturer. Det är det man får offra för noll ljudnivå.

Ouch, vad snackar vi för temperaturer då?
(Känns som risk för skada eller så throttlar kortet i det läget?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Ouch, vad snackar vi för temperaturer då?
(Känns som risk för skada eller så throttlar kortet i det läget?)

Nej aldrig känts obekvämt. Jag menade mer att jag har nog högre idle temperaturer än de allra flesta. Tror det är 45-50 på GPUn. Annars har jag faktiskt inte mätt max, har liksom inte behövts, men jag tror inte det går över 90.

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem

Låg strömförbrukning = Tystare kort = Tyst dator. Ja tack! Bravo Nvidia för en sådan monster arkitektur igen! Kan AMD hänga med här?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

jao nvidia gör ett bra jobb tycker jag som får ner det så passmycket, 1 6pins kontakt räcker gott.

Permalänk
Medlem

Kommer inte minnesbandbredden vara rätt begränsande ?

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Skrivet av NodCommander:

Låg strömförbrukning = Tystare kort = Tyst dator. Ja tack! Bravo Nvidia för en sådan monster arkitektur igen! Kan AMD hänga med här?

Skickades från m.sweclockers.com

Dom har ju lyckas förr, när Nivida satsade lite fel på 4xx och 5xx AMD tog sen samma väg med 7xxx, 2xx korten är förbättrade. Men tror nästa gen kommer bli riktigt fin.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Dom har ju lyckas förr, när Nivida satsade lite fel på 4xx och 5xx AMD tog sen samma väg med 7xxx, 2xx korten är förbättrade. Men tror nästa gen kommer bli riktigt fin.

Indeed. Jag hoppas! Tysta datorer är underbart

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Hedersmedlem

Då var det antagligen GTX960Ti som sågs innan på den där fraktsedeln och inte vanilla.

De får sätta priset lågt om "vanillan" ska sälja den saken är klar iaf.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Tre olika 960 säger KitGuru, där bl a 965Ti skall ligga prestandamässigt som ett 780:
http://www.kitguru.net/components/graphic-cards/anton-shilov/...

Visa signatur

Gammal gubbe