Ducky G2Pro Tenkeyless PBT Black Engrave eller Filco Ninja Majestouch-2, Tenkeyless?

Permalänk
Medlem

Ducky G2Pro Tenkeyless PBT Black Engrave eller Filco Ninja Majestouch-2, Tenkeyless?

Jag håller på att införskaffa mig ett TKL tangentbord och har kommit fram till ett av dessa två: Ducky G2Pro Tenkeyless PBT Black Engraved eller Filco Ninja Majestouch-2, Tenkeyless, men har problem att bestämma mig för vilket..

Vilket av dom skulle ni rekommendera mest? Ta gärna med motivering!

Tack på förhand!

EDIT: Haha tack foolwolf my bad!

Och g2pro TKL finns att köpa på Maxfps fortfarande

Permalänk
Medlem

Jag tror du har svårt att hitta G2Pro TKL någonstans då det mig veterligen gick ur produktion för ett tag sedan då G2Pro serien ersattes av Premier som ännu ej finns i TKL. Baserat på det skulle jag välja Filco.

EDIT: Nu såg även jag att det fortfarande är möjligt att lägga vantarna på G2Pro. Jag tror du blir nöjd vilket du än väljer :).

Permalänk
Medlem

Vill du ha motivation eller motivering?
Köp köp köp du är grym på att köpa!

OK, sorry - jag kan säga så här att jag sitter på ett QM Storm I-Rapid TKL nu efter att jag har ägt ett Filco Ninja Majestouch TKL. Anledningen är enbart bakgrundsbelysningen då Majestouchen är riktigt riktigt skönt och kvalitetsmässigt bättre än CM Storm.
Dock så vill jag ha bakgrundsbelyst när jag spelar.

Ducky skall väl vara bättre kvalitet på än CM storm - så här blir nog frågan mest gaming stylat eller inte? Båda är bra produkter men i slutändan får du besluta dig för vilken peng och vilka finesser. Båda är bra och du tittar förmodligen p åsamma brytare så det är inte så mycket mer motivering man kan ge...

Tror inte du blir besviken på vilken som du väljer.

Permalänk
Medlem

Konsensus är väl att PBT är bättre än ABS, så baserat på det hade jag nog valt Ducky.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem

Vad Ducky G2PRO TKL har över Filco Majestouch TKL:
+ PBT-tangenter. Dock tunna på mitt. På Filco slits tecknen av ganska snabbt.
+ löstagbar sladd
+ kabelkanaler på undersidan
+ N-key rollover under Windows (Filco har bara 6-key rollover)
+ DIP-switchar för att byta vänster Caps Lock/Ctrl, Mac/Win-tangentordning, stänga av Windows-tangenten, 6/N-key rollover
+ Mediatangent-funktioner med Fn-knappen
+ Bakgrundsbelysta WASD-tangenter (valbart, endast WASD, kommer med extra röd-vita WASD-tangenter för detta som inte är av PBT)

Vad Filco har över Ducky:
+ Tangenterna finns med äkta svensk layout, medans Ducky har "Nordisk"
+ Costar-stabilisatorer som vissa tycker har något bättre känsla, men det är svårare att byta tangenter med dem.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Personligen skulle jag ta ett Filco för jag tycker om deras chassi bättre än Ducky's. Samt att jag älskar Costarstabilisatorer men har svårt för Cherry's. PBT tangenter kan man köpa vid senaste tillfälle!

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch