Bygga handledsstöd till CM Storm QuickFire TK MX, hjälp med mått!

Permalänk
Medlem

Bygga handledsstöd till CM Storm QuickFire TK MX, hjälp med mått!

Jag har precis beställt ett CM Storm QuickFire TK MX och tänkte bygga mig ett handledsstöd. Tänkte att jag skulle kunna bygga det innan jag fått hem det, men är lite osäker på vilka mått jag ska använda mig av.

Bredden och så är inga problem. Det jag funderar över är höjden från bordsytan upp till "kanten". Dvs måttet mellan bordet och ytan nedanför space och de andra knapparna. Är det någon som har ett likadant tangentbord som vill vara schysst och hjälpa till och ge mig lite mått? Eller ni kanske har något bra handledsstöd till som ni vill ge måtten på istället!

Tack på förhand och God Jul på er!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem

Jag har en Quickfire Rapid och den är 21mm. Tror TK är ungefär samma, kanske skiljer någon mm.

Permalänk
Medlem

Jag har ett Quickfire Rapid av denna modell
http://programming4.us/image/072012/CM%20Storm%20%E2%80%93%20...

Mätte nyss och fick det till cirka 18mm

Visa signatur

Ryzen 5 7600 | RX 7900 XTX
Citera för svar

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag har ett CM Quickfire TK står på jobbet. Jag kan mäta det måttet du eftersöker om en liten stund och återkomma här.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Sådär. Med fötterna uppe så får jag det till ~19,5mm och om man fäller upp fötterna så blir det istället ~20,8mm.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!

Får hem tangentbordet senast imorgon, så det ska fixas lite i mellandagarna! Om ni vill ha bild på hur det blev sen så kan jag lägga det i tråden?

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem

Såhär blev resultatet!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk

Ser gött ut! Behöver ju inte vara något superspacat utan en kloss för funktionens skull, skulle dock spika fast en bit av en musmatta på plankan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninjamopeden:

Ser gött ut! Behöver ju inte vara något superspacat utan en kloss för funktionens skull, skulle dock spika fast en bit av en musmatta på plankan.

Tack! Brädan är slipad och oljad så den är väldigt len och förvånansvärt skön att ha händerna på faktiskt, fungerar utmärkt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770