kan man ladda ner filer från Google Drive till Ipad?

Permalänk

kan man ladda ner filer från Google Drive till Ipad?

Hur gör man då?

Permalänk
Avstängd
Permalänk

Vi har lyckats logga in och läsa filerna men jag hittar inget enkelt alternativ för att ladda ner och spara dem på plattan så man kan läsa de offline. Det enda vi kom på är att öppna de i adobe reader. Då sparas de automatiskt. Men jobbigt och tidskrävande. Skulle vilja kunna markera alla och bara kunna klicka på "ladda ner".
På android så håller man ju bara på filen och väljer "hämta". Apple känns väldigt krångligt, men jag är kanske bara ovan

Permalänk
Avstängd

Finns det inte ett program för Apple till Drive? Sök på det.

Permalänk

Ok lyckades zippa filerna mejla de till mig själv och ladda ner de till paddan. Men hur fan kommer man åt filen sen. Det finns ju ingen filhanterare!?! Fan vad trött man blir...

Permalänk
Skrivet av Spaceman81:

Ok lyckades zippa filerna mejla de till mig själv och ladda ner de till paddan. Men hur fan kommer man åt filen sen. Det finns ju ingen filhanterare!?! Fan vad trött man blir...

Lite sådant man får leva med när man köper Apples produkter tyvärr.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Annars verkar det finnas filhanterare..

Nu har jag inte IOS själv men på hemsidan kan man välja att ladda hem filerna (Spara dem offline) De läggs inte i nån enkel mapp som Downloads utan verkar sparas i "Androids "Data"\massa-undermappar"

Edit: Prövade ju att spara från drive.google.com (Y)

Permalänk
Medlem

Använd appen istället.

Permalänk
Medlem

Du bockar i filer för offline läge, enkelt. https://support.google.com/drive/answer/107975?hl=en

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|