Permalänk
Medlem

Byta till vänsterhänt mus?

Tja! Nu är det så att jag är vänsterhänt men använder som majoriteten där ute en högerhänt mus, lirar ganska mycket FPS-spel, så som CS:GO & Shootmania.

Har aldrig använt mig av vänsterhanden när det gäller möss, men tror ni det skulle ta lång tid att komma upp till samma nivå med vänsterhanden som högern? Eller kanske det till och med skulle gynna mig i längden att byta till vänsterhänt mus då jag borde ha kört med det sen dag 1?

Sorry att allt är lite flummigt, men klockan är 05.18 och jag kan inte sova. Fett random idë bara Alla svar funkar fan
peace

Permalänk
Medlem

Nej det blir bara en massa jobb, du är van och högerhänt är standarden så att slippa hoppa mellan händer beroende på om du är hemma eller iväg hos andra är bara positivt.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Är själv vänsterhänt kan nu köra musen lika bra på vänster som höger men har bättre precision på vänster ..
människan är lär bar

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Är vänsterhänt och har kört med höger hand hela mitt liv. Provade köra med vänster hand ett tag men det går bara inte, allt blir helt off. Men om du pallar att köra i flera månader så kanske, tror dock inte du skulle bli bättre på spelen för att du kör med vänster då du redan lärt högerhanden.

Visa signatur

DATOR | Chassi: H440 | Moderkort: HERO VII | Processor: 4790k | Kylning: H100i | SSD: Samsung 850 Pro 128+256Gb | HDD: WD Black 3TB | Grafikkort: 970 MSI Gaming SLI | RAM: 16Gb HyperX Fury 1600MHz | Nätagg: EVGA Supernova G2 1000W |
KRINGUTRUSTNING | Skärm: ROG Swift PG278Q | Mus: Func MS-3² | Tangentbord: MadCatz S.T.R.I.K.E 7 | Headset: O2+ODAC - HD650 | Mikrofon: Blue Spark Digital |

Permalänk
Medlem

Jag började köra med vänster när jag var mindre men fattade att det är svårare att köpa möss och liknande samt att allt är gjort för att användas högerhänt så jag bytte till att använda höger vilket jag är glad över att jag gjorde

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Fortsätter nog med högern! tackar för svaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av bystrom4:

Tja! Nu är det så att jag är vänsterhänt men använder som majoriteten där ute en högerhänt mus, lirar ganska mycket FPS-spel, så som CS:GO & Shootmania.

Har aldrig använt mig av vänsterhanden när det gäller möss, men tror ni det skulle ta lång tid att komma upp till samma nivå med vänsterhanden som högern? Eller kanske det till och med skulle gynna mig i längden att byta till vänsterhänt mus då jag borde ha kört med det sen dag 1?

Sorry att allt är lite flummigt, men klockan är 05.18 och jag kan inte sova. Fett random idë bara Alla svar funkar fan
peace

Är också vänsterhänt och har alltid kört med musen i höger. Blir tillfrågad hela tiden varför jag inte använder musen i vänster. Om jag gör två saker, en med varje hand så spelar det ju ingen roll vilken jag använder. Det är ju när jag bara ska använda den ena jag kör på den dominanta.

Sen är ju t.ex Sensei "ambidextrous" vilket betyder att den är symmertrisk så den går att använda med båda händer ifall man blir sugen på att testa.

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi R2, 4670k, Sabertooth Z87, Gigabyte Gtx 780 Windforce, Samsung Evo 2x120gb Raid0, Seasonic X-650, A-data XPG 16gb Inet edition, Seagate-någonting 2tb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bystrom4:

Tja! Nu är det så att jag är vänsterhänt men använder som majoriteten där ute en högerhänt mus, lirar ganska mycket FPS-spel, så som CS:GO & Shootmania.

Har aldrig använt mig av vänsterhanden när det gäller möss, men tror ni det skulle ta lång tid att komma upp till samma nivå med vänsterhanden som högern? Eller kanske det till och med skulle gynna mig i längden att byta till vänsterhänt mus då jag borde ha kört med det sen dag 1?

Sorry att allt är lite flummigt, men klockan är 05.18 och jag kan inte sova. Fett random idë bara Alla svar funkar fan
peace

Möss har inga händer, och kan således inte vara höger- eller vänsterhänta.

Permalänk
Medlem

Det är bara en vanesak, om du kört så i flera år finns det ingen mening att byta egentligen. Sedan så kan det vara mer bekvämligt och köra wasd spel + mus, eftersom du skulle skriva eller trycka på knappar med vänster handen vilket normalt är din dominanta hand du använder mest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Möss har inga händer, och kan således inte vara höger- eller vänsterhänta.

Är dom höger eller vänstertassade då eller när vi nu ändå ska vara roliga?

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Möss har inga händer, och kan således inte vara höger- eller vänsterhänta.

Men däremot kan dem vara ergonomiskt formade, vilket gör att det blir svårt för de med motsatta hand att använda den.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Curemylife:

Är dom höger eller vänstertassade då eller när vi nu ändå ska vara roliga?

Vi är inte roliga, vi är sakliga.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zsebbez:

Men däremot kan dem vara ergonomiskt formade, vilket gör att det blir svårt för de med motsatta hand att använda den.

Ergonomisk utformning är inte nödvändigtvis lika med assymetri.
Så nej, så behöver det inte alls vara.

En mus är för övrigt inte ergonomisk överhuvudtaget, oavsett hur den är utformad.

Permalänk
Medlem

Är också vänsterhänt och kör musen i högerhanden. Tror inte det kommer göra någon skillnad i längden, men för ergonomin så kommet att göra det.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av nackskägg:

Ergonomisk utformning är inte nödvändigtvis lika med assymetri.
Så nej, så behöver det inte alls vara.

En mus är för övrigt inte ergonomisk överhuvudtaget, oavsett hur den är utformad.

Du påstår alltså att det ej finns ergonomisk utformade möss?

Visa signatur

|||

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiwiÄrGott:

Du påstår alltså att det ej finns ergonomisk utformade möss?

Han menar nog att våra kroppar är inte byggda öht för att arbeta med ett redskap som mössen är, vilket jag tror säkert stämmer.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Vi är inte roliga, vi är sakliga.

Du kan va saklig, jag ska äta.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KiwiÄrGott:

Du påstår alltså att det ej finns ergonomisk utformade möss?

Skrivet av Sweede:

Han menar nog att våra kroppar är inte byggda öht för att arbeta med ett redskap som mössen är, vilket jag tror säkert stämmer.

Korrekt.