Permalänk

Får black screen sen rebootar datorn!

Okej nu är det så att jag köpte helt nya delar till en dator för sisådär 6 månader sedan. Men nyligen har den fått för sig att det skulle vara roligt att ge mig en black screen och reboota (den gör det lite nu och då, spelar ingen roll vad jag gör). Jag har gjort memtest, dammat ur datorn helt, testat en annan hårddisk och fabriksåterställt den, vad kan det vara för fel med den???

Delar: Asus p8 z77-v lx, Asus Radeon R9 280X DirectCu II top, corsair vengeance 2x4,intel core i5 3570k,corsair cx600m, stock kylare på graffet och en cooler master hyper 212 evo. SKulle vara extremt tacksam för svar, förlåt för dålig text uppdelning har inte sovit på 2 dagar nu

Permalänk
Medlem

2 dagar? Bra jobbat! ;P Men hur som helst, jag tycker att det låter som något med ström försörjningen. Har du kollat att din kabel till CPUn och 24 pinen sitter i HEEELA vägen? När det glappar med ström försörjningen så bluescreenar man nämligen inte (så vitt jag vet) vilket får mig att tro att det är det. Om det inte funkar så kan du ju alltid skicka in det :/ Innan du går så långt däremot så borde du nog köra lite tester på alla andra delar i systemet, men också kolla temperaturer på alla dina komponenter, föreslår HWMonitor.
Återkom gärna med hur det gick

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joystickdude:

Okej nu är det så att jag köpte helt nya delar till en dator för sisådär 6 månader sedan. Men nyligen har den fått för sig att det skulle vara roligt att ge mig en black screen och reboota (den gör det lite nu och då, spelar ingen roll vad jag gör). Jag har gjort memtest, dammat ur datorn helt, testat en annan hårddisk och fabriksåterställt den, vad kan det vara för fel med den???

Delar: Asus p8 z77-v lx, Asus Radeon R9 280X DirectCu II top, corsair vengeance 2x4,intel core i5 3570k,corsair cx600m, stock kylare på graffet och en cooler master hyper 212 evo. SKulle vara extremt tacksam för svar, förlåt för dålig text uppdelning har inte sovit på 2 dagar nu

Kan vara många saker! Jag hade samma symptom när mitt grafikkort la av. Exakt samma modell som du har dessutom hehe! Började med blackscreens och reboot för att sedan några veckor senare fastna på blackscreen efter bios.

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk

Tack för hjälpen, aa jag har kollat så att cpu sladden och allt sitter i jag tog ut allt och byggde om den för säkerhetsskull. Däremot igår kväll så var jag i bios och stängde av fast boot och inne windows avmarkerade jag automatisk omstartning och det verkar ha funkat hittils den har inte krashat på typ 20 timmar nu!

Men tack för svaren, jag återkommer om det uppstår problem igen