Permalänk
Medlem

Förslag på bra screen recorder

Hej!

Som rubriken säger, förslag på bra screen recorder windows/mac.
Som kan spela in med bra kvalitet helst.
Vilka har ni provat/använder ?

Tack på förhand

Visa signatur

$$

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Jag har kört med VLC, Fraps och Nvidias shadowplay - bäst kvalitet, det är ungefär hugget, men mest lättarbetat var fraps.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Hejsan!

Jag har kört med VLC, Fraps och Nvidias shadowplay - bäst kvalitet, det är ungefär hugget, men mest lättarbetat var fraps.

Ok, testade det men hur får man med ljudet på ett smidigt sätt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

$$

Permalänk
Medlem

Själv kör jag på Bandicam. Ljudet från datorn spelas in, plus att videon komprimeras utan att förlora så mycket kvalitet, så man får inte filer om 100GB efter inspelning.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Själv kör jag på Bandicam. Ljudet från datorn spelas in, plus att videon komprimeras utan att förlora så mycket kvalitet, så man får inte filer om 100GB efter inspelning.

Tänkte precis också skriva BandiCam. Bild och ljud enkelt.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Dxtory ska väl vara ganska populärt annars.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoltrix:

Ok, testade det men hur får man med ljudet på ett smidigt sätt?

Skickades från m.sweclockers.com

Det beror på hur du menar men bocka "i detect best" eller use "windows input".

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Det beror på hur du menar men bocka "i detect best" eller use "windows input".

Det går inte när man väljer capture device / capture mode - desktop !!

Finns det något annat sätt med VLC
Tänkte kika lite på Bandicam oxo

Visa signatur

$$

Permalänk
Medlem

Du säger Mac. Du kan göra detta med quicktime player.

// A

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holck:

Du säger Mac. Du kan göra detta med quicktime player.

// A

Hej!

Testade den nu, men kan inte hitta några inställning för bilden?
Jag ska fånga ett videoclip och det ser lite ut som slowmotion när man tittar på den sen
Testat BandiCam, verkar funka, men som oreggad kan man bara spela in 10 min max i i ett klipp.

Visa signatur

$$