Beställde bredband och helt plötsligt ändrar de priset?

Permalänk
Medlem

Beställde bredband och helt plötsligt ändrar de priset?

Tjena! Det är så att jag beställde 100/100 från Bredband2 och jag har haft det nu snart i ca 2 månader (För 240kr).
Idag får jag ett brev hem där de säger att de har haft något problem och att priset höjs till 450kr eftersom att stadsnätet ska få sin del utav pengarna.

Vad har jag för rättigheter? Jag ska ringa upp dem lite senare idag.

Tycker själv att detta är bara massa trams och jag borde ha kvar mitt gamla kontrakt.

Permalänk
Medlem

Har du någon form av bindningstid? I så fall kan de inte ändra ditt pris förrän nuvarande bindningstid gått ut.

Och om du inte har någon bindningstid så har du rätt att säga upp ditt bredband med omedelbar verkan om det skulle visa sig att du vill det, pga ändrade villkor.

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag har ingen bindnings tid. Kan jag säga upp mig utan att betala "en extra kalendermånad för uppsägnings tiden är på 1månad"?

Men tycker fortfarande att kontraktet borde hålla och det nya priset gäller endast för nya kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewCamps:

Jag har ingen bindnings tid. Kan jag säga upp mig utan att betala "en extra kalendermånad för uppsägnings tiden är på 1månad"?

Men tycker fortfarande att kontraktet borde hålla och det nya priset gäller endast för nya kunder.

Sektion 14 framförallt paragraf 2 och 4 i http://www.bredband2.com/sites/www/files/document/bredband2-a....

Jo det är ju alltid bättre när någon annan betalar kostnaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluser:

Sektion 14 framförallt paragraf 2 och 4 i http://www.bredband2.com/sites/www/files/document/bredband2-a....

Jo det är ju alltid bättre när någon annan betalar kostnaden.

Skulle vara en önskan att någon annan betalade kostnaden.

Men men får väl ta o ringa upp dem och få ner hastigheten till 100/20 för det priset jag hade tidigare.

Permalänk
Medlem

Så försökte nå dem nu genom telefon. utan lycka. Samtalet bara bryts.