Permalänk
Medlem

Datorpall till chassie

Nu vettefan om jag lägger detta i rätt forumsdel.

Min börk står idag på golvet och får in/upp damm rätt kvickt. Tänkte höra om det finns någon form av pall för att få upp chassiet en dm eller så från golvet för att slippa damm och faktiskt kunna dammsuga under. Eller blir det att bygga något på hemmaplan? Jag har letat men vet inte riktigt vad jag ska söka på...

Trevlig fortsättning

Permalänk
Medlem

Det finns vissa genvägar i form utav halvtaskiga datorpallar lite varstans men jag har inte hittat en optimal eller genomtänkt variant ännu. Det bästa alternativet i dagsläget verkar vara att köpa en snygg brädbit och slänga på 4 hjul från ikea/mekonomen/jula/etc.

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Medlem

göra en egen pall går fort och kostar inte många kr, köp ett hyllplan i passande storlek och sedan kökskåpsfötter från ikea tex, blir 100kr för fötterna och typ 50kr för skivan

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem

Grymt tack! Hittat lite grejer som jag kan bygga med!

Bör man borra nå hål i pallen för att få bättre luftflöda ? Har ju ventilationshål i botten på burken?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av jocken90:

Grymt tack! Hittat lite grejer som jag kan bygga med!

Bör man borra nå hål i pallen för att få bättre luftflöda ? Har ju ventilationshål i botten på burken?

Tänk lite nu, lyfter du inte upp datorn för att slippa direkt inflöde av damm?

Vad tror du är bättre att suga luft från? Utrymmet mellan plattan och chassit eller genom plattan från det dammiga golvet?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocken90:

Grymt tack! Hittat lite grejer som jag kan bygga med!

Bör man borra nå hål i pallen för att få bättre luftflöda ? Har ju ventilationshål i botten på burken?

hehe nej du vill ju lyfta upp datorn från dammet på golvet, hyllplanet blir liksom en liten barriär =D så du inte suger luft från golvet

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem

Jag satte fyra hjul på en skåplucka från fyndet på IKEA, funkar hur bra som helst!

Permalänk
Medlem

+ http://www.inet.se/produkt/5331054/silverstone-sst-ff141b140m...
Sitter med magneter. Riktigt smidigt om inte chassit är gjort i alu.

Permalänk
Medlem

Resultatet!

Pris ca 200-250 kr.

Tid : 2 timmar med ikeabesök och mekk. Inge masterarbete men fyller syftet

PS: ska städas!

Permalänk
Medlem

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/chassi/chassi-ti...

kanske kan vara något?. har en på min burk. funkar bra dock så får man positionera vart ramen ska sitta mot chassit om nätagget är i botten.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM