LG G Flex 2 - Presenteras 5 Januari!

Permalänk
Medlem

LG G Flex 2 - Presenteras 5 Januari!

LG G Flex 2 kommer antagligen att presenteras nu på måndag under CES. Qualcomm har bland annat gått ut med bilden ovan att en ny telefon med Snapdragon 800(-serien?) kommer presenteras under CES. Enligt rykten så kommer vi att bjudas på Snapdragon 810, en lite mindre skärm än de 6" som originalet hade och en högre upplösning, antagligen 1080p eller 1440p om LG lyckats skapa en P-OLED som de kan massproducera.

Vi får även inte glömma att @evleaks sa att den kan tänkas få något mera unikt än självläkande baksida!

Ser ni fram emot Flex 2 och vad hoppas ni att den kommer ha i sig/funktioner?

För den som vill följa presentationen från CES live så sänds den på LG:s Youtube-kanal, www.youtube.com/GlobalLG med start 17:00 svensk tid på måndag.

UPPDATERING 2015-01-04:
Har nu kommit upp en bild på LG:s reklamskylt för G Flex 2 för CES. Så vi kan vara ganska säkra på att den presenteras på måndag!

Även LG:s teaservideo visar upp en böjd telefon:

UPPDATERING 2015-01-05:
Någon var triggerhappy på LG:s kontor och pressreleasen släpptes i förskott. Nu har vi "allt" vi vill veta om G Flex 2.

Full specifikation:
Operativsystem: Android 5.0.1 Lollipop
Skärm: 5.5″ kurvad P-OLED-skärm med Full HD-upplösning (1920 x 1080 pixlar / 400PPI)
Skärmglas: LG DuraGuard (förstärkt Gorilla Glass 3)
Chipset: Qualcomm Snapdragon 810, 4x Cortex A57 @ 2GHz + 4x Cortex A53 @ 1,55GHz
Grafik-chipset: Adreno 430, 650MHz
RAM: 2/3GB LPDDR4 1600MHz (beroende på lagring)
Lagringsutrymme: 16/32GB + MicroSD (Max 128GB, teoretiskt 2TB)
Nätverk: 2G/3G/4G LTE/4G LTE Advance/LTE Cat 6
Wi-Fi: 802.11 a/b/g/n/ac
Kamera: Sony Exmor RS IMX135(?), 13MP med optisk bildstabilisering, OIS+, Laser-Autofokus
Främre kamera: 2.1MP
Batteri: Fast 3000mAh-batteri, Fast Charge
Mått: 149,1 x 75,3 x 7,1-9,4mm
Vikt: 152 gram
Ljud: 24 bitars/192kHz Hi-Fi-playback
Övrigt: NFC, Bluetooth Smart Ready (Apt-X) 4.1, Slimport

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Ska bli spännande att se vad de kan hitta på denna gång. Jag hoppas att de lyckas behålla batteritiden även om jag är tveksam till det. Hoppas även att de gör den lite mindre typ 5,5" inte mer än så i alla fall och helst inte mindre för böjd 5" skärm känns inte som något jättebehövligt. Kommer aldrig mer köpa en 6" mobil i alla fall jag stör mig mer och mer på storleken i längden jag vänjer mig aldrig. Haft 2st olika mobiler på 6" och uppåt nu och jag får krupp efter ett tag på hur osmidigt det är.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Ska bli spännande att se vad de kan hitta på denna gång. Jag hoppas att de lyckas behålla batteritiden även om jag är tveksam till det. Hoppas även att de gör den lite mindre typ 5,5" inte mer än så i alla fall och helst inte mindre för böjd 5" skärm känns inte som något jättebehövligt. Kommer aldrig mer köpa en 6" mobil i alla fall jag stör mig mer och mer på storleken i längden jag vänjer mig aldrig. Haft 2st olika mobiler på 6" och uppåt nu och jag får krupp efter ett tag på hur osmidigt det är.

Vilka 6"har du haft innan? Hade G Flex och batteritiden var ju helt underbar. Storleken i sig själv när man använde den brydde jag mig inte om, men den fick plats med den i mina fickor, drygt 0.5cm för lång.

Gissar på runt 5.7", kanske 5.8" bara för att den ska "klå" Note 4.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av wargreymon:

Vilka 6"har du haft innan? Hade G Flex och batteritiden var ju helt underbar. Storleken i sig själv när man använde den brydde jag mig inte om, men den fick plats med den i mina fickor, drygt 0.5cm för lång.

Gissar på runt 5.7", kanske 5.8" bara för att den ska "klå" Note 4.

Sony Z Ultra. Men den var ju ett monster på 6,5" till och med och större kanter runt skärmen på topp på det också. Men även 6" blev för stort känner jag. Gick tillbaka till en Nexus 5 och är väldigt nöjd. Lagom storlek.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Hoppas 2015 är året då man får se en riktig high end android under 5"!
Gärna med inbyggt stöd för trådlös laddning och grym batteritid.

Z3 compact är ju det närmsta användbara som finns nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ny reklamskylt som visar telefonen på CES.

Permalänk
Medlem

Första posten uppdaterad med specifikationerna, tack random person på LG som släppte pressreleasen i förtid!

Permalänk

Måste säga att jag är riktigt nöjd över att skärmen blev mindre. Batteriet blev dock hela 500mAh fattigare, hoppas att den kan bevara samma batteritid som föregångaren.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av apelipell:

Måste säga att jag är riktigt nöjd över att skärmen blev mindre. Batteriet blev dock hela 500mAh fattigare, hoppas att den kan bevara samma batteritid som föregångaren.

Snapdragon 810 ska vara upp till 40% mer strömsnål enligt anandtech.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Snapdragon 810 ska vara upp till 40% mer strömsnål enligt anandtech.

LPDDR4 också. Sedan har nog skärmtekniken utvecklats en del med.

Permalänk
Medlem

Blir ev en ersättaren till min G3.
Ser mycket bra ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Blir ev en ersättaren till min G3.
Ser mycket bra ut!

Kommer garanterat ersätta min då man har 2gb/16gb varianten.

Permalänk
Skrivet av Gambit_2K:

Snapdragon 810 ska vara upp till 40% mer strömsnål enligt anandtech.

Därav hoppas jag att de kan bevara samma batteritid. Skärmen är det som i särklass drar mest batteri, nu är det här iofs OLED så det bör bli bättre än vad man är van vid från LCD.

Skrivet av wargreymon:

Kommer garanterat ersätta min då man har 2gb/16gb varianten.

Samma här! G3 känns lite väl stor i mina händer så jag hoppas Flexen känns bättre iom med kurvningen. Nexus 5 ligger fortfarande bäst i näven.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem

Fick precis bekräftelse på Twitter utav Sussi på LG att 32GB-varianten kommer ha 3GB RAM.

Permalänk
Medlem

Här är en film också:

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Blev sugen på att skaffa en

Men vet inte om man skulle gilla knappar i skärmen i stället för vid sidan om. Sen om oleden är bra, det jag tycker är mest synd att batteriet inte går att byta.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Blev sugen på att skaffa en

Men vet inte om man skulle gilla knappar i skärmen i stället för vid sidan om. Sen om oleden är bra, det jag tycker är mest synd att batteriet inte går att byta.

Tycker mjukvaruknappar är så mycket bättre. Du har fritt att hålla i telefonen och de försvinner från skärmen när det behövs. Har inte appen stöd att gömma så har LG lagt in så man kan tvinga knapparna att försvinna i de appar man vill.

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

Tycker mjukvaruknappar är så mycket bättre. Du har fritt att hålla i telefonen och de försvinner från skärmen när det behövs. Har inte appen stöd att gömma så har LG lagt in så man kan tvinga knapparna att försvinna i de appar man vill.

Okej, men om telen typ hänger sig då? Vet att med den jag har nu så räcker det att hålla inne hem knappen så tar det ett par sek förr appen ska stängas ner även om den hängt sig (funkar inte med dom andra touch knapparna bredvid).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Okej, men om telen typ hänger sig då? Vet att med den jag har nu så räcker det att hålla inne hem knappen så tar det ett par sek förr appen ska stängas ner även om den hängt sig (funkar inte med dom andra touch knapparna bredvid).

Hänger sig en app påverkas inte knapparna då de tillhör systemet. Hänger sig hela telefonen så är det strömknappen eller rycka batteriet som gäller för vilken telefon det än är.

Glömde ju självklart en mycket viktig sak med LG:s mjukvaruknappar, LG har lagt in stöd för vilken layout man vill ha och även kunna lägga till andra knappar, så som att dra ner notifikationslisten.

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

Hänger sig en app påverkas inte knapparna då de tillhör systemet. Hänger sig hela telefonen så är det strömknappen eller rycka batteriet som gäller för vilken telefon det än är.

Glömde ju självklart en mycket viktig sak med LG:s mjukvaruknappar, LG har lagt in stöd för vilken layout man vill ha och även kunna lägga till andra knappar, så som att dra ner notifikationslisten.

Får hoppas att det på något vis kommer gå att byta batteri på denna, men ja får vänta på annan mobil annars. Annars låter denna riktigt fin mobil. Om man kan vänja sig vid formen på skärmen och att det är mjukvaroknappar.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Får hoppas att det på något vis kommer gå att byta batteri på denna, men ja får vänta på annan mobil annars. Annars låter denna riktigt fin mobil. Om man kan vänja sig vid formen på skärmen.

Anledningen är nog att det är ett specialdesignat batteri för att kunna böjas, endast LG kan tillverka dem. Hade man kunnat byta, hade det kommit vanliga batterier som när man böjt telefonen ena haft sönder andra komponenter eller haft sönder batteriet.

Livslängden behöver du nog inte oroa dig för då LG har mycket bra batterier, speciellt i de som är inbyggda.

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

Anledningen är nog att det är ett specialdesignat batteri för att kunna böjas, endast LG kan tillverka dem. Hade man kunnat byta, hade det kommit vanliga batterier som när man böjt telefonen ena haft sönder andra komponenter eller haft sönder batteriet.

Livslängden behöver du nog inte oroa dig för då LG har mycket bra batterier, speciellt i de som är inbyggda.

Borde inte vara omöjligt att eftersälja såna, vissa andra tillverkare till och med sålt fetare batterier till sin telefon med tillhörande bakskal då.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Väldigt sugen på en sån här! Hoppas de finns hos Halebop i Maj

Synd med glansigheten på baksidan dock, men kanske inte går att göra en matt baksida som "självläker"?

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonywalk:

Väldigt sugen på en sån här! Hoppas de finns hos Halebop i Maj

Synd med glansigheten på baksidan dock, men kanske inte går att göra en matt baksida som "självläker"?

Många rapporterar att även om den är glansig då drar den inte åt sig mycket eller några fingeravtryck. Så tvättar man bara händerna efter man varit på toa så lär telefonen se snygg ut.

Permalänk
Medlem

Hur lockande hårdvaran än må vara så kan jag inte låta bli att avskräckas utav mjukvaran. Finner inga ord för hur utdaterad den upplevs. Jag vet att man oftast kan lägga in en annan mjukvara men det är helt bortom min förståelse hur ett så pass stort företag inte kan leverera ett fräscht och modernt gränssnitt.

Det är riktigt synd att LG, som jag anser vara den mest intressanta och innovativa tillverkaren på mobilfronten, har det absolut fulaste gränssnittet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Hur lockande hårdvaran än må vara så kan jag inte låta bli att avskräckas utav mjukvaran. Finner inga ord för hur utdaterad den upplevs. Jag vet att man oftast kan lägga in en annan mjukvara men det är helt bortom min förståelse hur ett så pass stort företag inte kan leverera ett fräscht och modernt gränssnitt.

Det är riktigt synd att LG, som jag anser vara den mest intressanta och innovativa tillverkaren på mobilfronten, har det absolut fulaste gränssnittet.

Och vad är så fullt och omodernt?

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

Och vad är så fullt och omodernt?

Nu utgår jag från LG g3 som jag hade ett tag. Att allt laggar sönder gjorde att det kändes extremt omodernt, tyckte även att det var mysigt fult jämfört med till exempel vanilla lollipop.

Jag provade både stock kitkat och lollipop på g3,bägge laggade och var väldigt fula.

Har ju kommit bra custom roms nu men mobilen var ändå för stor för mig och är otroligt nöjd med Nexus 4 nu så fortsätter med den ett tag till.

Däremot verkar flex 2 riktigt intressant ifall det blir bra stöd för custom roms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackan_93:

Nu utgår jag från LG g3 som jag hade ett tag. Att allt laggar sönder gjorde att det kändes extremt omodernt, tyckte även att det var mysigt fult jämfört med till exempel vanilla lollipop.

Jag provade både stock kitkat och lollipop på g3,bägge laggade och var väldigt fula.

Har ju kommit bra custom roms nu men mobilen var ändå för stor för mig och är otroligt nöjd med Nexus 4 nu så fortsätter med den ett tag till.

Däremot verkar flex 2 riktigt intressant ifall det blir bra stöd för custom roms.

Lagg är inget kul, men har ju inget med utseendet att göra. För mig vart det utan lagg med ART, Dalvik var en besvikelse.

Eftersom AOSP passar dig så bra lär du nog hålla dig till det.

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

Lagg är inget kul, men har ju inget med utseendet att göra. För mig vart det utan lagg med ART, Dalvik var en besvikelse.

Eftersom AOSP passar dig så bra lär du nog hålla dig till det.

Laget blir större delen av upplevelsen med LGs firmware så svårt att bortse från det när man bedömer hur saker och ting ser ut. Om man ändå försöker så tycker jag att apparna och gränssnittet är fult helt enkelt, kan inte säga vad som gör det men det är så jag tycker. Tycker att ios är snyggt, vanilla lollipop är snyggt, Samsung är fult.

Lär absolut hålla mig till aosp, dock verkar flex 2 väldigt
spännande. LG g2 var den första Android-telefon som fick mig att vilja använda Android istället för ios, allt utom mjukvaran var en ledigt trevlig upplevelse men den försvann första timmen så det löste sig det med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackan_93:

Laget blir större delen av upplevelsen med LGs firmware så svårt att bortse från det när man bedömer hur saker och ting ser ut. Om man ändå försöker så tycker jag att apparna och gränssnittet är fult helt enkelt, kan inte säga vad som gör det men det är så jag tycker. Tycker att ios är snyggt, vanilla lollipop är snyggt, Samsung är fult.

Lär absolut hålla mig till aosp, dock verkar flex 2 väldigt
spännande. LG g2 var den första Android-telefon som fick mig att vilja använda Android istället för ios, allt utom mjukvaran var en ledigt trevlig upplevelse men den försvann första timmen så det löste sig det med!

Tack gode gud har inte alla samma smak i allt