Jobbar posten idag? (Röd dag)

Permalänk
Medlem

Jobbar posten idag? (Röd dag)

Hej. Beställde en joystick i söndags från komplett och är minst sagt ivrig att få spela med den men jag undrar om posten jobbar idag? eftersom att det är röd dag?

Tacksam för svar

Rubrik något justerad.
Permalänk

Jobbar gör de kanske, men inget gods lämnar terminalerna på helger/röda dagar. Så du får nog tyvärr vänta till imorgon.

Permalänk
Medlem

Är Helgdag idag så dom jobbar inte, imorgon jobbar dom igen.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk

Jag väntar ivrigt på min xbox one pc kontroll som jag beställde från cdon. Fick meil från cdon igår att den hade blivit postad

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

Skickades från Norge igår och ligger för tillfället i Örebro. Jag bor i Stockholm. När tror ni att jag kan få den???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Skickades från Norge igår och ligger för tillfället i Örebro. Jag bor i Stockholm. När tror ni att jag kan få den???

Imorgon mest troligtvis.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

ok tack för svar extremt taggat för att kunna flyga lite!

Permalänk
Medlem

Så länge det inte är nyårsdag eller någon annan extremt stor högtidsdag så skulle jag nog kunna säga att gods sänds även fast det är en röd dag. Däremot kanske du inte får försändelsen utlevererat vilket är något helt annat. Om paketet har anlänt till terminalen så går det vidare ut under företagets levereringsfrist. Alternativt tippar jag på att det sorteras vidare under tidig morgon och kommer säkert fram vid uthämtningsstället fram mot eftermiddag nästa dag.

Permalänk
Avstängd

De jobbas på terminalerna på "Söndagar" såklart. Post som skickades på fredagen ska vidare. Är ju dock ingen utdelning.
Men saker står knappast still bara för det är helg.
(Tacka vet jag England mfl länder. Där har man postutdelning på Lördagar också.)

Permalänk
Avstängd

Som redan sagt innan så jobbar Postnords chaufförer på helgerna. Paket sorteras och fraktas men körs inte ut till affärer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kul stickan var defekt så det var bara till att returera den. Skickade den i fredags och det står att beräknat leveransdatum är imorgon. Men den ska till Göteborg men ligger fortfarande i Bromma (Stockholm) kommer den verkligen fram imorgon till dom?

Permalänk
Medlem

eller kommer den typ att köras inatt typ kl 1 då det är jobbvecka igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

eller kommer den typ att köras inatt typ kl 1 då det är jobbvecka igen?

Normal arbetstid brukar ligga någonstans mellan 6-18 om jag minns rätt. Men du har bra inställning inför när du börjar jobba om du är redo att börja arbetsveckan kl1 måndag morgon med normal lön

Varför denna stress? Du har gjort det du kan. Det ska ta 1-3dagar inrikes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Normal arbetstid brukar ligga någonstans mellan 6-18 om jag minns rätt. Men du har bra inställning inför när du börjar jobba om du är redo att börja arbetsveckan kl1 måndag morgon med normal lön

Varför denna stress? Du har gjort det du kan. Det ska ta 1-3dagar inrikes.

det finns ju folk som jobbar natt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

det finns ju folk som jobbar natt.

Ja, men inte posten. Normal arbetsvecka gäller vid normal post.