Permalänk
Medlem

Ace Edge 3200 Drivrutiner

Någon som har tillgång till drivrutiner till denna gammla godingen?
Har olyckligtvis tappat bort mina och skulle nu behöva dem eftersom jag har omformaterat datorn.

Tack på förhand.

Permalänk
Entusiast

Ni skall inte behöva några drivrutiner. Har för mig att alla knapparna skall fungera direkt. De enda ni går miste om är mjukvaran för att ändra funktionen på en del knappar.

...såvida detta inte är någon specialmus som inte följer industri-standard.

Jag kan ju ha fel.

Prova annars följande mjukvara:
http://www.highrez.co.uk/downloads/XMouseButtonControl.htm

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Furrnox:

Någon som har tillgång till drivrutiner till denna gammla godingen?
Har olyckligtvis tappat bort mina och skulle nu behöva dem eftersom jag har omformaterat datorn.

Tack på förhand.

Jodå! Kul att se folk som sitter med denna klassiker Slängde upp dem på pomf åt dig http://a.pomf.se/yipghx.zip

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem

Har denna mus, drivrutiner behövs väl dock inte? Det enda man skulle kunna ha användning av är väl programvaran för att mappa olika knappar med olika kommandon, är det denna du vill åt?

Om jag hittar min CD kanske jag skulle kunna ladda upp innehållet någonstans om du tycker det känns "viktigt".

En annan tråd om liknande ämne med viss övrig information:

http://www.sweclockers.com/forum/56-tangentbord-moss-och-ovri...

Permalänk
Medlem

Bästa musen denna!
Någon som vet någon vettig ersättare när den sjunger på sista visan?

Vill ha en med exakt samma bra passform och härliga tyngd! Har testat Qpad 5k som egentligen är qpads version, dock var den extremt plastig och väldigt lätt, gillade den inte alls. Ska vara tyngd på den!

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Bästa musen denna!
Någon som vet någon vettig ersättare när den sjunger på sista visan?

Vill ha en med exakt samma bra passform och härliga tyngd! Har testat Qpad 5k som egentligen är qpads version, dock var den extremt plastig och väldigt lätt, gillade den inte alls. Ska vara tyngd på den!

I tråden jag refererade till ovan nylanserades den under annat namn av det företag som köpte skiten (antar jag)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poppu-chan:

Jodå! Kul att se folk som sitter med denna klassiker Slängde upp dem på pomf åt dig http://a.pomf.se/yipghx.zip

Tackar så mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Bästa musen denna!
Någon som vet någon vettig ersättare när den sjunger på sista visan?

Vill ha en med exakt samma bra passform och härliga tyngd! Har testat Qpad 5k som egentligen är qpads version, dock var den extremt plastig och väldigt lätt, gillade den inte alls. Ska vara tyngd på den!

Testat mionix naos? Den se lik ut.
Lasern i min pajade tyvärr (min ACE mus)

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Skitmus, den gjorde ju lite som den ville efter ett tag.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Skitmus, den gjorde ju lite som den ville efter ett tag.

Använde du liftfunktionen då?
Min har funkat felfritt i 5 år

Dock kan de bli någon gång (1 gång i månaden tops) som den rör sig lite hackigt, då klickar jag på lift i 1 sekund så funkar den perfa igen!

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Använde du liftfunktionen då?
Min har funkat felfritt i 5 år

Dock kan de bli någon gång (1 gång i månaden tops) som den rör sig lite hackigt, då klickar jag på lift i 1 sekund så funkar den perfa igen!

Det kommer jag inte ihåg faktiskt, men jag tröttnade på att man inte kunde lita på den hela tiden så jag gick tillbaka till min gamle trotjänare (MX518) men i dess nya skepnad G400.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk

Är också ute efter drivisar, men kunde inte ladda ner poppu-chans fil, då chrome vägrar och påstår att den är skadlig?

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk
Entusiast
Skrivet av darkstrom:

Är också ute efter drivisar, men kunde inte ladda ner poppu-chans fil, då chrome vägrar och påstår att den är skadlig?

Beror troligen på att Chrome tror att allt som kommer från pomf är skadligt. Den tjänsten har ett skamfilat rykte eftersom det är/har varit en populär tjänst att sprida skadlig kod.
Det har resulterat i att filtjänsten har svartlistats hos en del antivirusprogram och även hos webbläsarnas interna användarskydd.

Prova en annan webbläsare.

Men se till att skanna av filen med ert AV-program för att vara på den säkra sidan.

EDIT:
https://www.virustotal.com/en/file/f80aa65f57344f40d3cdd674a8...

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)