Riktigt grym bluetooth högtalare för 1300-2000kr?

Permalänk
Medlem

Riktigt grym bluetooth högtalare för 1300-2000kr?

Hej! Köpte ett par Creative Muvo 20 för ett tag sedan. Gillar dem. Det går att spela löjligt högt och det pangar på! Funkar väldigt bra för mitt musikval "psytrance"... Men tycker högtalaren verkligen börjar visa sina svagheter när man börjar spela Rock, metal eller konventionella pop låtar. Men club, hiphop etc.. funkar okej. Trotts basen är väldigt kraftig och fyllig i vissa låtar, så blir den extremt plåtig och ibland ger fel ljud. Visserligen kostade denna högtalare 800kronor och är värt det.. Men men.. nu vill jag skaffa något som är kraftigare och har bättre ljud framför allt mer detaljerad bas. Och har kommit fram till olika produkter men vet inte vilken jag ska ta!

logitechs ultimate boom: http://www.liontech.se/PartDetail.aspx?q=p:7601035
Där har vi logitechs ultimate boom.. Har kollat reviews på youtube och "alla" säger att ljudet är RIKTIGT högt i dem.. Och bra.. Basen vet jag inget om dock.. Denna verkar heller inte ha en dedikerad subwoofer som de andra högtalare jag tänker länka till nu..

Creative Soundblaster Roar: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2776644
Riktigt intressant högtalare för 1500kr... Dock med alla funktioner etc den har och aluminium hölje, undrar jag vad den egentligen kompenserar med för att hålla priset så lågt.. Med 2 högtalare och en subwoofer, det låter som en ganska skön och klar val för min musiksmak.. Men undrar fortf..

IK Multimedia iLoud: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1631723
Denna ska tydligen vara som ett litet monster.. Ganska bra för audiofiler.. och en effekt på 40 watt låter frästande, mot min Muvo som är på ca 8-10watt..

Sony SRS-x5: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2431521
blev väldigt chockad över denna på prisjakt.. att den finnes för 1000kr när den kostar 1700kr på sonys egen hemsida. Denna verkar vara ganska jämnförbar mot creative Soundblaster Roar.. Men genom senare erfarenhet, och hur creative lite så från sitt underbara rykte bajsat ner sitt rykte.. Jag har en känsla att denna från sony är mycket bättre?

Sony SRS-x7: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2431520
Och bara för att den ligger ungefär i samma prisklass, har flera högtalare inbyggt.. Verkar det för mig som att denna skulle ha den bästa ljudkvaliten av de nämnda hittils.. Blir ganska sugen på denna..

Eller ska jag safta mig ner på ett par X9? från sony? De kostar 7000kr men finns för halva priset.. Ööhm.. Man blir så brutalt sugen.. hehehe.. Men X9'an är ingen högtalare som man kan bära med o lalla runt med ute.. Den är liksom byggd på premium saker, flytande aluminium högtalare, hi-res audio etc... En galen invenstering.. Fundersam. Men å andra sidan så kan jag inte hitta nånting alls om x9'an är bärbar.. Den verkar inte ha något inbyggt batteri och måste ha en strömkälla, alltid?

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk

Har bara hört gott om UE Boom, dock är den mycket mindre än t.ex. SRS-x7 så det går inte riktigt att jämföra. Du kommer utan tvekan få mer ljud på Sonyn, min polare har den och man kan enkelt underhålla en mindre salongfest. UE Boom är ju smidigare, får plats i jackfickan. Finns ju UE "megaboom" också.

Permalänk
Medlem

UE boom har jag och den låter högt och klart och fint, men det är inte speciellt mycket bas i den så till sådant är den tyvärr inte att rekommendera.

Kolla om du hittar en Logitech UE boombox. Ica maxi har haft för runt 800:- vilket är ett riktigt kap då det är en stor högtalare med enormt bra ljud. Pris när den kom var egentligen 2500:- så den spelar i en mycket högre liga och är lika bra som sony srs-x7 om inte lite bättre.

EDIT: Denna har ett riktigt grymt ljud, även om den är stor. Den går att få för 990:- vilket r ett mycket bra pris.

Den har en 5.25" bas och 2 stycken 5.25" slavbasar. Jämfört med exempelvis sony x5 som har en 2.3" bashögtalare är skillnaden på pappret enorm. Även den verkliga skillnaden är såklart mycket stor.

http://www.icahemma.se/hogtalare-a73-bluetooth-tdk-p-28965-c-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Googolplex:

Har bara hört gott om UE Boom, dock är den mycket mindre än t.ex. SRS-x7 så det går inte riktigt att jämföra. Du kommer utan tvekan få mer ljud på Sonyn, min polare har den och man kan enkelt underhålla en mindre salongfest. UE Boom är ju smidigare, får plats i jackfickan. Finns ju UE "megaboom" också.

"Salongfest" är ungefärliga iden med det hela. Att det verkligen kan gå väldigt högt upp i ljud är delvist mindre relevant för mig när det handlar om ljudkvalitet. Jag har lyckats hitta bra videon på youtube som är inspelade med bra mikrofoner. UE boom < bose soundlink 3 < IK iLoud < srs-x7.. X7'an verkar stå på toppen.. Synd.. jag hade verkligen satsat på srsx9 på PLATS om den tyvärr inte saknade inbyggd batteri Omg

Skrivet av guos89:

UE boom har jag och den låter högt och klart och fint, men det är inte speciellt mycket bas i den så till sådant är den tyvärr inte att rekommendera.

Kolla om du hittar en Logitech UE boombox. Ica maxi har haft för runt 800:- vilket är ett riktigt kap då det är en stor högtalare med enormt bra ljud. Pris när den kom var egentligen 2500:- så den spelar i en mycket högre liga och är lika bra som sony srs-x7 om inte lite bättre.

EDIT: Denna har ett riktigt grymt ljud, även om den är stor. Den går att få för 990:- vilket r ett mycket bra pris.

Den har en 5.25" bas och 2 stycken 5.25" slavbasar. Jämfört med exempelvis sony x5 som har en 2.3" bashögtalare är skillnaden på pappret enorm. Även den verkliga skillnaden är såklart mycket stor.

http://www.icahemma.se/hogtalare-a73-bluetooth-tdk-p-28965-c-...

Intressant tips.. Kollade faktiskt upp det dära. UE boombox hade kraftigare bas, överdiskant jämnfört mot boose soundlink 3. Dock "sämre" ljudkvalitet och ljudbild och sen kollade jag jämförelse mot boose soundlink 3 av iLoud.. Och ja.. iLoud sopade mattan helt och hållet.. Och när jag kollar på priserna, så kostar srs-x7 2800 på sonys hemsida men jag hittar dem för 1900 på prisjakt. Verkar vara ett riktigt bra val faktiskt. , 2 högtalare, 1subwoofer, 2 radiators etc..

Tack för TDK tispet! Kollade upp den.. Hahah det lilla monstret måste vara det fulaste jag sett Synd att den inte har en framgrill/skydd och faktiskt är väldigt för stor. Kan tänka mig att den slår x5'an väldigt enkelt, men x7'an verkar vara på toppen av min lista för ideér nu. Synd att x9'an inte hade inbyggd batteri :/ Vill kunna spela ute liksom haha.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem

Å andra sidan.. det finns en annan fundering som stör mig.. Ideén är ju att jag vill ha en högtalare som är för att använda både hemma och ute. När srs-x7 är väldigt trevlig. Mycket kraftfullt o fint ljud.. Så är det en lite dyr produkt att ändå dra med sig ut och dricka alkohol i parker o så.. Vilket man får tåla.. men är väldigt vacker o fint ljud o använda hemma. Creative muvo som jag har nu, asså man kan verkligen spela RIKTIGT högt med den.. Bara på 10w som den är, den spränger ljudvallen typ... ändå haha så den är VÄLDIGT skön o använda ute tillsammans med sina 6 timmars batteritid på maxvolym.. Och då slår denna tanken mig i huvudet.. Om srsx-9.. Högupplöst ljud, 40-40 000hz högtalare, så kan man ha den hemma och dra med på hemma fester om det behövs.. Och använda muvon när man ska ut på promenader och parker.. Eller så tar man srs-x7 och använder den för både syften... jag kan inte bestämma mig srsx-9 som kostar 7000kr!!! är på 3000kr tills den 11'e januari.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene