Värdera mitt tangentbord som ska säljas. Behöver hjälp.

Permalänk
Medlem

Värdera mitt tangentbord som ska säljas. Behöver hjälp.

Köpte ett DasKeyboard Ultimate Silent som är i nyskick och har aldrig spillt på det. Men jag vill sälja det på t. ex. blocket. När jag köpte det nytt, kostade det 1100 kr och fick beställa det från Tyskland. Det är ett mekaniskt tangentbord med guld-pläterade bruna switchar. Det är alltså sjukt bra kvalitet och väldigt robust. Vad tror ni att jag kan sälja det för på blocket eller liknande?

Här är tangentbordet:
http://www.daskeyboard.com/model-s-ultimate/

Permalänk
Medlem

Om du är osäker på priset du kan tänkas kräva för ditt tangentbord skulle du kunna lägga upp det på en auktionssida, till exempel Tradera. Jag tror dock att det är lättare att sälja ett mekaniskt tangentbord här på Swec än på båda Tradera och Blocket.

Du skriver att tangentbordet är i nyskick, betyder det att inte ens space är blanksliten? ABS-tangenterna tangentbordet levereras med har en tydlig tendens att bli blanka med tiden, något som påverkar värdet negativt. Det är svårt att säga något exakt utan att se en bild på ditt tangentbord.

Jag har sett liknande brädor i nyskick gå för knappt 900kr + frakt. Då handlar det dock om tangentbord som i praktiken inte använts.

Permalänk
Medlem

Jag lade upp precis en annons på blocket där jag vill ha 900 kr för det. Jag kanske överdrev när jag skrev att det är i nyskick :(. Men det är i jävligt bra skick. Dock har jag använt det men har aldrig spillt eller slitit och slängt med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zerpent:

Jag lade upp precis en annons på blocket där jag vill ha 900 kr för det. Jag kanske överdrev när jag skrev att det är i nyskick :(. Men det är i jävligt bra skick. Dock har jag använt det men har aldrig spillt eller slitit och slängt med det.

Det kostar 1200 inklusive frakt som nytt. Har mycket svårt att se att någon skulle ge mer än 800 för ett begagnat, men försöka kan man förstås.

Permalänk
Medlem

Försökte sälja en del grejor på blocket som är oöppnade.. bl.a. 6gv2, går på ~680 nytt, brukar ligga på 500 på rea
ALLA på blocket ville ge 150-200

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Vill man få något sålt på Blocket för något som inte är lite underpris så får man vanligtvis ha lite tålamod. Sen efter någon vecka eller så så brukar det kunna komma en köpare med lite hyfs som inte förväntar sig att få produkten gratis i stort sett. Tradera är lite bättre på det sättet att man får ofta vad grejerna har i marknadsvärde.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk

tror inte att du kan få 900 för det men om du har tur kan du kanske få 700

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Avstängd

Mer än 500:- skulle då jag aldrig gett för ett begagnat tangentbord i den prisklassen som nån främling kletat ner med diverse kroppsvätskor o dyl.

Permalänk
Medlem

En var intresserad men ville köpa det för 800 och då måste jag skicka det upp till Stockholm vilket är segt. Tack för alla svar i alla fall. Får väl se vad som händer.

Permalänk
Medlem

hade aldrig gett mer än 200 kr för ett begagnat tangentbord. och då är jag ändå beredd att lägga ner mycket pengar på ett nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zerpent:

En var intresserad men ville köpa det för 800 och då måste jag skicka det upp till Stockholm vilket är segt. Tack för alla svar i alla fall. Får väl se vad som händer.

Rekommenderar dig att nappa på detta.