Hybrid Backup lösning?

Permalänk
Medlem

Hybrid Backup lösning?

Idag använder jag mig av Pogoplug för att backa upp bilder och filmer. Har en disk hemma som är kopplat till en pogoplug hub, bilder och filmer sparas automatiskt när ja fotar med mobilen via deras app och sedan så synkas allt automatiskt till pogoplug's servrar med obegränsat lagringsutrymme. Låter väldigt bra på pappret men jag är väldigt missnöjd med deras mjukvara samt att vissa ganska vitala funktioner saknas såsom att återställa borttagna filer eller kunna visa olika filversioner.

Undrar därför om det finns någon annan "bra" hybrid-backup lösning, har inte hittat någon än, de flesta verkar endast vara cloud-backuplösningar och synka direkt det man har på sin dator, typ som en avancerad dropbox. Undrar om det finns någon annan hybridlösning med separat disk ungefär som pogoplug fungerar.

Permalänk
Medlem

Crashplan är linkande men då är det separat dator och inte separat disk tyvärr. Annars någon NAS som erbjuder app och sen köpa backup till den från någon molnleverantör.

Permalänk
Medlem

Har du en Synology NAS så finns samma funktionalitet i deras app DS Photo. Alla bilder och filmer jag tar med min telefon/platta laddas upp till NASen direkt via 3G (om man vill) eller WiFi.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Har du en Synology NAS så finns samma funktionalitet i deras app DS Photo. Alla bilder och filmer jag tar med min telefon/platta laddas upp till NASen direkt via 3G (om man vill) eller WiFi.

Tackar för svaren

Om jag förstått rätt så går det sedan att synka till valfri molntjänst, ex Dropbox, Drive etc. Riktigt cool lösning! Ska kolla lite närmare på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke85:

Tackar för svaren

Om jag förstått rätt så går det sedan att synka till valfri molntjänst, ex Dropbox, Drive etc. Riktigt cool lösning! Ska kolla lite närmare på det.

Javisst du kan göra en sekundär eller 3e kopia av ditt data från NASen till en traditionell online-lagringstjänst

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahlgren:

Crashplan är linkande men då är det separat dator och inte separat disk tyvärr. Annars någon NAS som erbjuder app och sen köpa backup till den från någon molnleverantör.

Om jag kommer ihåg rätt så kan du med Crashplan tanka upp det till Crashplan cloud, samt till andra datorer och externa diskar, allt detta på samma gång om man vill det.
Jag har inte testat funktionen men kan göra det om det skulle viljas.
Hur det är med Crashplan och att ladda upp från mobilen vet jag däremot inte då jag kör Dropbox till det.

Visa signatur

Jag gillar infra. :)