Permalänk
Medlem

Tera/Aion/Lineage 2?

Tjena! Börjar bli lite sugen och spela lite mmorpg igen.
Blev övertalad och köpa WoD+gametime och tröttnade som vanligt efter 2 timmar. WoW är inte min grej.
Så nu söker jag folk som vill börja, eller kanske redan spelar något av spelen i titlen.
Jag kan även tänka mig att gå tillbaks till Archage.
Men de hade varit kul om man va ett gäng eller hitta en nordisk guild med endel svenskar i och lira ihop med!
Hör av er om någon här på swec är sugen eller om ni vet någon stor guild.
Jag har spelat samtliga spel, och är lite förälskad i Lineage 2 öppna och fria pvp.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk

Har börjat lira Lineage 2 själv, har precis gjort klart guidance/tutorial delen av spelet och är i level 20, ska tydligen göra ett quest som sedan ska fixa så att jag kan köra min första class advance typ, fattar inte så mycket ännu, men verkar skoj.
Om du vill SweSparky kan du alltid joina mig.

Permalänk

Lineage 2 var sjukt längesedan jag lirade, hur är det nu för tiden?

Installerar och lirar lite så får vi se om jag fastnar

Visa signatur

Raijintek Ophion Evo | 9900K | EVGA GTX 1080Ti | Gigabyte Z390 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | Corsair H100i |

Permalänk
Medlem

Om ni lirar Lineage 2 på www.4game.com så är jag på, hjälper gärna folk som är nya

Permalänk

Kör på denna http://www.lineage2.com/en/ - men vad är skillnaden på denna och den du skickade Maci? Båda två verkar vara från NCSOFT? och vad jag vet så har båda eu servers?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kowloon1793:

Kör på denna http://www.lineage2.com/en/ - men vad är skillnaden på denna och den du skickade Maci? Båda två verkar vara från NCSOFT? och vad jag vet så har båda eu servers?

Lineage2.com drivs a NCWest, NA delen av NCSoft. Vissa servrar har EU tider (så saker händer 20:00 istället för t.ex 04:00) men alla borde vara hostade i US om inget hänt nyligt.
4game.com drivs av Innova (rysk företag), de hyr rätten att hosta spelet för EU marknaden. De får också ändra vad de vill inom spelet så saker kan skilja mellan de två.

http://boards.rochand.com/index.php är ett grymt forum om man vill lära sig mer om Lineage2.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Hej.

Kör sedan 4 år Klanen "Vikings" samt Allians "Honeybadgers" på 4game servern, vi kör mest raids, siege, etc. inte mycket clan/alliance PvP. Så letar ni efter ett hem så hugg mig eller någon kollega på servern, vi har mycket skandinaver i klanen med en mix av aktivitets nivå.

PS. rochand är en av våra medlemmar... samt god vän till mig sedan vi startade L2 hos NCwest 2004 när Innova (4game) öppnade servers i EU 2011 flyttade de flesta av oss dit.

Vi kör även andra MMO´s senaste Star Citizen vilket kommer bli focus på under slutet 2015.
http://www.sweclockers.com/forum/151-racing-sport-och-simulator/1144177-star-citizen-nytt-spel-fran-chris-roberts-wing-commander-privateer-freelancer/index42.html#post15141293
har även voice servers etc. som alla våra vänner kan använda om de vill.

// Gh0sty.

Permalänk

Mysko som tusan, får bara upp detta "Error 713 occurred while loading this page" när jag försöker installera deras client.

Permalänk
Medlem

Själv spelar jag på ncwest chronos server... har fett med konton
mer än jag behöver själv spelat sedan 2005

Visa signatur

/3900x/i7 4790k/3400g/xeon 5670 x2 32gb ram...EVGA GeForce GTX 1070ti/3070 8GB SC ACX...evga supernova 850w g2
Corsair 200r...noctuna ub9

Permalänk
Skrivet av Kowloon1793:

Mysko som tusan, får bara upp detta "Error 713 occurred while loading this page" när jag försöker installera deras client.

Troligen "4game-service" som hängt sig, vanlig bug. så gå in i "services" och manuellt avslute den och försök starta spelet igen...

Permalänk
Skrivet av Gh0stH@ck3r:

Hej.

Kör sedan 4 år Klanen "Vikings" samt Allians "Honeybadgers" på 4game servern, vi kör mest raids, siege, etc. inte mycket clan/alliance PvP. Så letar ni efter ett hem så hugg mig eller någon kollega på servern, vi har mycket skandinaver i klanen med en mix av aktivitets nivå.

PS. rochand är en av våra medlemmar... samt god vän till mig sedan vi startade L2 hos NCwest 2004 när Innova (4game) öppnade servers i EU 2011 flyttade de flesta av oss dit.

Vi kör även andra MMO´s senaste Star Citizen vilket kommer bli focus på under slutet 2015.
http://www.sweclockers.com/forum/151-racing-sport-och-simulator/1144177-star-citizen-nytt-spel-fran-chris-roberts-wing-commander-privateer-freelancer/index42.html#post15141293
har även voice servers etc. som alla våra vänner kan använda om de vill.

// Gh0sty.

Jag antar att servern heter Core?

Har precis lirat igenom tutorial med en Kamael Warrior, skumt nog kunde jag enbart välja antingen Warrior eller Wizard av någon konstig anledning, oavsett ras?

Försöker även få mig en varg utan något vidare bra resultat.

/Icaruus

Visa signatur

Raijintek Ophion Evo | 9900K | EVGA GTX 1080Ti | Gigabyte Z390 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | Corsair H100i |

Permalänk

Icaruus - Detta kanske förklara en del - http://www.lineage2.com/en/game/classes/warrior.php

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kowloon1793:

Mysko som tusan, får bara upp detta "Error 713 occurred while loading this page" när jag försöker installera deras client.

Det finns en liten knapp nere till vänster på 4game sidan (update 4game), ladda ner den och kör så ska det funka skulle jag tro fick samma fel

Permalänk
Medlem

har för övrigt en lv 74 abyss walker och en 69 shillen knight, om nån vill lira på 4game.
Annars kan jag börja på en ny gubbe inge probs!

Permalänk
Skrivet av Kowloon1793:

Tack! Tror jag förstår hur det funkar med classerna nu.

Visa signatur

Raijintek Ophion Evo | 9900K | EVGA GTX 1080Ti | Gigabyte Z390 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | Corsair H100i |

Permalänk

Maci - Fick sätta Malwarebytes Anti-Malware och mitt anti-virus ur funktion innan jag startade spelet så funkade det.
För dom som vill lira med någon så nickar jag "Kowloon" inne i spelet.
Kör på en helt ny char, level 13 bara, spelar i princip för första gången, så har mycket att lära -.-!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kowloon1793:

Maci - Fick sätta Malwarebytes Anti-Malware och mitt anti-virus ur funktion innan jag startade spelet så funkade det.
För dom som vill lira med någon så nickar jag "Kowloon" inne i spelet.
Kör på en helt ny char, level 13 bara, spelar i princip för första gången, så har mycket att lära -.-!

Vilken klass kör du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IcarusAronsson:

Lineage 2 var sjukt längesedan jag lirade, hur är det nu för tiden?

Installerar och lirar lite så får vi se om jag fastnar

Lineage 2 funkar, fast det va roligare innan.

Permalänk
Medlem

Testar att köra på 4game jag också och se vad som händer ^^

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

Började spela på 4game EU Core jag med. Spelade mest för 10~ år sen kört någon privatserver emellanåt så är noob på allt nytt.

Jag har märkt dock att det var jäkligt lätt och levla har bara spelat sen i förmiddags och är redan level 64 (har iaf koll på lvling-spotsen upp till 80.

Tar gärna invite till klanen som pratades om ovan.
EDIT: Nickar Haddock och det blev en Hawkeye till att börja med.

EDIT2: När jag gjorde min första gubbe på Bartz official var jag ungefär level 10 med samma tid nedlagt. (Om det är fler gamla spelare som undrar hur läget är nu). Man får även BRA buffs hela tiden av npcs som håller 1h.

Permalänk

Någon som kör på någon NCwest server? Har nog några konton liggandes någonstans, hade varit kul o köra lite igen.
Var några år sen sist

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Rekommenderar verkligen Tera! Neverwinter är också ett väldigt roligt och bra mmorpg

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk

Körde Tera ett tag, blev lite väl mycket single player spelande för att vara ett mmorpg.
Lyckades hitta mina gamla lineage2 konton istället, om det är någon som kör något på Chronos så hojta till

Visa signatur

:)

Permalänk

Servrar

Tjenixen, kanske fel plats att lägga denna post men provar.
Jag är en gammal avdankad veteran av mmorpg och jag lirade mycket på en gammal nordisk c3 server många års sen.
Jag har nu fått suget att börja lira Lineage 2 igen men av dem försök jag haft tidigare så springer det bara runt massa ryssar eller annat folkslag och det slutat
med att jag slutat spela då jag inte har någon att lira med.

Nu är ju då min fråga, lirar alla på officiella som numera verkar gratis eller vad lirar folk på?
Jag skulle jättegärna vilja lira med svenskar om jag skulle börja.
Jag har inte så värst mycket tid så blir väl kanske några timmar i veckan.

Har någon ett bra tips där en casual lirare kan få plats?

/R

Permalänk

Tja
Officiella är f2p numera eller ja... pay2win mer kanske
Jag själv kör på NCsoft west istället för 4game. Änsålänge kör jag ihop med en polare från jobbet lite till o från. Har oxå letat efter någon nordisk klan men inte hittat någon än. Har en del karaktärer allt mellan 40-95 att välja mellan, så kan hjälpa folk igång.
Vi kör på Chronos.

Visa signatur

:)

Permalänk
Skrivet av coffeblixt:

Tja
Officiella är f2p numera eller ja... pay2win mer kanske
Jag själv kör på NCsoft west istället för 4game. Änsålänge kör jag ihop med en polare från jobbet lite till o från. Har oxå letat efter någon nordisk klan men inte hittat någon än. Har en del karaktärer allt mellan 40-95 att välja mellan, så kan hjälpa folk igång.
Vi kör på Chronos.

Okej, jag ska kika på detta, kanske till och med börjar där om det är en sjyst server. Jag kanske till och med lyckas övertala en polare att lira

Permalänk

gör det, släng iväg ett ingame mail till FastFrequency när ni kommit igång

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Jag håller precis på att installera klienten på 4game servern kommer starta upp en gubbe där i morgon alt i kväll om jag hinnerr

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Archagge är ett sandbox med openworld pvp

Vi är ett gäng Svenskar som kör med Black Swans på kyprosa server (EU) som tidigare spelade L2 Core.

En open World pvpfilm från spelet

https://www.youtube.com/watch?v=GsvBNQ3E3rY

Permalänk
Medlem

Någon som är sugen på Lineage 2?
Tänkte höra med några polaren. Vi är eventuellt 4st. Hade varit kul om man va fler.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2