Hej!
Jag har lagt sweclockers åt sidan ett väldigt långt tag och kom igår tillbaka för o skapa en tråd. Så du har lite tur här att jag snubblar på din tråd!
Grejjen är att.. Det är inte drivrutiner till högtalaren man behöver..
Bluetooth är en klurig sak. Ska förklara det fint för dig.
Har din dator Bluetooth?
Bluetooth med windows drivrutiner/standard drivrutiner stödjer väldigt basic funktioner. Och det gäller parkoppling, synkronisering och överföring av filer.
När det gäller att skicka video eller ljud genom Bluetooth så kallas detta plötsligt för "Radio" tjänster. Och det är DÄR det blir problem.
Det finns en brutal uppsjö av Bluetooth chip drivrutiner för alla olika slags "uppgifter" och "funktioner". Och detta är väldigt komplicerat och man måste länka korrekta drivrutiner för korrekt chip för korrekt uppgift/tjänst. Och windows klarar inte av detta automatiskt.
För att undgå alla komplikationer så rekomenderar jag STARKT programmet Bluesoleil.
När du laddar ner programmet så är det en testversion. Starta programmet. Sätt på parkoppling på x5'an. Kolla i programmet och sök efter enhet, parkoppla.. och kolla på ikonerna där uppe. Lyser inte ikonerna, högerklicka på din enhet och klicka på "sök tjänster". Det finns en ikon för "headset", högerklicka på den och klicka på anslut tjänst. När det har anslutit så sätt igång musik. Kommer det inget ljud, gå in på playbackinställningar för ljud via startfältets klocka. Högerklicka i tomrummet och välj "visa dolda" eller vad det heter. Och välj "Bluetooth speaker" eller vad det kan heta som standard. Får du ljud ur högtalaren så räcker programmet för ungefär 2MB dataöverföring. Sen stängs det ner och du ombedes att köpa det. Personligen har jag ätit huvudet av mig för att hitta en piratversion av detta, både gammalt och nytt.. Så jag köpte programmet till slut och det kostar inte alls så mycket och man får ett ORDENTLIGT Bluetooth program som fungerar för ALLT o alla Bluetooth enheter. Utan krångel. Totalt värt det.
Om du inte vill köpa programmet och vill ordna detta manuellt.. Du kommer få spendera flera timmar om du har otur, kanske det aldrig ens kan gå. Tyvärr.. men så är det att man behöver köpa en Bluetooth sändare för många hundralappar om man vill få det smidigt gjort. De har mer konventionella drivrutiner som är lättare att hitta och länka.
Så det är inte drivrutiner till din högtalare det behöver. Absolut inte. Det är Bluetooth enheten på din dator som inte klarar av o radio sända utan att vara korrekt inställd. Bluesoleil fixar detta.