Ny dator. Kan ej starta spel.

Permalänk

Ny dator. Kan ej starta spel.

Köpte och byggde ihop min första dator för några veckor sedan.
Allting fungerar galant utom det som datajäveln är byggd för. Spel..
Iallafall, De spelen som jag har försökt starta är CS:GO och LoL.
När det gäller CS så launchas spelet men försvinner ifrån skärmen. Precis som när man tabar ur spelet.
ska jag starta spelet igen står det något i stil med "Steam error, Game is already running"
Samma sak gäller LoL. Jag kommer in på mitt account och in i champion pick men så fort spelet ska launcha händer precis samma grej som med CS..

Min bror som är "så" duktig på datorer har försökt allt i sin makt. Har också kollat runt på google men ej hittat något som fungerar.
Windows har uppdaterats, detsamma gäller grafikkortet..

Snälla hjälp mig.

Permalänk

CTRL + Alt Delete, Task manager - Processer - ''spelets namn'' Avsluta process. Brukar vara det felet jag får ibland

Permalänk

Har Gjort allt möjligt.. inget fungerar..

Permalänk
Medlem

Har du provat att starta ett spel som inte använder Steam?

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk

Lol använder inte steam, så ja det har han gjort

Permalänk
Medlem

Har du moderkort/CPU med inbyggd grafik? Dra ur grafikkortet och testa på Intels grafikkort och se om det går att starta något spel. Om det gör det, skulle jag felsöka eller returnera grafikkortet.

Edit: Såg inte att tråden var några veckor gammal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KillingsBree:

Har Gjort allt möjligt.. inget fungerar..

Utan att veta vilka komponenter du har kan ingen hjälpa dig effektivt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KillingsBree:

Köpte och byggde ihop min första dator för några veckor sedan.
Allting fungerar galant utom det som datajäveln är byggd för. Spel..
Iallafall, De spelen som jag har försökt starta är CS:GO och LoL.
När det gäller CS så launchas spelet men försvinner ifrån skärmen. Precis som när man tabar ur spelet.
ska jag starta spelet igen står det något i stil med "Steam error, Game is already running"
Samma sak gäller LoL. Jag kommer in på mitt account och in i champion pick men så fort spelet ska launcha händer precis samma grej som med CS..

Min bror som är "så" duktig på datorer har försökt allt i sin makt. Har också kollat runt på google men ej hittat något som fungerar.
Windows har uppdaterats, detsamma gäller grafikkortet..

Snälla hjälp mig.

Måste veta vilket operativ system du har. Windows 8.1 brukar göra problem på några spel. T.ex GTA IV när jag skulle spela det för första gången på Windows 8.1 då var jag tvungen att gå in på "Egenskaper" Sedan "kompatibilitet" och trycka in Windows 7.

/Santis.