Permalänk
Medlem

Söker avancerade personer...

Hej...

Jag kan intget om överklockning och behöver EXPERT hjälp. Vad är överklockning..? Hur överklockar man..? Är det farligt..? Hur vet jag om ens fläkt håller..? Det är sådana frågor jag skulle vilja ha svar på.. Om det är någon där ute som kan i alla fall NÅGOT så kan ni väl vara schyssta och hjälpa mig..?

Tack i förhand

Fr@ggy

Visa signatur

AMD K-6... 189 ram... *skäms* ska bygga en ny snart säg till om ni har några tips

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"The GauntMan knows he will win"

Permalänk
Medlem

Ok tack så mkt

Visa signatur

AMD K-6... 189 ram... *skäms* ska bygga en ny snart säg till om ni har några tips

Permalänk
Medlem

Är det K6an du ska överklocka? Vad jag har hört så ska de inte klocka nå bra alls. Kanske 10% eller så.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

K6-2 an e väll ingen höjdare å clocka men jag lyckades iaf dra en k6-2á 100MHz upp i hellgen iaf 25%+

Visa signatur

H2O roxx

Permalänk
Medlem

Det bästa sättet att lära sig är att kolla runt själv på olika forum, att bara ställa en sån fråga rakt ut är ofta inte så lyckat. Kolla runt lite och sen när du har specifika frågor så kan du ställa de istället, du kommer att få mer hjälp då. Lycka till!

Permalänk

jag var nog den första och enda? med vattenkylning på min k6-2:a
blocket byggde jag av en gammal pentiumfläns som jag gjorde kanaler i.
pumpen var en mikropump från classe.
det funkade råbra och den prollen klockades till MaXX. sen rostade tyvärr blocket sönder och inga bilder togs på härligheten, vilket jag nu ångrar :/
då jag eg. var pionjär i området då ja hade vattenkylning innan ens p3'orna kom.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

Jag kan inget om ovanstående men jag är en mycket avancerad person.
Jag har ett mycket komplicerat nervsystem, avancerat syreupptagningssystem och framförallt kan jag gå på 2 ben.
Min syn däremot är inte så avancerad, jag har ganska litet fokusområde och kräver ganska mycket ljus för att se, men jag har däremot ett bra djupseénde tack vare mina ganska brett sittande ögon.
Jag undrar om det finns fler lika avancerade personer här...

Visa signatur

MB: Asus ROG Hero | CPU: i4770@4,6GHz | RAM: 16GB@1600 | GPU: 6970 | STORAGE: 2*120GB SSD | COOLING: Custom, Water

Permalänk
Medlem

Detta gav mig en flashback på gamla tider, kontot och tråden är kvar.
Fan vad okunnig man var en gång i tiden

Visa signatur

AMD K-6... 189 ram... *skäms* ska bygga en ny snart säg till om ni har några tips

Permalänk
Medlem

100 mhz OC

Permalänk
Medlem

Skriv till mig i PM så får du mitt skype så ska jag hjälpa dig

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Haha tack Mullis, men det roliga är att detta skickade mig tillbaka 10 år i tiden på 1 sec, älska sweclockers!

Visa signatur

AMD K-6... 189 ram... *skäms* ska bygga en ny snart säg till om ni har några tips

Permalänk
Skrivet av Fr@ggy:

Haha tack Mullis, men det roliga är att detta skickade mig tillbaka 10 år i tiden på 1 sec, älska sweclockers!

Du verkar ju dock sitta med samma burk idag, skäms du fortfarande?

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

Man måste ju lämna kvar den gamla signaturen, men dagens speccs är lite annorlunda.

i7 processor
8 gb ram
GTX 560 ti
1 tb hårddisk (Den skäms man dock över, skulle varit en SSD..)
LG 3D skärm

jag tror man hunnit utvecklas lite på senare tid

Visa signatur

AMD K-6... 189 ram... *skäms* ska bygga en ny snart säg till om ni har några tips