Permalänk
Avstängd

Bästa "extended" musmattan?

Hej! Har nyligen beställt ett tangentbord utan handledsstöd, när jag ändå är i farten hade jag tänkt köpa en av dessa stora musmattor för att få det så ergonomiskt som möjligt.
Har ni några tips? Jag tycker om qpad och corsairs modeller då det är så rena jämfört med t.ex razer, har dock hört mycket skit om qpad. Musmattan ska användas främst inom spel och för att få det skönt om handlederna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag använder just nu en Ozone Ground Level Evo, och jag är väldigt nöjd med den. Kanske kan vara något?

Permalänk
Medlem

Använder en QPAD UC-90 Pro GamingMouse pad (XXL) och är mycket nöjd. Värt att tänka på är att den är rätt tjock bara (4mm). Corsairs variant är ju 'bara' 300mm hög, vilket för mig blev för litet då jag spelar fps spel och sen tidigare hade en steelseries QcK+ och är van med den ytan. Har nu skärmen på musmattan vid tangentbordet i vänsterkant och sedan resterande yta till musen.

Permalänk
Medlem

Har denna och gick från Plastmatta!

Sjukt nöjd!:D

Razer Goliathus Speed Alpha 2014 Large
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2164986

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

"Bästa"? Förstår inte riktigt hur en "bäst" musmatta presterar, skulle inte kunna tänka mig att det är så stor skillnad bland kvalitétsmodellerna Men jag har inget ont att säga om QcK+, använt dem i flera år samt gett bort till vänner i julklapp och dem älskar den. Bra glid och bra pris, vad mer behöver man?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

"Bästa"? Förstår inte riktigt hur en "bäst" musmatta presterar, skulle inte kunna tänka mig att det är så stor skillnad bland kvalitétsmodellerna Men jag har inget ont att säga om QcK+, använt dem i flera år samt gett bort till vänner i julklapp och dem älskar den. Bra glid och bra pris, vad mer behöver man?

Friktion spelar stor roll, vissa vill ha så låg statisk / initial friktion, vissa vill ha högre.

QCK ex har ex relativt hög friktion, speciellt när dom är använda. Friktionen ändras markant från en ny qck heavy till en använt efter några månader.
Mattor som ShidenKai, GT-F speed ex har myyyyycket lägre friktion och mer konstant friktion.

Permalänk
Medlem

Använder denna
"Corsair Vengeance MM400 Compact Edition"

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2253656

och är nöjd med underlaget. Det är "snabbt".

Permalänk
Medlem
Skrivet av willeykk:

Använder en QPAD UC-90 Pro GamingMouse pad (XXL) och är mycket nöjd.

Samma här, väldigt bra kvalitet och skön känsla, kan varmt rekommenderas.

Permalänk
Medlem

Kan ingen göra en 1200x600x4mm musmatta :/ Vill kunna ha mattan kant i kant med skrivbordet för det är mycket skönare att lägga armen på men då har jag ingen plats kvar där uppe.

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi R2, 4670k, Sabertooth Z87, Gigabyte Gtx 780 Windforce, Samsung Evo 2x120gb Raid0, Seasonic X-650, A-data XPG 16gb Inet edition, Seagate-någonting 2tb