LG lanserar böjda G Flex 2 på CES 2015

Permalänk
Melding Plague

LG lanserar böjda G Flex 2 på CES 2015

Medan konkurrenterna avvaktar till Mobile World Congress stjäl LG uppmärksamheten på CES 2015 med lanseringen av den böjda telefonen G Flex 2, nu med värstingen Qualcomm Snapdragon 810.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kopia på apple iPhone som blev random böjd.
blir dom stämnda nu då?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Måste vara en PR grej, kan inte tänka mig att G flex sålde bra, men jag kan ju ha fel. Någon som har koll på om den sålde något?

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk

Gillar idéen men känns som dom borde bli mindre böjd med tiden om man har den i fickan hela dagarna osv?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Mindre än två månader till MWC. Tror nog att det kommer fler telefoner med Snapdragon 810 som bör locka mer.

Permalänk
Medlem

skulle vara livrädd att ha en sån i min framficka i jeansen, för att inte tala om att det förmodligen skulle göra ont att ha 2 tryckpunkter på ena låret. Böjd telefon? Nej tack.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Böjd`? Så sjukt korkat..

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Ser ut som nokias banantelefon design som fanns för 12-14 år sedan... OLD NEWS! vem fan vill ha en böjd telefon? så attans fult så klockorna stannar.

Permalänk
Medlem

självläkande?!? iaf har en lg g2 , helt klart impad på lgs telefoner men en böjd tele!? omg thats ugly...

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

WOW heter den 1XONE oxå eller?

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem

Tänk när de uppfinner displayer som självläker, det blir en nyhet som heter duga

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Måste vara en PR grej, kan inte tänka mig att G flex sålde bra, men jag kan ju ha fel. Någon som har koll på om den sålde något?

Inte så mycket, den var ganska dyr och hade lite problem med skärmen, samt var lite för stor för många. Utöver det var telefonen otrolig enligt de flesta jag läst om som haft den (mig inkluderat) och upplevelsen med en böjd skärm är något man måste uppleva för att förstå hur trevligt det är. Batteritiden var ju långt förbi andra telefoner också.

I och med att de fixat till det som var klagomål på så det jag ingen anledning till att Flex 2 kommer bli en större succé än vad LG nu förväntar sig, då de sagt att de inte räknar med att sälja många.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Måste vara en PR grej, kan inte tänka mig att G flex sålde bra, men jag kan ju ha fel. Någon som har koll på om den sålde något?

japp.. ja den låg knappast sämst till i poppis tävlingen.. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2410076
men inte på 1 plats heller.. personligen så förstår jag inte det här med *böjd* skärm på en telefon .. men säkerligen nån/flera fördelar med det med..

Permalänk
Medlem

Kom nu inte och klaga på Samsung (även om de förtjänar det).
I en annan tråd sågas Samsung med fotknölarna pga att de gått all-in på "kurvade" TV's. I samma tråd hyllas LG till skyarna. Yeh, right!

Permalänk
Medlem

Jag har haft en G Flex sedan release och gillar den otroligt mycket. Jag ser även att vissa här tror att den kanske plattas ut med tiden eller är obekväm i fickan, jag säger nej och nej... Har dock ett problem och det är att skärmen bränt fast på sina ställen så det måste fixas. Annars grym telefon

Är även lite smått besviken på G Flex 2, gillar verkligen den enorma skärmen, varför gå ner till 5.5 tum? Känns tråkigt

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessismore:

Kom nu inte och klaga på Samsung (även om de förtjänar det).
I en annan tråd sågas Samsung med fotknölarna pga att de gått all-in på "kurvade" TV's. I samma tråd hyllas LG till skyarna. Yeh, right!

Det som klagas på böjda TV är väl om man är flera och/eller inte sitter rakt framför. Men telefoner så brukar men oftast vara ensam att titta på.

Permalänk
Medlem

Trodde det var 16 alternativt 32GB lagring?

Frågade på Twitter, personen som svarade skulle återkomma efter helgen.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Skrivet av 120hz:

Ser ut som nokias banantelefon design som fanns för 12-14 år sedan... OLD NEWS! vem fan vill ha en böjd telefon? så attans fult så klockorna stannar.

Om det är Nokia's 8110 (Matrix telefon) du tänker på, så tycker jag att du är lite väl "out-there" om du jämför dessa. Förutom att båda var/är just lite böjda, så finns det väl absolut ingenting gemensamt emellan dessa två.

Jag tycker inte heller man kan dra några paralleller mellan böjda telefoner och böjda tv-apparater. Det är ju knappast så att familjen kommer att flockas framför en telefonskärm för att se på film, och samtidigt klaga på betraktningsvinkeln för den som sitter längst ut

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem

Läcker telefon men priset är allt annat än attraktivt.

Permalänk
Medlem

Asus Zenfone 2 verkar dock bli en riktigt vinnare! Tok billig också!

https://www.youtube.com/watch?v=B_6GGUd5PmY&list=LLSWQv2HJPUn...

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk

Undrar hur deras P-oled levererar mot AMoled.

PÅ Tv är böjd sämre, men på tele kan det vara en bättre idé. Om inte samsung levererar minst 3GB telefon med bra soc och bytbart batteri med minnetskortsläsare.

Dock är man lite tveksam till 810, var ju en nyhet uppe som sa att den cpu:n hade problem med värme (sen om det är sant vet man inte).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Tro att den är betydlig skönare att ha i fickan än vad många här inne antyder. Den sämsta mobilen jag har haft är sony z1 att ha i fickan. Som är då helt för rak och för skarpa hörn. Vet att många gnäller över plast. Men en backsida som iphonen som blir lätt repig eller glas som spricker. Visst det var inte så svårt att bytta baksida på z1. Mest kludd att få rätt på NFC chippet. Det var länge sedan man hade en lg så denna kanske man ska testa. Efter två sonny med bleka skärmar så blir det nog oled man ska satsa på.

Permalänk
Medlem

Ända gången jag ser fördelar med böjd-het är väl på 21:9 34" skärmar som man sitter 30-50cm i från där det definitivt finns fördelar. detta finns inget vettigt att säga om.
På tv är jag delad, ja om man är singel och sitter ensam väldigt nära skärmen men detta är väl inte så vanligt

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Undrar hur deras P-oled levererar mot AMoled.

PÅ Tv är böjd sämre, men på tele kan det vara en bättre idé. Om inte samsung levererar minst 3GB telefon med bra soc och bytbart batteri med minnetskortsläsare.

Dock är man lite tveksam till 810, var ju en nyhet uppe som sa att den cpu:n hade problem med värme (sen om det är sant vet man inte).

Har böjd oled tv och kan inte se någon för eller nackdel att den är böjd. Om du menar betraktningsvinkeln så sitter man inte där problem uppstår och det är man inte på en rak ändå.
Fördelen med en böjd lur kan vara att reflektion blir mindre påtagligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Böjd`? Så sjukt korkat..

Eller genialiskt.

Det är nog en sådant grej man bör uppleva i verkligheten innan man totalsågar, precis som med volymknapparna på baksidan av telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GambitSWE:

Om det är Nokia's 8110 (Matrix telefon) du tänker på, så tycker jag att du är lite väl "out-there" om du jämför dessa. Förutom att båda var/är just lite böjda, så finns det väl absolut ingenting gemensamt emellan dessa två.

Jag tycker inte heller man kan dra några paralleller mellan böjda telefoner och böjda tv-apparater. Det är ju knappast så att familjen kommer att flockas framför en telefonskärm för att se på film, och samtidigt klaga på betraktningsvinkeln för den som sitter längst ut

Dem var böjda? det har dem gemensamt! pinsamt svar av dig.

Permalänk
Skrivet av Fredrik...:

Har böjd oled tv och kan inte se någon för eller nackdel att den är böjd. Om du menar betraktningsvinkeln så sitter man inte där problem uppstår och det är man inte på en rak ändå.
Fördelen med en böjd lur kan vara att reflektion blir mindre påtagligt.

Kolla på böjd Tv i butik, vist fungerade, men tyckte det var minimal skillnad mot platt. Dock sitter man flera framför TV:en bör den vara platt och lättare att få upp på väggen. Dessutom bör en böjd vara till nytta på 3 meter bort så bör den vara minst 70/80 tum för att börja bli mer vettig än rak tv:e.

Skrivet av RobCar:

Eller genialiskt.

Det är nog en sådant grej man bör uppleva i verkligheten innan man totalsågar, precis som med volymknapparna på baksidan av telefonen.

Prova lite i butik igår och inte helt idiotiskt att ha knapparna på baksidan, mina fingrar låg fint på knapparna i bak. Men provade lite snabbt på deras G3 lur, så vet inte hur jag skulle gilla det i längden (slipper ju bytta grepp mer eller mindre i alla fall):)

Funderar att bytta till LG från samsung, men vill inte gå ifrån Oled.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Broken-arrow:

Funderar att bytta till LG från samsung, men vill inte gå ifrån Oled.

Denna telefon är väl OLED?

Permalänk
Skrivet av anon233652:

Denna telefon är väl OLED?

Tänkte på G3

Sen vore det något om det faktisk skulle vara möjligt med sladdlös laddning (har spräckt plasten vid USB porten på telen eller ja blivit en spricka). så att slippa plugga in en sladd på nästa mobil vore bara bra.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Tänkte på G3

Sen vore det något om det faktisk skulle vara möjligt med sladdlös laddning (har spräckt plasten vid USB porten på telen eller ja blivit en spricka). så att slippa plugga in en sladd på nästa mobil vore bara bra.

Finns väl tunna typ... "Qi"-lappar som man lägger innanför baksidan på telefon och sen ut med en liten sladd som går in i USBn. Inte smidigaste kanske dock

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070