Corsair uppgraderar vattenkylaren Hydro H110 med styrprogrammet Link

Permalänk
Melding Plague

Corsair uppgraderar vattenkylaren Hydro H110 med styrprogrammet Link

Ett nytt slutet vattenkylningspaket är på ingång från Corsair, som förvandlar prestandamodellen Hydro H110 till H110i GT med stöd för styr- och övervakningsprogrammet Link.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Usch, den där programvaran är verkligen inte bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Usch, den där programvaran är verkligen inte bra.

Bland den buggigaste jag har varit med om. Dessutom att man inte kan styra 3-pin fläktar med H100i är gör det näst intill värdelöst, då man ändå måste styra fläktarna separat om man inte använder de medföljande fläktarna.

Visa signatur

Citera, så svarar jag också gärna :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Usch, den där programvaran är verkligen inte bra.

Håller helt med, men man kan ju hoppas att de uppdaterar och fixar till den. Om det faktiskt fungerade skulle det vara en smart grej.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Hoppas dom gör radiatorn lite tjockare oxå, medans dom ändå gör om!

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Medlem

Jag köpte min H110 för att slippa corsair link, vill inte behöva ha windows med extra bloatad programvara på datorn bara för kylaren ska fungera som den ska.

Visa signatur

WIDOW | Debian, Windows 7 | i5-4670K | Corsair H110 | MSI Z87-G45 GAMING | 16GB DDR3-1600MHz(2x8GB) | 2xKingston 120GB | 1TB WD black | 1TB Seagate | XFX AMD Radeon R9 280 DD 3GB | Fractal Design Define R5 | Corsair CX750M | 3x24" Asus VE247h 1080p |
Dell Dimension 4100 | Win98SE | Pentium III 1GHz | 512MB RAM | Sound Blaster Live! 24-bit | Geforce3 Ti 200 64MB AGP | Dual 1.44MB FDD | DVD-ROM | CD-RW |
Socket 7 Pentium | MS-DOS 6.22 | Pentium MMX 200MHz | 64MB RAM | nVidia Riva TNT2 | Yamaha Audician 32 Plus | Dual 1.44MB FDD |

Permalänk
Medlem
Citat:

Likt föregångaren Corsair Hydro H110 bygger nya Hydro H110i GT på en design från kanadensiska Coolit.

Umm nej.. H110 är baserad på Asetek design. Jag borde veta, då jag äger en H110..

ref: http://asetek.com/customers/do-it-yourself/corsair/corsair%C2...

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Corsair Link är riktig skit. Tack vare någon bugg lyser numera min h100i alltid med blått ljus vilket inte direkt passar in i färgschemat i mitt bygge. Mycket tråkigt...

Permalänk
Expertgissare

Ser intressant ut, hoppas bara mjukvaran fått sig en ordentlig uppgradering bara.
Hoppas på en recension av er på Sweclockers

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Efter h100i som var brutalt dålig så köper jag inte corsairs vattenkylning mera

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Konsolgrävare

Hmm, denna eller Kraken X61?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Denna verkar intressant. Hoppades lite på Fractal Designs Kelvin men de verkar inte värst bra de heller.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Denna verkar intressant. Hoppades lite på Fractal Designs Kelvin men de verkar inte värst bra de heller.

Fått dåliga recensioner?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Fått dåliga recensioner?

Inte dåliga men den kyler sämre än H110 t ex. Hittar inte reviewn dock :/

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag e jävligt nöjd med NZXT Kraken X61 och programvaran till den är kanonbra. Programvaran till X61 går även instalera på telefonen så att du kan kolla temp load på cpu,gpu,ram,net,hdd och fläkt. lätt att stäla in customcurva likt asus fanmate. ja och corsairs link känns funkade inge vidare iaf inte på H80i

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Hmm, denna eller Kraken X61?

Jag är otroligt nöjd med Kraken X61, hade dock en H80i innan som jag va mindre nöjd med och som alla sagt linkprogrammet är inte i närheten så bra som Krakens progamvara. X61 när jag spelar Dragonage max 51grader, full load i diverse benchmarks 61grader på en 4790K @ 4,6 och relativt liten låda Node 804(kör med orginalpastan så med CLP finns det fler grader att hämta )

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

"En annan liten finess är att det går att ändra färg på vattenblockets belysning."
Ooo den finessen gär väl allt värt minst 500kr mer. Inte.

Skrivet av hakd:

Efter h100i som var brutalt dålig så köper jag inte corsairs vattenkylning mera

Får jag fråga vad som var så dåligt? Jag höll på att köpa en sådan på rea och undrar ärligt vad jag missat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nex3r:

Corsair Link är riktig skit. Tack vare någon bugg lyser numera min h100i alltid med blått ljus vilket inte direkt passar in i färgschemat i mitt bygge. Mycket tråkigt...

Haha, min är fast på turkos :D. Tur att kylaren i sig fungerar så bra.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Efter h100i som var brutalt dålig så köper jag inte corsairs vattenkylning mera

Nu vet jag inget om vad du hade för problem men min H100i har fungerat klockrent sedan dag 1.
Jag bytte fläktarna till SP120 Quiet Edition PWM för att std fläktarna var inte tysta nog, att sedan tempen blev en aning högre tar jag.
Kör min 3770K på 4,5GHz och har mellan 50-60 grader i full load.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nex3r:

Corsair Link är riktig skit. Tack vare någon bugg lyser numera min h100i alltid med blått ljus vilket inte direkt passar in i färgschemat i mitt bygge. Mycket tråkigt...

Om man läser på Corsairs hemsida så finns det en lösning på detta med belysningen....

Link fungerar bra för mig, har W8.1 men man får hoppa över den senaste uppdateringen, jag kör med version 2.7.5339.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krokarn:

Om man läser på Corsairs hemsida så finns det en lösning på detta med belysningen....

Link fungerar bra för mig, har W8.1 men man får hoppa över den senaste uppdateringen, jag kör med version 2.7.5339.

Okej, ska kolla upp det. Höll på att försöka få det att funka för typ ett år sen men gav upp då inget verkade funka. Får väl göra ett försök igen och hoppas de löst problemet.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av wRRM:

Usch, den där programvaran är verkligen inte bra.

Skrivet av Lambda²:

Bland den buggigaste jag har varit med om. Dessutom att man inte kan styra 3-pin fläktar med H100i är gör det näst intill värdelöst, då man ändå måste styra fläktarna separat om man inte använder de medföljande fläktarna.

Skrivet av Ozzed:

Håller helt med, men man kan ju hoppas att de uppdaterar och fixar till den. Om det faktiskt fungerade skulle det vara en smart grej.

Skrivet av Nex3r:

Corsair Link är riktig skit. Tack vare någon bugg lyser numera min h100i alltid med blått ljus vilket inte direkt passar in i färgschemat i mitt bygge. Mycket tråkigt...

Skrivet av Edvin-89:

Ser intressant ut, hoppas bara mjukvaran fått sig en ordentlig uppgradering bara.
Hoppas på en recension av er på Sweclockers

Corsair Link har haft en del problem ja, men senaste tiden har de blivit väldigt mycket bättre. Jag skulle rekommendera er att kolla in Corsair Link tråden vi har i vårat subforum, där finns det olika tips och fixar hur man får det att fungera som de ska.

http://www.sweclockers.com/forum/127-corsair/1333214-allt-om-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambda²:

Bland den buggigaste jag har varit med om. Dessutom att man inte kan styra 3-pin fläktar med H100i är gör det näst intill värdelöst, då man ändå måste styra fläktarna separat om man inte använder de medföljande fläktarna.

Den är ju byggd för 4-pins fläktar så då köper man PWM fläktar om man vill byta, enkelt.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krokarn:

Den är ju byggd för 4-pins fläktar så då köper man PWM fläktar om man vill byta, enkelt.

Jodå, men 4 pins fläktar kostar mer och du kan uppnå samma funktionalitet genom volt-styrning. Förstår dock att det blir dyrare att ha båda dessa sätt i en o samma pump.
Kan dock säga att de borde skylta detta bättre en vad de har gjort.

Dessutom så har Corsair Link problem med sammanspel med andra styr program, vilket betyder att det software val du gör kommer att påverka din hårdvaras funktionalitet. Men det är ju inte precis Link specifikt.

Visa signatur

Citera, så svarar jag också gärna :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

"En annan liten finess är att det går att ändra färg på vattenblockets belysning."
Ooo den finessen gär väl allt värt minst 500kr mer. Inte.

Får jag fråga vad som var så dåligt? Jag höll på att köpa en sådan på rea och undrar ärligt vad jag missat.

Skrivet av Krokarn:

Nu vet jag inget om vad du hade för problem men min H100i har fungerat klockrent sedan dag 1.
Jag bytte fläktarna till SP120 Quiet Edition PWM för att std fläktarna var inte tysta nog, att sedan tempen blev en aning högre tar jag.
Kör min 3770K på 4,5GHz och har mellan 50-60 grader i full load.

Radiatorn Gängar ut sig efter två "monteringar" så flyttar du den eller vänder den några gånger så fäster inte skruvarna.
Min pump lät mera än samliga fläktar i datorn
Min pump bjöd också på ett ilsket illande som hördes över mitt dåvarande 290x (med referensfläkt = löjligt högljudd)
När jag hade min så dog LINK konstant vilket ledde till att fläktkurvan stannar helt

Hade min i en månad sen fick jag spel och klagade på inet (tror jag det var) som gav mig pengarna tillbaka utan att behöva skicka tillbaka den. Den hamnade dok rakt ner i papperskorgen.

Mitt tips är följande, undvik "I" serien. Har både en h60 och h80 i servrar som funkar galant och håller grymt mycket högre kvalitet.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av hakd:

Radiatorn Gängar ut sig efter två "monteringar" så flyttar du den eller vänder den några gånger så fäster inte skruvarna.
Min pump lät mera än samliga fläktar i datorn
Min pump bjöd också på ett ilsket illande som hördes över mitt dåvarande 290x (med referensfläkt = löjligt högljudd)
När jag hade min så dog LINK konstant vilket ledde till att fläktkurvan stannar helt

Hade min i en månad sen fick jag spel och klagade på inet (tror jag det var) som gav mig pengarna tillbaka utan att behöva skicka tillbaka den. Den hamnade dok rakt ner i papperskorgen.

Mitt tips är följande, undvik "I" serien. Har både en h60 och h80 i servrar som funkar galant och håller grymt mycket högre kvalitet.

Gängen i radiatorns hål förstörs inte efter två monteringar, jag har gjort flera med min H100i, har mycket med hur försiktig man är och ifall man håller skruvmejseln rakt.

Låter dock som du haft otur, pumpen i våra kylare låter inte ovanligt högt, jag tror du fått en defekt modell. Du skulle hört av dig i vårat subforum här på Sweclockers så hade jag kunnat hjälpt dig.

Corsair Link fungerar mycket bättre nu än tidigare, blir bara bättre och bättre.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Gängen i radiatorns hål förstörs inte efter två monteringar, jag har gjort flera med min H100i, har mycket med hur försiktig man är och ifall man håller skruvmejseln rakt.

Låter dock som du haft otur, pumpen i våra kylare låter inte ovanligt högt, jag tror du fått en defekt modell. Du skulle hört av dig i vårat subforum här på Sweclockers så hade jag kunnat hjälpt dig.

Corsair Link fungerar mycket bättre nu än tidigare, blir bara bättre och bättre.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Skruvat in och ut radiatorer ett hundratal gånger på många datorer, aldrig har något gått sönder så fort som h100i.
Har en H60 som varit i säkert tio burkar och den är precis som ny i gängorna så materialet har det snålats in på för mycket.

Kan också tillägga att jag köpte den precis när den kom ut och det var BETA som gällde på link, inget annat fanns

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av hakd:

Skruvat in och ut radiatorer ett hundratal gånger på många datorer, aldrig har något gått sönder så fort som h100i.
Har en H60 som varit i säkert tio burkar och den är precis som ny i gängorna så materialet har det snålats in på för mycket.

Kan också tillägga att jag köpte den precis när den kom ut och det var BETA som gällde på link, inget annat fanns

Tråkigt att du upplevt de så. När Corsair Link precis kommit ut var de inte så stabilt nej, de kan jag hålla med om. Men senaste tiden har de blivit mycket, mycket bättre.