Permalänk
Medlem

Vad bör jag uppgradera? Headset eller mus?

Sammanfattning längst ner

Fyller år snart och jag har inget jag vill ha förutom en uppgradering för min dator Det är så att jag ej vet vad jag borde uppgradera av mina tillbehör, har en pnp 17 tum skärm (gammal men funkar helt ok) Dock så vill jag inte riktigt byta ut den då jag kommer i framtiden använda bärbara o så för studier etc, min mus är en Logitech g700, fick den för så billigt som ca 400kr för 2 år sedan när den kostade drygt 1100kr (expert gick i konkurs ) Saken är att "paddarna" under den började lossna vid kanterna vilket gör ett "motstånd" (rispande ljud) när man flyttar musen, dock har jag fixat det genom att tejpa över större delen av nederdelen under musen vilket fixade problemet men fortfarande lite osäker gentemot detta. Och så mitt headset; deltaco hl-14 (knappt en hundring) Helt okej, men mycket plastigt, blir varmt om öronen efter en liten stund, oskön på huvudet efter ett tag spelande och så släpper den ut *JÄTTE* mycket, smaksak men gillar inte det.. Mitt tangentbord är en logitech k350, men tror inte det är värt att uppgradera, funkar och är skön så den är jag någorlunda nöjd med förutom att den låter så mycket..

Oj, nu har jag skrivit en del, så "tl:dr;" Vad bör jag uppgradera? Mus eller hörlurarna? Deltaco hl-34 eller g700 med dåligt "kondition"? Och om nån är extra snäll och kan tipsa om nåt bra att uppgradera till Budget gärna under 900.

/Daniel

Visa signatur

mvh D.

Permalänk
Medlem

Känns som att det är helt upp till dig om allt fungerade?

Personligen hade jag bytt ut lurarna, dock föredrar jag öppna lurar vilket läcker en hel del ljud så är inte direkt rätt person att rekommendera nått där, men skulle kunna säga typ QPAD QH-90 om du vill hade ett headset, men förslagsvis åker du någn stans och testar hörlurar typ mediamarket som brukar ha rätt stort utbud man kan testa.

Paddarna borde du väl kunna byta ut, brukar inte kosta många kronor, förutsatt att du är nöjd med musen i övrigt.

Skulle säga att skärmen är värd att byta ut också, inga problem att koppla in en bärbar till en större skärm när man är hemma.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

Hoppas detta inte är Offtopic men du verkar inte ha väldigt stora krav, jag hade bytt ut skärmen först och det finns många bra headset till reapriser just nu.
Vilka spel lirar du då du spelar med trådlös mus/tangentbord? och vad har du för budget ?

Permalänk

Läser din angivna budget som 900. Svaret är då båda. Du kan hitta godkända prylar för sammanlagt 900 spänn.
Hur mycket du vill lägga på respektive del är ju upp till dig, du kan hitta en ok mus för 200 eller en marginellt bättre för 350. Allt beror på vilka krav du ställer. Passform? Knappar? Funktioner?
Resterande peng lägger du på hörlurar.

Här är ett förslag som visar hur lat jag är.
Ett paket med mus, headset och musmatta. Varför detta paket? Varför inte. SteelSeries har väl ett OK rykte och du har mest beskrivit dina gamla prylar, så det är svårt att veta vad du ställer för krav på komponenterna.
http://www.maxfps.se/headsets/steelseries/champions-bundle

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem

Jag skulle gått på ett par nya lurar då jag tror det det skulle bli ett rejält lyft oavsett vad du sysslar med musik/spel/film.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Kontrar Ramblemoe med https://www.komplett.se/steelseries-esport-champions-gaming-g...

Dock ogillar jag headset som medföljer

Permalänk
Permalänk

De och ett par hörlurar om du vill hålla kostnaderna nere. Skärm eller allt om du ska slå på stort..

Permalänk
Medlem

Okej, så nu har jag tänkt på att skaffa headset + skatez (tackar stuntman för linken ) Jag spelar mestadels fps (cs, cs: go etc, bf4, mm) men också mycket annat, gärna headset som gör så att jag kan höra fotsteg enkelt o så..
Vad för headset tipsar ni runt 500 kr?
Tack för alla svar hittills

Visa signatur

mvh D.

Permalänk
Skrivet av Dragneel:

Okej, så nu har jag tänkt på att skaffa headset + skatez (tackar stuntman för linken ) Jag spelar mestadels fps (cs, cs: go etc, bf4, mm) men också mycket annat, gärna headset som gör så att jag kan höra fotsteg enkelt o så..
Vad för headset tipsar ni runt 500 kr?
Tack för alla svar hittills

Kan bara rekomendera att du lägger till lite extra och köper QPAD QH-90, vet tyvärr inte vad man ska rekomendera om man måste hålla budgeten.

Permalänk
Medlem

För 500, hm typ ett par monoprice 8323 (finns på typ amazon för ca. 200) och en zalman mic alt. modmic. Eller typ Superlux HMD-660E från thoman.
Allternativt lägga till några kronor till och köpa qh90 som stuntman föreslog.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.