LG lanserar böjda G Flex 2 på CES 2015

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

LG lanserar böjda G Flex 2 på CES 2015

Medan konkurrenterna avvaktar till Mobile World Congress stjäl LG uppmärksamheten på CES 2015 med lanseringen av den böjda telefonen G Flex 2, nu med värstingen Qualcomm Snapdragon 810.

Läs artikeln

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Feb 2005

Kopia på apple iPhone som blev random böjd.
blir dom stämnda nu då?

| Asus ROG G752VY | Intel i7 6700 HQ | 16 GB DDR4 | GTX 980m 4GB | m.2 - 256GB SSD + 950 PRO m.2 - 256 GB + 2.5" - 1 TB HDD |
| Steam - Toivo |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orilla
Registrerad
Jul 2009

Måste vara en PR grej, kan inte tänka mig att G flex sålde bra, men jag kan ju ha fel. Någon som har koll på om den sålde något?

You have earned my respect and my friendship.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Gillar idéen men känns som dom borde bli mindre böjd med tiden om man har den i fickan hela dagarna osv?

Skickades från m.sweclockers.com

| Intel i5-4670K @4.0 w/ MSI Z87-G45 Gaming | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 970 1500/3500 | 8gb DDR3 Corsair Vengeance @ 1600mhz | EVGA G2 750w Nätagg 80+ Gold | Be Quiet Silent Base 800 Chassi | Kingston SSD Now! 120gb | Western Digital Black 7200rpm 500gb | Samsung 5400 2TB Green | PCI-E ljudkort köpes! Eller externt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2008

Mindre än två månader till MWC. Tror nog att det kommer fler telefoner med Snapdragon 810 som bör locka mer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010

skulle vara livrädd att ha en sån i min framficka i jeansen, för att inte tala om att det förmodligen skulle göra ont att ha 2 tryckpunkter på ena låret. Böjd telefon? Nej tack.

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå/Västerbotten
Registrerad
Aug 2010

Böjd`? Så sjukt korkat..

GPU 2080Ti Moderkort ASUS RAMPAGE IV BLACK EDITION CPU 4930K 4.6Ghz
Minne Dominator 16GB 2133 CL9 Nätagg Corsair AX 1200i Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm XL2720T120Hz Hårddisk 2st Samsung SSD PRO 256GB Kylning 1800x500KC3 husradiator, EK Blocks
Överklockningstråden
. http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1254074-officiel...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2013

Ser ut som nokias banantelefon design som fanns för 12-14 år sedan... OLD NEWS! vem fan vill ha en böjd telefon? så attans fult så klockorna stannar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skelleffteå
Registrerad
Jul 2010

självläkande?!? iaf har en lg g2 , helt klart impad på lgs telefoner men en böjd tele!? omg thats ugly...

Asus Z170gaming - i7 6700K @ 4.5Ghz + Allt vattenkylt..- 980 ti 6gb strix - EVGA G2 750W - Vengance LPX 2*8gb DDR4 @ 3000MHZ - 120HZ - Massa ssd:s osv

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
oslo
Registrerad
Jul 2007

WOW heter den 1XONE oxå eller?

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Tänk när de uppfinner displayer som självläker, det blir en nyhet som heter duga

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A @ 95Hz]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av thorsama:

Måste vara en PR grej, kan inte tänka mig att G flex sålde bra, men jag kan ju ha fel. Någon som har koll på om den sålde något?

Inte så mycket, den var ganska dyr och hade lite problem med skärmen, samt var lite för stor för många. Utöver det var telefonen otrolig enligt de flesta jag läst om som haft den (mig inkluderat) och upplevelsen med en böjd skärm är något man måste uppleva för att förstå hur trevligt det är. Batteritiden var ju långt förbi andra telefoner också.

I och med att de fixat till det som var klagomål på så det jag ingen anledning till att Flex 2 kommer bli en större succé än vad LG nu förväntar sig, då de sagt att de inte räknar med att sälja många.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av thorsama:

japp.. ja den låg knappast sämst till i poppis tävlingen.. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2410076
men inte på 1 plats heller.. personligen så förstår jag inte det här med *böjd* skärm på en telefon .. men säkerligen nån/flera fördelar med det med..

en arbets häst! vad är det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2006

Kom nu inte och klaga på Samsung (även om de förtjänar det).
I en annan tråd sågas Samsung med fotknölarna pga att de gått all-in på "kurvade" TV's. I samma tråd hyllas LG till skyarna. Yeh, right!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Jag har haft en G Flex sedan release och gillar den otroligt mycket. Jag ser även att vissa här tror att den kanske plattas ut med tiden eller är obekväm i fickan, jag säger nej och nej... Har dock ett problem och det är att skärmen bränt fast på sina ställen så det måste fixas. Annars grym telefon

Är även lite smått besviken på G Flex 2, gillar verkligen den enorma skärmen, varför gå ner till 5.5 tum? Känns tråkigt

Palit RTX 2080 Ti GP OC | i7 6950X | 32 GB RAM | Corsair RM 850x | Crucial MX 300 525GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Lessismore:

Kom nu inte och klaga på Samsung (även om de förtjänar det).
I en annan tråd sågas Samsung med fotknölarna pga att de gått all-in på "kurvade" TV's. I samma tråd hyllas LG till skyarna. Yeh, right!

Det som klagas på böjda TV är väl om man är flera och/eller inte sitter rakt framför. Men telefoner så brukar men oftast vara ensam att titta på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2010

Trodde det var 16 alternativt 32GB lagring?

Frågade på Twitter, personen som svarade skulle återkomma efter helgen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landvetter
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av 120hz:

Ser ut som nokias banantelefon design som fanns för 12-14 år sedan... OLD NEWS! vem fan vill ha en böjd telefon? så attans fult så klockorna stannar.

Om det är Nokia's 8110 (Matrix telefon) du tänker på, så tycker jag att du är lite väl "out-there" om du jämför dessa. Förutom att båda var/är just lite böjda, så finns det väl absolut ingenting gemensamt emellan dessa två.

Jag tycker inte heller man kan dra några paralleller mellan böjda telefoner och böjda tv-apparater. Det är ju knappast så att familjen kommer att flockas framför en telefonskärm för att se på film, och samtidigt klaga på betraktningsvinkeln för den som sitter längst ut

PC: GeForce GTX 980 / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 16GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 500GB SSD / Bluray.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 16,5TB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

Läcker telefon men priset är allt annat än attraktivt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå/Västerbotten
Registrerad
Aug 2010

Asus Zenfone 2 verkar dock bli en riktigt vinnare! Tok billig också!

https://www.youtube.com/watch?v=B_6GGUd5PmY&list=LLSWQv2HJPUn...

GPU 2080Ti Moderkort ASUS RAMPAGE IV BLACK EDITION CPU 4930K 4.6Ghz
Minne Dominator 16GB 2133 CL9 Nätagg Corsair AX 1200i Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm XL2720T120Hz Hårddisk 2st Samsung SSD PRO 256GB Kylning 1800x500KC3 husradiator, EK Blocks
Överklockningstråden
. http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1254074-officiel...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sweden
Registrerad
Dec 2008

Undrar hur deras P-oled levererar mot AMoled.

PÅ Tv är böjd sämre, men på tele kan det vara en bättre idé. Om inte samsung levererar minst 3GB telefon med bra soc och bytbart batteri med minnetskortsläsare.

Dock är man lite tveksam till 810, var ju en nyhet uppe som sa att den cpu:n hade problem med värme (sen om det är sant vet man inte).

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2010

Tro att den är betydlig skönare att ha i fickan än vad många här inne antyder. Den sämsta mobilen jag har haft är sony z1 att ha i fickan. Som är då helt för rak och för skarpa hörn. Vet att många gnäller över plast. Men en backsida som iphonen som blir lätt repig eller glas som spricker. Visst det var inte så svårt att bytta baksida på z1. Mest kludd att få rätt på NFC chippet. Det var länge sedan man hade en lg så denna kanske man ska testa. Efter två sonny med bleka skärmar så blir det nog oled man ska satsa på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2004

Ända gången jag ser fördelar med böjd-het är väl på 21:9 34" skärmar som man sitter 30-50cm i från där det definitivt finns fördelar. detta finns inget vettigt att säga om.
På tv är jag delad, ja om man är singel och sitter ensam väldigt nära skärmen men detta är väl inte så vanligt

Stationär SilverstoneTJ06, Win7 64, Gigabyte GA-990FXA-UD5, AMD 965BE, RAM 16GB, HD7950, Dell 27" U2711 (2560x1440), X-FI ex music, Ljud Anläggning XTZ Class-A100DII Silver(X-FI SPDIFT) , QLN 604MK2, QLN SUB 82, Pro-Ject Head Box II, AKG K701, MP3 jaså du använder det fotfarande, Här är det FLAC som gäller DYSLEKTIKER = jag stavar fel ofta

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av Broken-arrow:

Undrar hur deras P-oled levererar mot AMoled.

PÅ Tv är böjd sämre, men på tele kan det vara en bättre idé. Om inte samsung levererar minst 3GB telefon med bra soc och bytbart batteri med minnetskortsläsare.

Dock är man lite tveksam till 810, var ju en nyhet uppe som sa att den cpu:n hade problem med värme (sen om det är sant vet man inte).

Har böjd oled tv och kan inte se någon för eller nackdel att den är böjd. Om du menar betraktningsvinkeln så sitter man inte där problem uppstår och det är man inte på en rak ändå.
Fördelen med en böjd lur kan vara att reflektion blir mindre påtagligt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av Tobbbe__:

Böjd`? Så sjukt korkat..

Eller genialiskt.

Det är nog en sådant grej man bör uppleva i verkligheten innan man totalsågar, precis som med volymknapparna på baksidan av telefonen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av GambitSWE:

Om det är Nokia's 8110 (Matrix telefon) du tänker på, så tycker jag att du är lite väl "out-there" om du jämför dessa. Förutom att båda var/är just lite böjda, så finns det väl absolut ingenting gemensamt emellan dessa två.

Jag tycker inte heller man kan dra några paralleller mellan böjda telefoner och böjda tv-apparater. Det är ju knappast så att familjen kommer att flockas framför en telefonskärm för att se på film, och samtidigt klaga på betraktningsvinkeln för den som sitter längst ut

Dem var böjda? det har dem gemensamt! pinsamt svar av dig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sweden
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av Fredrik...:

Har böjd oled tv och kan inte se någon för eller nackdel att den är böjd. Om du menar betraktningsvinkeln så sitter man inte där problem uppstår och det är man inte på en rak ändå.
Fördelen med en böjd lur kan vara att reflektion blir mindre påtagligt.

Kolla på böjd Tv i butik, vist fungerade, men tyckte det var minimal skillnad mot platt. Dock sitter man flera framför TV:en bör den vara platt och lättare att få upp på väggen. Dessutom bör en böjd vara till nytta på 3 meter bort så bör den vara minst 70/80 tum för att börja bli mer vettig än rak tv:e.

Skrivet av RobCar:

Eller genialiskt.

Det är nog en sådant grej man bör uppleva i verkligheten innan man totalsågar, precis som med volymknapparna på baksidan av telefonen.

Prova lite i butik igår och inte helt idiotiskt att ha knapparna på baksidan, mina fingrar låg fint på knapparna i bak. Men provade lite snabbt på deras G3 lur, så vet inte hur jag skulle gilla det i längden (slipper ju bytta grepp mer eller mindre i alla fall):)

Funderar att bytta till LG från samsung, men vill inte gå ifrån Oled.

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av Broken-arrow:

Funderar att bytta till LG från samsung, men vill inte gå ifrån Oled.

Denna telefon är väl OLED?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sweden
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av Lergrodan:

Denna telefon är väl OLED?

Tänkte på G3

Sen vore det något om det faktisk skulle vara möjligt med sladdlös laddning (har spräckt plasten vid USB porten på telen eller ja blivit en spricka). så att slippa plugga in en sladd på nästa mobil vore bara bra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Broken-arrow:

Tänkte på G3

Sen vore det något om det faktisk skulle vara möjligt med sladdlös laddning (har spräckt plasten vid USB porten på telen eller ja blivit en spricka). så att slippa plugga in en sladd på nästa mobil vore bara bra.

Finns väl tunna typ... "Qi"-lappar som man lägger innanför baksidan på telefon och sen ut med en liten sladd som går in i USBn. Inte smidigaste kanske dock