Toshiba presenterar hybridminstingen Satellite Click Mini

Permalänk
Melding Plague

Toshiba presenterar hybridminstingen Satellite Click Mini

Japanska Toshiba går i netbookens fotspår och introducerar minstingen Satellite Click Mini, som med 8,9 tum och Windows 8.1 ska utgöra ett mångsidigare alternativ till surfplattorna.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

16 timmar, låter kalas det! Skulle dock inte förvåna mig om de skippat 3G/4G vilket gör en fail! Jag väntar fortfarande på en komplett agile maskin att ta med på resor..

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det lätt vore värt 200-300 för att få 4 GB ram. Mina 2 GB min t100 känns som lite för lite

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

När ni ändå var i deras monter såg ni någon uppföljare till deras z30?

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem

Hur laddar man den här datorn? Jag hoppas verkligen inte de varit så dumma att de kombinerat usb och strömkontakt, då har du ingen usb kontakt alls om du måste strömansluta den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av petabyte:

Hur laddar man den här datorn? Jag hoppas verkligen inte de varit så dumma att de kombinerat usb och strömkontakt, då har du ingen usb kontakt alls om du måste strömansluta den.

Finns lösningar för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hölmiz:

Jag tycker att det lätt vore värt 200-300 för att få 4 GB ram. Mina 2 GB min t100 känns som lite för lite

Tyvärr stöder inte processorn i varken T100 eller denna mer än 2GB ram.

Jag misstänker att 1080p är lite tungdrivet för grafikkretsen i Z3735F. Någon som har erfarenhet av detta? Enda högupplösta bay trail plattorna som jag sett har ju varit kina plattor med 2048x1536 upplösning och det brukar inte bli så bra flyt i dem iaf.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av abbe_93:

Tyvärr stöder inte processorn i varken T100 eller denna mer än 2GB ram.

Jag misstänker att 1080p är lite tungdrivet för grafikkretsen i Z3735F. Någon som har erfarenhet av detta? Enda högupplösta bay trail plattorna som jag sett har ju varit kina plattor med 2048x1536 upplösning och det brukar inte bli så bra flyt i dem iaf.

HP Slate 7 och även Lenovo Miix 2 & 3 10" har båda 1200p skärmar.
Flyter på galant. De som inte har använt integrerad grafik har ingen aning om hur kompetent den faktisk är. Själv har jag spelat båda SC2 och TF2 på min integrerade HD4000. Fungerar det med liksom.

Har spelat lite spel på plattan men de är inte direkt grafiskt krävande dock. (Har en Lenovo Miix 2 10").

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Snusfri

Ni vill vi se en hybrid med samma spec fast med 11.6" skärm istället för vettigt pris.
Denna känns tyvärr på tok för dyr, 2795:- hade varit med rimligt och en variant med större skärm för 3295:-.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

HP Slate 7 och även Lenovo Miix 2 & 3 10" har båda 1200p skärmar.
Flyter på galant. De som inte har använt integrerad grafik har ingen aning om hur kompetent den faktisk är. Själv har jag spelat båda SC2 och TF2 på min integrerade HD4000. Fungerar det med liksom.

Har spelat lite spel på plattan men de är inte direkt grafiskt krävande dock. (Har en Lenovo Miix 2 10").

Själv har jag inte använt intels HD krets sedan 2000 serien om jag minns rätt och med den var det rena katastrofen, att ens kolla på 1080p och 720p filmer kunde visa sig vara en utmaning. Det var någon HP laptop från 2009 med 4GB ram och någon nerbantad core 2.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Wasted Hobbit:

Själv har jag inte använt intels HD krets sedan 2000 serien om jag minns rätt och med den var det rena katastrofen, att ens kolla på 1080p och 720p filmer kunde visa sig vara en utmaning. Det var någon HP laptop från 2009 med 4GB ram och någon nerbantad core 2.

Hd 2000 fanns i Sandy Bridge. Innan dess var det Intel GMA (Grafics media accelerator) eller något liknande, de var katastrof de.

Hade föregångaren till HD2000 i min i5 450m, den klarade 1080p filmer utan problem. Dock så hade den inget unikt namn så brukar vara lite svårare att jämföra om man inte vet vad man ska kolla på.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Hd 2000 fanns i Sandy Bridge. Innan dess var det Intel GMA (Grafics media accelerator) eller något liknande, de var katastrof de.

Hade föregångaren till HD2000 i min i5 450m, den klarade 1080p filmer utan problem. Dock så hade den inget unikt namn så brukar vara lite svårare att jämföra om man inte vet vad man ska kolla på.

Fick laptop att arbeta med via plugget. Innan den från 2009 (Som jag nu minns att det var en två kärnig Celeron i) så hade jag en HP laptop av samma serie fast från 2007, då kunde man gråta. Kan inte kolla upp vad det var för modell dock för den självdog 2012 så jag har den inte kvar.

Det jag kommer ihåg mest var att den från 2009 hade svårt med att ens spela spel från 2003 i hyfsad framerate oavsett vad man gjorde. Vet att den absolut inte var till för att spela på men klart det vart lite CS 1.6, WC3, Quake 3 på rasterna, försökte man dock lira HL2 så var det lika bra att ge upp innan man hade börjat. Så det vart prestanda strecket, alla spel som kräver mindre än HL2 funka.

Hade dock en del problem med att kolla på 1080p filmer med 5.1 ljud och filstorlek på 8GB+, då ville den helt enkelt inte längre.

Edit 1: Även filer på 4GB+ kunde innebära enormt med strul.

Edit 2: HP Compaq 6510b var den jag hade 2007

Edit 3: HP Compaq 6530b (var laptopen jag hade 2009) med den svagaste Core 2 duo modellen och utökat ram till 4GB om jag minns rätt. Den hade inte HD ser det ut som. Har dock använt första Intel HD chipset och det var de mycket strul med. Sen har jag generellt ett stort hat för alla Intels integrerade grafikchip på laptops då de har en tendens att bråka en hel del med den dedikerade GPU,n och inte går att stänga av. De nya ska vara mycket bättre men de har jag ingen erfarenhet av. Har HD 2000 på min nuvarande laptop och jag vill bara kunna stänga av det permanent då det har ställt till mer problem än vad det har hjälpt.

Edit 4: Jag hade bytt datum på både modeller och chip märkte jag nu i efterhand, är rätt trött så skyller på det, för vet inte hur jag tänkte där. Sandy Bridge släpptes ju 2010-2011 någon gång XD