MSI GT80 Titan – bärbar gamingdator med Cherry MX på CES 2015

Permalänk
Medlem

Prestanda i all ära men det måste ändå vara en av de absolut fulaste bärbara datorer på den här sidan millennieskiftet. Verkligen gräslig.

Permalänk
Medlem

Fullkomligt vidrigt ful. Snabb, ja. Men jösses... Ännu en sak vi kan titta tillbaka på och skratta i framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

stor klumpig men tuff

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Riktigt coolt. Inget för mig dock, men shit vilken best!

Permalänk
Avstängd

Hade man haft pengar i stora lass ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Skärmen är inte liten för att vara en bärbar dator sen går det nog att koppla in en vanlig skärm när man har möjlighet. Eller saknar den videoutgångar?

Har man möjlighet att koppla in en extern skärm så får man nog betydligt mer för pengarna (eller kommer billigare undan) med en stationär dator.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

Nu har komplett lagt upp den:

https://www.komplett.se/msi-gt80-184-full-hd/832733

35.000:-

Tycker ergonomin är helt åt skogen. Tangentbordet är för nära vilket resulterar att man har maskinen (och skärmen) för långt ifrån sig. 18,4 tum är inte särskilt stort.

Permalänk
Skrivet av SweMerlin:

Har man möjlighet att koppla in en extern skärm så får man nog betydligt mer för pengarna (eller kommer billigare undan) med en stationär dator.

Klart man gör. Men då behöver du två datorer istället för en (om du fortfarande behöver något när man reser. Och som du kanske förstår köper man inte denna om man har det knapert med pengar.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Klart man gör. Men då behöver du två datorer istället för en (om du fortfarande behöver något när man reser. Och som du kanske förstår köper man inte denna om man har det knapert med pengar.

Precis. Har man knapert om pengar så köper man inte denna. Om man däremot har bra med pengar så köper man en lättviktig bärbar (eller får sannolikt en via jobbet för en kille med gott om pengar har säkert ett jobb) samt en bra stationär dator med stoooor skärm.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Skrivet av SweMerlin:

Precis. Har man knapert om pengar så köper man inte denna. Om man däremot har bra med pengar så köper man en lättviktig bärbar (eller får sannolikt en via jobbet) samt en bra stationär dator med stoooor skärm.

.

Vilken lättviktig bärbar dator har liknande spelprestanda och mekaniskt tangentbord? Poängen med denna är ju att man ska kunna spela även när ex sitter på ett hotellrum eller om man vill ha en gamingburk som man lätt kan lägga undan när den inte används, (vissa har ju gnälliga fruar och liknande). Sen tror jag inte MSI tror detta blir deras storsäljare.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vilken lättviktig bärbar dator har liknande spelprestanda och mekaniskt tangentbord? Poängen med denna är ju att man ska kunna spela även när ex sitter på ett hotellrum.

Ingen. Jaså, är det poängen? Jag tror att de som har gått om pengar inte släpar runt på en så tung best och inte behöver de spela när de är på ett hotellrum för då, när de är på affärsresa, så har de nog annat att göra.

Så en kille med gott om pengar får en schysst affärslaptop av jobbet och har en riktigt grym spelmaskin hemma.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Skrivet av SweMerlin:

Ingen. Jaså, är det poängen? Jag tror att de som har gått om pengar inte släpar runt på en så tung best och inte behöver de spela när de är på ett hotellrum för då, när de är på affärsresa, så har de nog annat att göra.

Så en kille med gott om pengar får en schysst affärslaptop av jobbet och har en riktigt grym spelmaskin hemma.

.

Jaha är det så exakt alla rika människor har det. De kan absolut inte roa sig med spel när de är på hotellen. Är det så du lever och antar att alla andra gör det också ? Sen behöver det inte vara med jobbet man reser bara för man råkar ha råd med en svindyr laptop.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jaha är det så exakt alla rika människor har det. De kan absolut inte roa sig med spel när de är på hotellen. Är det så du lever och antar att alla andra gör det också ? Sen behöver det inte vara med jobbet man reser bara för man råkar ha råd med en svindyr laptop.

Olika verkligheter, verkar det som. Men jag tror också att alla här skulle uppskatta om du indikerade på något vis när du är ironisk. Det skulle nog underlätta förståelsen av det du skriver Ja, du vet - så alla förstår att det du skriver liksom är på kul.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Jubileumsmästare

Man kan bygga två stationära datorer för mindre pengar, så kan man ha en hos kompisen och en hemma.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1r1d1um:

Nu har komplett lagt upp den:

https://www.komplett.se/msi-gt80-184-full-hd/832733

35.000:-

Tycker ergonomin är helt åt skogen. Tangentbordet är för nära vilket resulterar att man har maskinen (och skärmen) för långt ifrån sig. 18,4 tum är inte särskilt stort.

35k var ju inte så farligt (jo) ;), kommer ihåg min första bärbara som jag köpte 1997, gav 25k för den och det kan väl jämföras med 35k idag eller kanske mer.
Kommer ihåg vilken ångest jag hade efter 1 vecka....:/, den bara stod där typ jaha vad ska jag göra med den här ^^.
Så jag installerade Linux på den och lärde mig det...så lite nytta gjorde den i alla fall.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, I7 9700K, 16GB RAM, SSD 128GB, SSD 256GBx2, HDD 2 TB, NVIDIA GeForce GTX 1080, Logitec MX518, Tangentbord LIDL "Mekaniska is for sissys", WIN 10 Ultimate 64Bit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svaniis:

Man kan bygga två stationära datorer för mindre pengar, så kan man ha en hos kompisen och en hemma.

http://i.imgur.com/6uEt7Jp.png

Jag skulle docl vilja ha ett gtx 980 i så fall i den stationära, annars ett bra upplägg ^^

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, I7 9700K, 16GB RAM, SSD 128GB, SSD 256GBx2, HDD 2 TB, NVIDIA GeForce GTX 1080, Logitec MX518, Tangentbord LIDL "Mekaniska is for sissys", WIN 10 Ultimate 64Bit.