Dragon age felmedelande

Permalänk
Medlem

Dragon age felmedelande

Hej Swec jag har nyligen börjat spela dragon age inquisiton. Men nu de senaste gångerna jag har spelat har det bara gått i ca en timme till två timmar:
Sedan står detta på skärmen.
Directx function "GetDeviceRemovedReason" failed with DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG("THE application 's device failed due to badly formed commands
send by the application. This is an design-time issue that should be investigated and fixed. ") GPU:
NVIDIA Geforce GTX 760", Driver 34709
Tack på förhand för er hjälp

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Axel95:

Hej Swec jag har nyligen börjat spela dragon age inquisiton. Men nu de senaste gångerna jag har spelat har det bara gått i ca en timme till två timmar:
Sedan står detta på skärmen.
Directx function "GetDeviceRemovedReason" failed with DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG("THE application 's device failed due to badly formed commands
send by the application. This is an design-time issue that should be investigated and fixed. ") GPU:
NVIDIA Geforce GTX 760", Driver 34709
Tack på förhand för er hjälp

Provat med en annan drivrutin för grafikkortet?

Permalänk
Medlem

Nej vet inte hur jag byter drivrutin.

Permalänk
Medlem

Har du ett överklockat kort (fabriksöverklockning räknas) så kan det vara boven i dramat. Jag hade också problem med Directx-krascher men lyckades lösa det genom att klocka ner GPU:n en aning. Dock är det ju lite klurigare än att byta drivrutin så bäst att läsa lite om det. Jag använder i alla fall programmet EVGA PrecisionX 16 för att klocka ner mitt kort (tog ner det ca 50 MHz så det når vad icke fabriksklockade kort av samma siffermodell ligger på).

Drivrutiner fixar du genom att gå till Nvidias hemsida och ladda ner, och det är ju bäst att börja med innan man försöker andra lösningar då man alltid bör ha uppdaterade drivrutiner för att minimera risken för fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel95:

Hej Swec jag har nyligen börjat spela dragon age inquisiton. Men nu de senaste gångerna jag har spelat har det bara gått i ca en timme till två timmar:
Sedan står detta på skärmen.
Directx function "GetDeviceRemovedReason" failed with DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG("THE application 's device failed due to badly formed commands
send by the application. This is an design-time issue that should be investigated and fixed. ") GPU:
NVIDIA Geforce GTX 760", Driver 34709
Tack på förhand för er hjälp

Her er link til drivrutiner: http://www.geforce.com/drivers

Du kan også velge GeForece Experience, hvilket inneholder drivrutiner (automatisk oppdatering) og litt annet som ShadowPlay. Les igjennom og vurdere selv hva som vil være best for deg.

Link: http://www.geforce.com/geforce-experience

Kjør også en Windows Update på ditt system, slik at du vil ha de siste oppdateringer når det gjelder Windows og eventuelt DirectX11.

[Kommandoet DxDiag (DirectX Diagnostic Tool; du kan kjøre dette kommando direkte fra Windows Start) vil gi deg basal info om din hardvare og de drivrutiner der er relatert til DirectX; kjør dette for å se hvilken versjon av DirectX du har på ditt system!]

Dersom du ville fortsatt ha problemer etter denne oppdatering så må du gi oss mere opplysninger om hvilke innstillinger du bruker i selve spillet og drivrutinene til grafikk kortet. Dette for å se dersom det kan være noe relatert til f.eks. oppløsning (texturer der kanskje vil kreve mere video RAM (VRAM) enn det du har på ditt grafikk kort; de fleste GTX 760 har kun 2 GB VRAM), visse typer av anti aliasing vil også sluke VRAM.

Et sted må en begynne feilsøking og da vil vi her på SweClock kunne trenge litt mere detaljer for å kunne hjelpe deg å finne frem eventuelle kilder for det her problemet.

Bruk [spoilter]-tag for DxDiag loggen (du må avslutte/inaktiverer taggen med / (back slash symbol); legger til stjerner slik at du kan se taggen uten at den aktiveres her på siden: [*/spoiler*]. Du kan også finne spoiler taggen som en sur smiley overfor teksten når du skriver innlegg eller svarer på innlegg (se raden der begynner med fetstil, italic og underline symboler).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Har du ett överklockat kort (fabriksöverklockning räknas) så kan det vara boven i dramat. Jag hade också problem med Directx-krascher men lyckades lösa det genom att klocka ner GPU:n en aning. Dock är det ju lite klurigare än att byta drivrutin så bäst att läsa lite om det. Jag använder i alla fall programmet EVGA PrecisionX 16 för att klocka ner mitt kort (tog ner det ca 50 MHz så det når vad icke fabriksklockade kort av samma siffermodell ligger på).

Drivrutiner fixar du genom att gå till Nvidias hemsida och ladda ner, och det är ju bäst att börja med innan man försöker andra lösningar då man alltid bör ha uppdaterade drivrutiner för att minimera risken för fel.

Bara fabriks överklockning. ingen egen överklockning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel95:

Bara fabriks överklockning. ingen egen överklockning

Då skulle jag säga att det är rätt sannolikt att det är överklockningen som är problemet, speciellt om det inte fungerar med att installera nyare drivrutiner. Har sett flera andra lösa sina problem på det sättet.

Om du vill testa att klocka ner så kan du finna programmet jag pratade om på http://www.evga.com/precision/. Det krävs att man skaffar ett konto (gratis) eller att man laddar hem det via Steam. När du kör programmet är det bara att dra ned slidern för "GPU clock offset" med ca 50 MHz, klicka på "apply", och sedan testa att spela. Glöm dock inte att trycka på "default" (nollställer nedklockningen) när du spelat klart ska stänga ner programmet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Då skulle jag säga att det är rätt sannolikt att det är överklockningen som är problemet, speciellt om det inte fungerar med att installera nyare drivrutiner. Har sett flera andra lösa sina problem på det sättet.

Om du vill testa att klocka ner så kan du finna programmet jag pratade om på http://www.evga.com/precision/. Det krävs att man skaffar ett konto (gratis) eller att man laddar hem det via Steam. När du kör programmet är det bara att dra ned slidern för "GPU clock offset" med ca 50 MHz, klicka på "apply", och sedan testa att spela. Glöm dock inte att trycka på "default" (nollställer nedklockningen) när du spelat klart ska stänga ner programmet.

Jag klockade ner kortet och installerade den senaste nvidia driven men spelet tabbar ner fortfarande.