Permalänk
Medlem

Vi som gör vårt egna snus/satser

Då jag inte finner någon tråd om detta ämne tänkte jag att det skulle vara bra att dra igång en där vi som tillverkar eget snus eller köper satser kan dela med oss av våra tips och erfarenheter av olika de slag vi stött på.

Kan börja med att skriva lite om vad för satser jag använt mig av dem senaste åren och ge en liten review:

Bedömning mellan 1-5 stjärnor

  • Lindgrens (Groven) 4*
    Den absoluta bästa sats jag stött på, föredrog den framför dem billigare märkena man kan köpa på macken såsom (ld,kronan,granit osv). fastnade inget kladd på händerna och hade en bra styrka, receptet var på 24 timmar vilket gjorde den smidig att tillverka.

  • Lindgrens (Umeå Allé) 4*
    En slags hybrid mellan grov och mellankornig tobak, var i sin helhet nästan i samma klass som Groven.

  • Lindgrens (Eucalyptus) 4*
    Var min första sats någonsin och misslyckades, dock är den finkornig och smakat andra satser av lindgrens av den typen och det blir inte riktigt lika bra som dem grövre sorterna då jag även testat andra finkorniga satser därifrån som bekanta gjort.

  • Coobra (Grov) 1*
    Absolut sämsta satsen någonsin, dåligt mald och har en riktigt äcklig smak, tror dem använder sig av den beryktade "fisktobaken" i denna sats och den gav inte ens ett rus under läppen då jag hela tiden var sugen på snus då jag tog en. Man kan lika gärna använda sig av blomjord.

  • Prillan (lös) 3*
    I sin helhet rätt okej med tanke på priset. Dock får man med alldeles för lite glycerol så för att prillan inte ska falla sönder i handen rekommenderar jag till alla prillans satser att köpa till en extra påse, då blir det faktiskt en helt okej sats.

  • Prillan (Extra stark) 3*
    Samma som ovan men med lite mer Oumph!! Är den jag kör på idag tills jag hittar nått bättre.

  • Prillan (Portionssats) 3*
    Ruskigt billig och helt okej, själv gillar jag white när det kommer till portion så då är det bara man pytsar in valfri essens och låter det stå en dag. Smidigt!

  • swedsnus (Portion) 2*
    Hård och torr snus, inte alls imponerad av denna. Ingen höjdare i smaken heller då den är rätt dyr i jämförelse med prillans portionssats.

Kom igen nu och håll detta levande!

Vill absolut finna nya satser då jag inte är helt nöjd som det är nu. Lindgrens har ju tyvärr lagt ner =((

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Medlem

Vilken rekommenderar du till en nybörjare som vanligen snusar general white, rapé och grov white?

EDIT: Blir lössnus, pallar inte fixa med portion

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av A7X:

Vilken rekommenderar du till en nybörjare som vanligen snusar general white, rapé och grov white?

EDIT: Blir lössnus, pallar inte fixa med portion

Då du snusar white precis som jag gör på arbetet skulle jag välja Prillan stark med ett extra paket Glycerol (finns oftast att köpa till i snusshopperna), stark bränner ju lite mer precis som white. Den är inte lika stark som t,e,x skruf stark som för mig ger nästan ett illamående, utan det är mer att det känns lite att man har under läppen.

Har dock hört mycket gott om nått som heter "kungssnus" så hoppas verkligen någon här lägger ut ett omdöme om den
med.

Akta dig bara för smaksättningen med eucalyptus, den håller inte måttet än att det kan låta gott, och håll koll på temperaturen! koll varje timme i början så man vet att det inte rusar iväg, bränt snus är inte gott!

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Medlem

Jag har kört med Kungssnus och PGW, bägge med "grova" varianten. PGW var rejält sunkig och hade uselt recept. Kungssnus var en höjdare däremot, helt klart på samma nivå som Swedish Match. I kungssnuset så blandade jag rökessens och bergamott vilket smakade lite speciellt i början, men har blivit riktigt smaskens med tiden. Tyvärr gick Kungssnus i KK för en månad sedan!

Gjorde nyss en beställning av 4 st hinkar med Prillan grov samt 4 st flaskor vardera av enbär och bergamott smakförstärkare. Det kommer att bli spännande att se vilken kvalitet det är på tobaken och även hur det smakar att blanda enbär och bergamott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hraf:

Jag har kört med Kungssnus och PGW, bägge med "grova" varianten. PGW var rejält sunkig och hade uselt recept. Kungssnus var en höjdare däremot, helt klart på samma nivå som Swedish Match. I kungssnuset så blandade jag rökessens och bergamott vilket smakade lite speciellt i början, men har blivit riktigt smaskens med tiden. Tyvärr gick Kungssnus i KK för en månad sedan!

Gjorde nyss en beställning av 4 st hinkar med Prillan grov samt 4 st flaskor vardera av enbär och bergamott smakförstärkare. Det kommer att bli spännande att se vilken kvalitet det är på tobaken och även hur det smakar att blanda enbär och bergamott.

Rikitgt tråkigt att dem gått i kk då det var nått man såg fram mot att testa =/. Hoppas du beställt extra glycerol till prillan då
dem sänkte innehållet av det i satserna. Går ju även att blanda i senare om man ej är nöjd, skall finnas att köpa på apotek också.

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Medlem

Är inte alls insatt, men om man inte vill ha speciellt mycket smak på snuset som t.ex. grov och general, vad bör man smaksätta med då?

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av A7X:

Är inte alls insatt, men om man inte vill ha speciellt mycket smak på snuset som t.ex. grov och general, vad bör man smaksätta med då?

finns ju rökarom för att få det att smaka mer som grov, och en som heter bergamotte för mer smak som general.

Det är ju en liten flaska med essens så du väljer ju helt själv hur mycket smak ditt eget snus skall ha.

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Immort:

Rikitgt tråkigt att dem gått i kk då det var nått man såg fram mot att testa =/. Hoppas du beställt extra glycerol till prillan då
dem sänkte innehållet av det i satserna. Går ju även att blanda i senare om man ej är nöjd, skall finnas att köpa på apotek också.

Anledningen var ett aningen sunkigt domslut om att de skulle retroaktivt skulle betala punktskatt på alla sina försäljningar. De var mer eller mindre tvungna att lägga ner sin verksamhet.

Det blev ingen extra glycerol för min del. Den stora anledningen är att jag gillar lite lösare snus, men vi får väl se just hur löst det blir. Tack för tipset!

Skrivet av A7X:

Är inte alls insatt, men om man inte vill ha speciellt mycket smak på snuset som t.ex. grov och general, vad bör man smaksätta med då?

Grov = Rökarom
General = Bergamott
Rapé = Enbär
Catch = Anis

Vill du ha t ex ettan så skippar du arom helt eller tar en väldigt liten skvätt rökarom för att få det lite smaskigare och lyxigare. Det är det sista som ska göras i bakningsprocessen, så det är fritt fram att smaksätta efter du har tagit första prillan.

Permalänk
Medlem

Var beställer ni snuset ifrån? Blir till att ta hem en sats i helgen tänkte jag

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Hej.

Jag har ett kilo tobak (http://snus2.se/index.php/coobra-ratobak.html) som har legat fuktat
med 8dl vatten sen i tisdags, 8 dagar idag. (Skulle blivit rulltobak men kvarnen gick sönder.)

Kan jag rädda denna tobak genom att istället smaksätta den för snus (Bergamott/Enbär?)
och i så fall mala den finare än jag hade tänkt från början? (Torsdag+frakt ..~12 dagar.)
Tobaken ligger temporärt i frysen nu (f.o.m. 18/7) så att den inte ruttnar.

Permalänk
Medlem

Uppdatering om Prillan snussats
Tänkte att någon skulle kunna vara intresserad av hur snuset blev. Som tidigare nämnt så var det Prillan Grov med enbär och bergamott som smaksättning. När jag öppnade hinken så blev jag lite förskräckt över hur grovkornig tobaken var jämfört med det från Kungssnus, men rå tobak kan ju inte representera den färdiga produkten.

Det jag har lärt mig sedan tidigare är att snåla med vattnet så jag tog ett 3-4 dl mindre vatten under tillverkningsprocessen än vad som angavs i receptet. Utöver det så följde jag receptet helt, dvs 32 timmar i ugnen och hällde i allt innehåll från alla medföljande påsar. När snuset väl hade svalnat så blandade jag i flaskorna med smaksättning. Jag läste på Snus2 att det skulle ge lite smak, så jag hällde i allt innehåll ur både bergamott och enbär. Det krävdes även någon dl vatten för att få precis rätt konsistens. Efter det lät jag det "mogna" i kylskåpet i tre veckor. Jag kan nämna att snuset luktade som gödsel under första veckan i kylskåpet.

Så sent som igår så fyllde jag första dosan med snuset och kan ge en liten dokumentation om min upplevelse. Det både luktar och smakar underbart, som en helt ny snussort man aldrig provat innan. Tobaken är grovkorning vilket också inverkar på upplevelsen, men med mycket bättre kvalitet på tobaken än t ex usla Kronan. Det är helt enkelt som en helt ny sort som påminner om General, Rapé och Grov vilket inte är så förvånande... det är ju precis vad jag var ute efter!

Att det skulle vara lite glycerol som följer med kan jag inte påstå. Visst krävdes det att jag hällde i allt, men det blev precis rätt kramvänlighet för mig i slutändan. Jag kan med andra ord utan tvekan rekommendera Prillan!

Permalänk
Medlem

Ska finnas nån som heter www.fintsomsnus.se någon som provat detta?
Stod på någon marknad och sålde..

Är sugen på prova ju! 45kr dosan är resepekt..när det går 1 om dagen minst

Visa signatur

Chassi Obsidian 800D Aggregat Corsair TX V2 850W Processorer Intel® Core i7-2600K Moderkort MSI Z68A-GD65 (Gen3) Minne Kingston DDR3 4X4GBGrafikkort ZOTAC GeForce GTX 590 3072MB Hårddisk SSD Corsair 120GB Hårddisk,Seagate Barracuda® XT 2TB Tillbehör Razer BlackWidow, Mus Logitech G400 Bildskärm Samsung 23" 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hraf:

[B]Att det skulle vara lite glycerol som följer med kan jag inte påstå. Visst krävdes det att jag hällde i allt, men det blev precis rätt kramvänlighet för mig i slutändan. Jag kan med andra ord utan tvekan rekommendera Prillan!

Jag blev färdig med en dubbel prillansats (en grov + en stark) för ett par veckor sen. Först var den alldeles för smulig och okramvänlig, men jag såg på nåt annat forum att det kan bero på att man blandat för dåligt. Så jag kastade ner allt i hinken igen och vispade runt det i drygt en halvtimma, och efter det så blev den som "riktigt" snus. Så det är nog inte bara glycerolmängden som spelar in.

(Och jag tog 2dl mindre vatten per sats än vad receptet säger, vilket blev lite väl blött, så dosorna får stå och torka av sig i rumstemp ett par dagar innan de används...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av e5150:

Jag blev färdig med en dubbel prillansats (en grov + en stark) för ett par veckor sen. Först var den alldeles för smulig och okramvänlig, men jag såg på nåt annat forum att det kan bero på att man blandat för dåligt. Så jag kastade ner allt i hinken igen och vispade runt det i drygt en halvtimma, och efter det så blev den som "riktigt" snus. Så det är nog inte bara glycerolmängden som spelar in.

(Och jag tog 2dl mindre vatten per sats än vad receptet säger, vilket blev lite väl blött, så dosorna får stå och torka av sig i rumstemp ett par dagar innan de används...)

Skrivet av Hraf:

Uppdatering om Prillan snussats
Tänkte att någon skulle kunna vara intresserad av hur snuset blev. Som tidigare nämnt så var det Prillan Grov med enbär och bergamott som smaksättning. När jag öppnade hinken så blev jag lite förskräckt över hur grovkornig tobaken var jämfört med det från Kungssnus, men rå tobak kan ju inte representera den färdiga produkten.

Det jag har lärt mig sedan tidigare är att snåla med vattnet så jag tog ett 3-4 dl mindre vatten under tillverkningsprocessen än vad som angavs i receptet. Utöver det så följde jag receptet helt, dvs 32 timmar i ugnen och hällde i allt innehåll från alla medföljande påsar. När snuset väl hade svalnat så blandade jag i flaskorna med smaksättning. Jag läste på Snus2 att det skulle ge lite smak, så jag hällde i allt innehåll ur både bergamott och enbär. Det krävdes även någon dl vatten för att få precis rätt konsistens. Efter det lät jag det "mogna" i kylskåpet i tre veckor. Jag kan nämna att snuset luktade som gödsel under första veckan i kylskåpet.

Så sent som igår så fyllde jag första dosan med snuset och kan ge en liten dokumentation om min upplevelse. Det både luktar och smakar underbart, som en helt ny snussort man aldrig provat innan. Tobaken är grovkorning vilket också inverkar på upplevelsen, men med mycket bättre kvalitet på tobaken än t ex usla Kronan. Det är helt enkelt som en helt ny sort som påminner om General, Rapé och Grov vilket inte är så förvånande... det är ju precis vad jag var ute efter!

Att det skulle vara lite glycerol som följer med kan jag inte påstå. Visst krävdes det att jag hällde i allt, men det blev precis rätt kramvänlighet för mig i slutändan. Jag kan med andra ord utan tvekan rekommendera Prillan!

Testade för ett tag sedan en ny prillan sats som dem kallar "norrlandssnus" som skall vara lite grovkornigare och kan säga
att där hade man inte behövt extra glycerol, antar att grovkornigheten spelar en viktig roll på hur mycket man skall använda av detta.

jag blandar väldigt länge varje gång man häller i vätska med elvispen (5-10min) så bör inte vara fel där.

står fortfarande fast vid att man behöver 2 påsar vid finkornigt om man inte vill ha kvar massa klet på fingrarna

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frodda:

Ska finnas nån som heter www.fintsomsnus.se någon som provat detta?
Stod på någon marknad och sålde..

Är sugen på prova ju! 45kr dosan är resepekt..när det går 1 om dagen minst

Absolut trevligare att betala ca: 40 kronor mindre per dosa.. det smakar inte 40 kronor sämre:)

Sen är det alltid roligt att testa sig fram till sitt egna snus, få en personlig prägel på det och experimentera.

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Medlem

Då är man igång igen med en sats i ugnen

Blev Norrlandsprillan denna gången med extra glycerol och två flaskor smaksättning med smak av anis, återkommer senare med resultatet då det inte är färdigt förns imorrn.

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Medlem

Då var man färdig och snuset har gottat sig i kylen en vecka :).

Prillan Norrland, 2 st laktritsaromer som funkade väldigt bra (inte som prillans som inte ger arom alls) och 2 påsar extra glycerol.

ändrade endast receptet med att köra 9dl vatten i första steget istället för 1 liter, höll en temperatur på ca: 88 grader genom hela baket så inte ens ett uns av bränd smak fick det heller :).

Detta var helt klart bästa receptet jag gjort hittills, kommer väldigt nära "riktigt snus" och för priset 6-7 kr dosan så är jag inte annat än helt nöjd :).

denna variant ger jag 5 stjärnor!

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk

Hallå,
Har försökt göra snus i flera omgångar med blandade resultat, tycker det aldrig har blivit riktigt bra. Nu kan det kanske bero på att jag är så överjävligt petig när det gäller konsistens och smak på snus (Ettan lös).

Första gången prövade jag att odla min egna tobak med en tanke om att göra allt från scratch... med en inte helt lyckad utgång. Pågrund av en blöt höst och att jag hade tron på att torkprocessen kunde sköta sig självt möglade allting bort. Gjorde en logg om det här på Swec.

Det sket sig då, men jag har också gjort om det en gång till och då fått till snus och piptobak. Och det går att snusa/röka, men det blir inte riktigt bra. Skulle kunna tro att tobaken vi odlar på dessa breddgrader inte är riktigt riktig.

Har också prövat prillan grov sats, visst går ju att stoppa under läppen men det är ju inte kul!

MVH Laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Skrivet av laggarbacken:

Hallå,
Har försökt göra snus i flera omgångar med blandade resultat, tycker det aldrig har blivit riktigt bra. Nu kan det kanske bero på att jag är så överjävligt petig när det gäller konsistens och smak på snus (Ettan lös).

Första gången prövade jag att odla min egna tobak med en tanke om att göra allt från scratch... med en inte helt lyckad utgång. Pågrund av en blöt höst och att jag hade tron på att torkprocessen kunde sköta sig självt möglade allting bort. Gjorde en logg om det här på Swec.

Det sket sig då, men jag har också gjort om det en gång till och då fått till snus och piptobak. Och det går att snusa/röka, men det blir inte riktigt bra. Skulle kunna tro att tobaken vi odlar på dessa breddgrader inte är riktigt riktig.

Har också prövat prillan grov sats, visst går ju att stoppa under läppen men det är ju inte kul!

MVH Laggarbacken

Testa norrlandsversionen av prillan, den är mald bäst.

Dock är det ju så att prillan inte har den bästa tobaken, hade jag vart du hade jag pillat och experimenterat med prillans recept tills det blir bra. sen skriver du ner det och köper en kvalitetstobak och gör allt själv, nästa gång ska i varje fall jag in på det spåret.

ett bra recept på prillan kan jag ge dig. allt till satsen går ju att köpa löst med så inga problem där.

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Skrivet av Immort:

Testa norrlandsversionen av prillan, den är mald bäst.

Dock är det ju så att prillan inte har den bästa tobaken, hade jag vart du hade jag pillat och experimenterat med prillans recept tills det blir bra. sen skriver du ner det och köper en kvalitetstobak och gör allt själv, nästa gång ska i varje fall jag in på det spåret.

ett bra recept på prillan kan jag ge dig. allt till satsen går ju att köpa löst med så inga problem där.

Tar gärna emot ett recept om du har ett som funkar bra. Nu är det inte så att jag står i startgroparna till att köra igång med ett snusbak, men det kommer säkerligen komma till nytta

Mvh Laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Skrivet av laggarbacken:

Tar gärna emot ett recept om du har ett som funkar bra. Nu är det inte så att jag står i startgroparna till att köra igång med ett snusbak, men det kommer säkerligen komma till nytta

Mvh Laggarbacken

har en sats som ska i ugnen imorrn så kan pm'a hur jag gjort om det blir bättre denna gång

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Medlem

tja är helt ny på det här.
Ska köpa på jobbet idag en prillan white. Så jag vill få den så nära Göteborgs rape det går. Hur går jag tillväga då? Som sagt aldrig gjort mitt eget snus innan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk

Har i princip alltid använt mig av cuthof eller prillan norrlands satser, när ag bakat och fastnat för en smaksättning av blandningen
rökarom och anis.

Tä nkte nu försöka göra en sats så lik Ettan som möjligt, men är lite osäker på vilken av ovan satser som då är at föredra?,
samt vilken arom man ska tillsätta?

Någon som har lite tips ?

Permalänk

Jag har en låda Kungssnus (inte förberett) som skänkes då jag slutat snusa och börjat vejpa istället!

Har testat i princip alla "göra eget snus" sorter och kungssnus är det enda som mäter sig med riktigt snus.
http://www.snusfabriken.com/product_info.php?cPath=22&product...

Hämtas upp i Åkersberga. PM'a mig för mer info.

Permalänk
Avstängd

Skrev en recension om en snussats nyligen http://recenseramera.se/?p=768

Permalänk
Skrivet av Hraf:

Grov = Rökarom
General = Bergamott
Rapé = Enbär

Jag har börjat roa mig med en sats Prillan Grov. Nu tänkte jag ge mig på att testa just vanlig grov lös. Ska det räcka att lägga i rökarom då? En del kommer blandas med rappmix/enbär. Tidigare provade jag vintergröna med lite rökarom - riktigt gott Första gången band det sig inget vidare så jag köpte till lite gummi arabicum och glycerol. Glycerolen gjorde det nästan blaskigt. Prillan för stunden innehåller gruvmix/bergamotte/rökarom - lite general över den men mer citrus.

Visa signatur

MB: MSI X99S MPOWER | CPU: i7 5820K 4.4GHz | RAM: HyperX Savage 32GB DDR4 2666mhz | GPU: MSI GTX1070 FE | | PSU: EVGA Supernova G2 850w | Chassi: Fractal Design R5 Titan/Window | Kylning: Noctua NH-D15 | HDD 1: Samsung EVO 970 500GB | HDD 2: 2TB WD 7200rpm | HDD 3: 500GB Samsung EVO 850 SSD RAID0 | HDD 4: Samsung EVO 850 1TB | Skärmar: 3x DELL U2515H |

Permalänk
Medlem

Hade tänkt sluta snusa, gick en månad, fortfarande intresserad av att hålla prisnivån låg som var den största anledningen till att jag slutade. Så får bli snussats. Stora frågan vad och hur, hur mycket "stinker" det under tillagningen? Så inte hela ugnen blir skrot efteråt

Snusar oftast grovlös så det får bli att försöka komma nära detta.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Skrivet av N_Micke:

hur mycket "stinker" det under tillagningen? Så inte hela ugnen blir skrot efteråt

Ställ burken i en stekpåse så överlever den.

Visa signatur

MB: MSI X99S MPOWER | CPU: i7 5820K 4.4GHz | RAM: HyperX Savage 32GB DDR4 2666mhz | GPU: MSI GTX1070 FE | | PSU: EVGA Supernova G2 850w | Chassi: Fractal Design R5 Titan/Window | Kylning: Noctua NH-D15 | HDD 1: Samsung EVO 970 500GB | HDD 2: 2TB WD 7200rpm | HDD 3: 500GB Samsung EVO 850 SSD RAID0 | HDD 4: Samsung EVO 850 1TB | Skärmar: 3x DELL U2515H |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahl85:

Ställ burken i en stekpåse så överlever den.

Super, beställde med sådan och har nu beställt min första snussats, vi får se hur detta går

Uppdatering: kl 18 ska burkarna ut, då ska nästa påse i och vispas igen, sen in 12 timmar till. Luktar faktiskt inget än så länge om man inte kör näsan i ugnen men det är ju lite onödigt att sitta där inne.

Uppdatering2: Dog nästan natriumkarbonat döden, tårgas

Uppdatering 3: Klart och smaskigt!

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Avstängd

Vi på recenseramera har nu gjort ett test av snussatser läs mera på http://recenseramera.se/?p=790