Evolve begåvas med officiella systemkrav

Permalänk
Melding Plague

Evolve begåvas med officiella systemkrav

Systemkraven till den originella förstapersonsskjutaren Evolve avslöjar att det går att spela odjur utan någon monstermaskin, men reglagen hänger ändå med hela vägen till 4K-upplösning.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oj, ett spel med...rimliga systemkrav?

Galenskap! Alla vet ju att 290X Crossfire / GTX 970 SLI är minimumkrav för alla spel om du vill ha 30 fps, det har jag hört av Ubisoft.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Systemkrav... SNARK

Vad betyder minimum och recommended?

Permalänk
Medlem

Så här bra blir resultatet när spelet endast släpps till de nya konsolerna och PC, mer sådant!

Permalänk
Medlem

Lite mera info.

Not sure if you have the right hardware for the job? You should check out NVIDIA'S GPU Analyzer here to see if your PC is ready for Evolve. Also, here's a couple quick answers to two other questions that keep popping up in the forums:

HOW MUCH CAN WE TWEAK THE SETTINGS?

You can adjust a fair bit through the menu system – here's a quick look (in case you breezed past the screenshot at the top of this story):1

-Texture Detail

-Shader Detail

-Model Detail

-Shadow Quality

-Particle Quality

-Anti-Aliasing

-Tessellation

-VSYNC

-Resolution (Speaking of which….)

WHAT ABOUT 4K RESOLUTIONS AND SLI SUPPORT?

The game supports 4k resolutions right now. HOWEVER, there is no support for SLI out of the box. Our teams are working on that and hope to get SLI support into Evolve as soon as possible. As soon as we have more info to share here, we will!"

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Oj, ett spel med...rimliga systemkrav?

Galenskap! Alla vet ju att 290X Crossfire / GTX 970 SLI är minimumkrav för alla spel om du vill ha 30 fps, det har jag hört av Ubisoft.

Men 30 FPS är ju bara en siffra. Hoppas att Evolve är låst till 30 FPS så att det blir mer ögongodis och en mer filmisk känsla.
Allting ser ju bara konstigt ut om det är högre FPS!

Visa signatur

CPU: I5-4670k @ 4,5 GHz + Corsair H100i // GPU: GTX 980 Reference + MSI GTX 980 Twinfrozr V // RAM: 16 GB HyperX Savage 2400 MHz // MoBo: MSI Z97 Gaming 5 // PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold // SSD: Samsung 850 Evo 500GB + Corsair Neutron 250GB // HDD: 500GB Samsung + Western Digital Green 3TB // Chassi: NZXT H440 Red // OS: Win 7 x64 // Skärmar: Asus ROG SWIFT + BenQ XL2410T // Konsol:PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tezzeen:

Men 30 FPS är ju bara en siffra. Hoppas att Evolve är låst till 30 FPS så att det blir mer ögongodis och en mer filmisk känsla.
Allting ser ju bara konstigt ut om det är högre FPS!

Konstigt? Inte underbart med 60 FPS?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Inget stöd för flera grafikkort?

Och jag som är på väg köra med 4st 7970 ????????

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Vangen:

Konstigt? Inte underbart med 60 FPS?

Du har nog inte hängt med i Ubisoft-svängarna så att säga.

Ubisoft har under många månader gång på gång hävdat att 30FPS ger den där perfekta "filmiska" känslan som 60FPS inte har för att rättfärdiga deras dåliga optimering av sina spel

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Detta är väl ändå rätt bra optimerat? Cryengine brukar inte vara den mest lättdrivna motorn direkt.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Lite mera info.

Not sure if you have the right hardware for the job? You should check out NVIDIA'S GPU Analyzer here to see if your PC is ready for Evolve.

Vill bara nämna att Nvidias GPU Analyzer är ganska så usel och mer en ploj för att sälja dig Nvidia-kort.

Call of Duty: Ghosts:

"Your PC's AMD Radeon HD 7900 Series meets the game's minimum specification, but is below the game's recommended specification
The recommended specification to enjoy Call of Duty: Ghosts is GeForce GTX 760 or higher. Check below to see some upgrade options."

Så mitt HD 7970 GHz edition, dvs AMD's förredetta top-kort fram tills 200-serien får en gul "klarar knappt"-flagga medans en GTX 760 -ett mycket mindre påkostat kort i mellanklassen- är ett bättre val? Skulle inte tro det Nvidia!

Kan också nämna att mitt kort inte klarar testet över huvud taget för AC: Unity trots att 7970 nämns i deras minimum spec (Åh Ubisoft va lata ni är). Nvidias GTX 580 ska däremot vara ett bra val tycker Nvidia.

Permalänk
Medlem

Hur i hela friden kan de jämställa I7 920 och A8 3870K?

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Spelade betan och det flöt på riktigt bra med allt "maxat" hoppas de inte fuckar upp nu.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk

Någon som i korhet kan förklara vad spelet går ut på? multiplayer arena monster fights?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Hur i hela friden kan de jämställa I7 920 och A8 3870K?

Ja det var bland det löjligaste. Har väl inte mer än halva prestandan av en i7.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kevlarheart:

Någon som i korhet kan förklara vad spelet går ut på? multiplayer arena monster fights?

Det är väl left 4 dead, fast med ett jättemonster istället för flera special infected. Och så jagar människorna istället för att fly.
Asymmetrisk fps multiplayer.
Jag tycker det ser väldigt trevligt ut.

Enda smolket i bägaren är väl det finns belöningar att hämta i form av unlocks av flera karaktärer om man förköpet spelet. Undrar lite varför de lagt in unlocks alls i spelet.
Är grinden något som spelarna vill ha så kan det ju inte vara en belöning att slippa grinda. Och om det nu är en belöning att slippa grinden, då har de gjort spelet sämre medvetet vilket leder tillbaka till frågan: Varför har de lagt in unlocks alls då?
Men så är det väl alltid nu för tiden.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessismore:

Ja det var bland det löjligaste. Har väl inte mer än halva prestandan av en i7.

Skickades från m.sweclockers.com

snabb googling ger passmark score på 3800 för amd cpu'n och 5000 för i7an.

hur relevant man nu finner passmark

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Inaktiv

Trevligt med info om det, men har tyvär inte varigt särskilt intreserad av detta spel då det verkar vara ett nytt PvP spel där man bara jagar ett odjur som man ska skada tills det dör och undvika att bli dödad, inget nytänk precis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy Fox:

Vill bara nämna att Nvidias GPU Analyzer är ganska så usel och mer en ploj för att sälja dig Nvidia-kort.

Call of Duty: Ghosts:

"Your PC's AMD Radeon HD 7900 Series meets the game's minimum specification, but is below the game's recommended specification
The recommended specification to enjoy Call of Duty: Ghosts is GeForce GTX 760 or higher. Check below to see some upgrade options."

Så mitt HD 7970 GHz edition, dvs AMD's förredetta top-kort fram tills 200-serien får en gul "klarar knappt"-flagga medans en GTX 760 -ett mycket mindre påkostat kort i mellanklassen- är ett bättre val? Skulle inte tro det Nvidia!

Kan också nämna att mitt kort inte klarar testet över huvud taget för AC: Unity trots att 7970 nämns i deras minimum spec (Åh Ubisoft va lata ni är). Nvidias GTX 580 ska däremot vara ett bra val tycker Nvidia.

All of my what. :/ Det där lät otroligt skumt, men jag menar.. Uppenbarligen så kanske du borde fundera på att uppgradera? Du kan få köpa ett GTX 580 av mig så du kan lira Unity. Två i SLI lär ju klara 30 FPS minst

Permalänk
Medlem

"Det går inte heller att ta hjälp av flera grafikkort i SLI eftersom stöd för detta tillkommer först efter lanseringen."

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

Vad glad jag blev först när jag läste att det kommit en uppföljare till en gammal favorit spel.

Det var dock en kortvarig lycka efter att sett trailern (även om den var imponerande på sitt sätt och mycket mer lull lull.

Men när jag sedan läste om rubriken stod det Evolve och då kom jag ihåg att den hette Evolva
...en enda bokstav som bytts ut.

http://en.wikipedia.org/wiki/Evolva

Hade fö 3D glasögon till Evolva när det begav sig (3D brillor "was the shit" då som alltid när det skall säljas grafikkort). FAn va bra man tyckte det såg ut med "bumpmapping" och alla klor som stack ut i 3D och
musiken

https://www.youtube.com/watch?v=OJpsGCWK4PE&list=PLyL8Isjes8H...

gameplay
https://www.youtube.com/watch?v=1xv-JX0jqvo
(spoiler, kanske inte ser så märkvärdigt men... med 3D glasögon var man i en annan värld, man hade 3 st kamror på var och en i ens teams och man tog DNA och evolverade allt eftersom med olika egenskaper ens fiender haft)

Nåväl tillbaka till topic så kan det kanske var en snyggt skjuta spel om ens dator klarar det då den är lite "gammal".

Min Intel Q6600 (quad core) på 3.2 Ghz, 8 GB DDR2 800Mhz, geforce 780 GTX 3 GB kan kanske klara en lite av den fina grafiken?

När kommer det en spelbar demo?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon150792:

Trevligt med info om det, men har tyvär inte varigt särskilt intreserad av detta spel då det verkar vara ett nytt PvP spel där man bara jagar ett odjur som man ska skada tills det dör och undvika att bli dödad, inget nytänk precis.

Klart man kan säga att det "bara" är ett spel som är si eller så och få det att låta rätt grått. Funkar för alla spel. Men jag känner inte till att detta gjorts tidigare. Upplys mig gärna om du känner till några fler spel med samma tema. Det närmsta är väl left 4 dead men det här ser jag som något ganska annorlunda.
Asymmetriska multiplayerspel är inte särskilt vanligt så jag ser det här som en frisk fläkt ändå jämför med nästan allt annat som kommit senaste åren.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Söderbäck:

Klart man kan säga att det "bara" är ett spel som är si eller så och få det att låta rätt grått. Funkar för alla spel. Men jag känner inte till att detta gjorts tidigare. Upplys mig gärna om du känner till några fler spel med samma tema. Det närmsta är väl left 4 dead men det här ser jag som något ganska annorlunda.
Asymmetriska multiplayerspel är inte särskilt vanligt så jag ser det här som en frisk fläkt ändå jämför med nästan allt annat som kommit senaste åren.

Finns gamla spel med samma saker att göra, 1 spelare som är ett super buffad monster och som jagar de männskliga spelarna, dyker inte up så många exemplar i mitt minne just nu förutom zombie mod till CS, men vet att det finns flertalet andra spel som har liknande scenarion där man gör samma sak, för mig så ser det bara ut som ett nytt PvP spel med 1 super buffad spelare som dödar dem andra spelarna, coh dem andra spelarna dödar den super buffade playern.

Dock så har jag ju inte spelat detta nya spelet så kan ju inte säga om det kommer att slutligen bara bli det man gör, men är inte särskilt hypad för releasen, kommer prova det om det är ftp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -X-hellfire:

När kommer det en spelbar demo?

"Betan" (Demo) ska börja den 15:e/16:e på PC tror jag

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

Det var som fan!

Jag fick en invite av en vän så kunde spela alphan för ett tag sen, Jag kör med en i7 4770k och ett HD7970 körde i 1920x1080 och det flöt på riktigt bra. Kommer inte riktigt ihåg vilka inställningar jag körde på men det mesta på high förutom AA skulle kunna säga runt 60 FPS och dippa till 45 kanske. Riktigt bra optimerat får jag säga!

Permalänk

inlägg #25
Det är bara några dagar, kan bli kul att pröva på ett nytt skjutspel med snygg grafik.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon150792:

Finns gamla spel med samma saker att göra, 1 spelare som är ett super buffad monster och som jagar de männskliga spelarna, dyker inte up så många exemplar i mitt minne just nu förutom zombie mod till CS, men vet att det finns flertalet andra spel som har liknande scenarion där man gör samma sak, för mig så ser det bara ut som ett nytt PvP spel med 1 super buffad spelare som dödar dem andra spelarna, coh dem andra spelarna dödar den super buffade playern.

Dock så har jag ju inte spelat detta nya spelet så kan ju inte säga om det kommer att slutligen bara bli det man gör, men är inte särskilt hypad för releasen, kommer prova det om det är ftp.

Jaja. Finns säkert någon som gjort något mindre känt sedan innan som liknar detta. Det har du säkert rätt i.
Men det verkar ju uppenbarligen vara ganska liten spridning på det so far. Detta har gått de flesta förbi och till och med du har svårt att komma på några titlar efter förfrågan.
För min del är det här spelet högst välkommet. Var så jäkla mycket förhoppningar när l4d kom ut att nu kommer asymmetrisk multiplayer kicka igång på riktigt men det har varit jäkligt svältfött i den genren senaste åren. Depth kom väl ut för ett tag sedan, men det verkar inte heller ha blivit så stort.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Söderbäck:

Jaja. Finns säkert någon som gjort något mindre känt sedan innan som liknar detta. Det har du säkert rätt i.
Men det verkar ju uppenbarligen vara ganska liten spridning på det so far. Detta har gått de flesta förbi och till och med du har svårt att komma på några titlar efter förfrågan.
För min del är det här spelet högst välkommet. Var så jäkla mycket förhoppningar när l4d kom ut att nu kommer asymmetrisk multiplayer kicka igång på riktigt men det har varit jäkligt svältfött i den genren senaste åren. Depth kom väl ut för ett tag sedan, men det verkar inte heller ha blivit så stort.

Det jag vill påpeka som gör att jag personligen inte är hypad, är att det är inget nytt koncept, inget nytt som dem tillför, bara äldre saker som updaterats till dagens graffik.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon150792:

Det jag vill påpeka som gör att jag personligen inte är hypad, är att det är inget nytt koncept, inget nytt som dem tillför, bara äldre saker som updaterats till dagens graffik.

Allright. För min del är det nytt. Jag är taggad ;).

Vilka titlar är det som fångat ditt intresse senaste året ?
Dragon age?
BF4?
MMOs kanske?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled