Permalänk
Medlem

Terratec Grabby - Ingen driver

Hej, vet inte om det ligger på rätt forumdel men eftersom capture cards osv hamnar under videoredigering på inet osv så antog jag att de skulle vara på den här

Till problemet, inhlandlade nyss den här: http://www.inet.se/produkt/8300537/terratec-grabby-usb-mpeg-1... och efter att jag har kopplat in den så dyker den upp i enhetshanteraren men har en triangel på sig. Har försökt installera drivers från både hemsidan och från cdn som följer med.

Error meddelande: The drivers for this device are not installed. (Code 28)
Och söker man drivers med windows står det: Windows could not find driver software for your device.

Permalänk
Medlem

Du kan högerklicka på enheten i enhetshanteraren och välja att uppgradera(-ish) drivrutinen, välja att du har den på datorn och då peka ut den manuellt så att säga. Hjälper det?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Du kan högerklicka på enheten i enhetshanteraren och välja att uppgradera(-ish) drivrutinen, välja att du har den på datorn och då peka ut den manuellt så att säga. Hjälper det?

Testat det, men står bara samma sak som ovan att det inte gick att hitta någon driver

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av jookeer:

Å va säger inet-supporten då?

Inte pratat med de än då de hade stängt när jag upptäckte problemet. Ville kolla här först om någon hade en lösning då det verkar vara något fel på drivrutinerna.

Permalänk
Medlem

Pröva installera drivrutinen först (via installationsprogrammet på CD:n) utan att ha enheten inkopplad, koppla därefter in den och se om det fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

Pröva installera drivrutinen först (via installationsprogrammet på CD:n) utan att ha enheten inkopplad, koppla därefter in den och se om det fungerar.

Har testat det på 2 datorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av annannas:

Har testat det på 2 datorer

Det är sällan så enkelt, men var värt ett försök