Hur man ska koppla Astro A40 med Mixamp

Permalänk

Hur man ska koppla Astro A40 med Mixamp

Hej alla ni som äger Astro A40 eller tänker införskaffa!

Jag har enligt erfarenhet lärt mig att för att få ut det bästa av sitt Astro A40 ska man ha Mixampen kopplat med Optisk kabel från datorn till Mixampen och från mixampen ska man koppla med PC splitter (2st 3.5) den gröna (ljud ut) till mixampen och den röda separat till modekortet eller ljudkortet beroende på vad man har. Kör man utan PC splitter och får dålig mic kvalitet gå in i Windows kontrollpanelen och dra ner micen där till något emellan 30 till 40.
Lägger till mera så fort jag får reda på mera
Har du inte laddat ner firmware för mixampen gör det här: http://www.astrogaming.com/firmware/firmware.html

Om det är annat övriga problem du har med Astro A40 till t.ex PS4 elr Xbox One kontakta mig!

Permalänk
Skrivet av Technorat:

Hej alla ni som äger Astro A40 eller tänker införskaffa!

Jag har enligt erfarenhet lärt mig att för att få ut det bästa av sitt Astro A40 ska man ha Mixampen kopplat med Optisk kabel från datorn till Mixampen och från mixampen ska man koppla med PC splitter (2st 3.5) den gröna (ljud ut) till mixampen och den röda separat till modekortet eller ljudkortet beroende på vad man har. Kör man utan PC splitter och får dålig mic kvalitet gå in i Windows kontrollpanelen och dra ner micen där till något emellan 30 till 40.
Lägger till mera så fort jag får reda på mera
Har du inte laddat ner firmware för mixampen gör det här: http://www.astrogaming.com/firmware/firmware.html

Om det är annat övriga problem du har med Astro A40 till t.ex PS4 elr Xbox One kontakta mig!

Tycker det är konstigt att det inte finns någon tråd med folk som har problem med låg mick och så vidare då det verkar finnas överallt på resten av internet xD

Hur som helst så funkade micken bra ända tills någon gång då jag höll på att få in kablarna så att det skulle gå att använda sig av 7.1 ljudet t ex. Micken måste man nu bokstavligen skrika in i för att den ska ta upp något eller blåsa/knacka på. Någon fundering över problemet? Jättemånga som verkar ha problemet och inte hittat någon riktig lösning.

Permalänk

Lånar tråden lite! Har köpt ett par astro a40 med mixamp och är toknöjd, men mina polare hör ALLT mitt ljud när vi spelar. Dom hör mitt spelljud, musik och sig själva. Hur löser jag detta? jag kan nada om datorer då jag precis gått över från ps4 till PC. tacksam för hjälp...