Permalänk
Medlem

Mus för MMO gaming (Madcatz?)

Då min gamla trotjänare Steelseries MMO Gaming Mouse har gått sönder efter 4 år och 1 månad i trogen tjänst (Vänster musklick fungerar bara 1/5 av gångerna) Måste jag därmed införskaffa mig en ny.

http://steelseries.com/fr/products/games/world-of-warcraft-ca...

Layout på nuvarande mus, letar efter en liknande.

Just nu verkar följande mus som bästa alternativet.
http://www.maxfps.se/moss/mad-catz/mmo-te-gaming-mouse-black

http://store.madcatz.com/MMO_TE_Matte_black_Function_callouts... (Bild på layout)

Har tydligen sjukt stora händer (Kan inte använda en naga alls, kan omsluta den helt i näven och når knappt andra raden av knappar 3 och 4 raden ligger istort sätt i handflatan)

Fördelar med denna mus är att jag kan justera längden på musen tills jag komfortabelt kan nå de flesta knappar.
Den har knappar på ovansidan vilket jag vant mig vid att använda efter 4 år med nuvarande mus.
Även om jag kallt räknar med att inte kunna använda alla sidoknappar verkar dem ganska stora och har ett vettigt mellanrum som gör det lättare att urskilja knappar.

Nackdelar är att knappen till vänster om vänster musklick verkar vara oprogrammerbar och för att byta profiler on the fly.

Så mina frågor är egentligen om någon har ett förslag på annan mus som de tror passar mig.

Har någon någon erfarenhet av Madcatz möss? Den ser ut som ett jävla rymdskepp och osar inte direkt av kvalité vid första anblick.
Hur fungerar deras programmvara är det något att ha?

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

func ms-3 är lite wonky kvalitétsmässigt på insidan av min erfarenhet, men förutom det så är den helt fantastisk. passar större händer, stöd för alla fingrar och gott om knappar. har lirat wow med min väldigt länge och det funkade kanon. kan vara värt en titt. vad gäller madcatz så har jag alltid sett dem som ett skrotmärke som tillverkar skrot, har erfarenhet av detta med så det är inga gissningar från min sida.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

func ms-3 är lite wonky kvalitétsmässigt på insidan av min erfarenhet, men förutom det så är den helt fantastisk. passar större händer, stöd för alla fingrar och gott om knappar. har lirat wow med min väldigt länge och det funkade kanon. kan vara värt en titt. vad gäller madcatz så har jag alltid sett dem som ett skrotmärke som tillverkar skrot, har erfarenhet av detta med så det är inga gissningar från min sida.

Tittade på Func ms-3 r2 och den har inte tillräckligt med knappar tyvärr, skulle behöva binda om 4 knappar från mus till tangentbord om jag når den översta av kanpparna på toppen av musen vilket från bilderna ser oklart ut.

Angående Madcatz så har jag samma syn som dig därav skepticismen riktad mot märket i topic. Mina erfarenheter är dock enbart gamla från den tiden de gjorde billiga ps2 kontroller. Som jag förstått det har företaget gått upp i "high end" produkter med och det är där jag undrar hur kvalitén är. De ger 2 års garanti på musen vilket får mig att fundera om det faktiskt har bättrat sig.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Angående Madcatz så har jag samma syn som dig därav skepticismen riktad mot märket i topic. Mina erfarenheter är dock enbart gamla från den tiden de gjorde billiga ps2 kontroller. Som jag förstått det har företaget gått upp i "high end" produkter med och det är där jag undrar hur kvalitén är. De ger 2 års garanti på musen vilket får mig att fundera om det faktiskt har bättrat sig.

Jo jag är nog lite "ouppdaterad" med min syn på dem, för den grundar sig i exemplena du anger. Om ms-3 har för få knappar, så kanske du kan kolla in dessa:

Dold text

Lite halvhjärtad sökning på prisjakt, högerklicka och sedan "sök på google efter den här bilden" för att få upp namn. Jag hade corsairmusen i åtanke när jag letade, men hittade resten också. du kan ju titta vidade på denna länk om dessa inte verkar vara nått Dem verkar vara lite medium size dem flesta, av bilderna att döma, men jag skulle råda dig att ta en titt på MS3 även om den har lite för få knappar, för den musen är stor, enorm jämfört med min gamla G400.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Jo jag är nog lite "ouppdaterad" med min syn på dem, för den grundar sig i exemplena du anger. Om ms-3 har för få knappar, så kanske du kan kolla in dessa:

Lite halvhjärtad sökning på prisjakt, högerklicka och sedan "sök på google efter den här bilden" för att få upp namn. Jag hade corsairmusen i åtanke när jag letade, men hittade resten också. du kan ju titta vidade på denna länk om dessa inte verkar vara nått Dem verkar vara lite medium size dem flesta, av bilderna att döma, men jag skulle råda dig att ta en titt på MS3 även om den har lite för få knappar, för den musen är stor, enorm jämfört med min gamla G400.

G502an har även den för lite knappar

Roccat Tyon var helt klart på listan men "analog stick" på den verkar lite skum och oklart hur mycket jag skulle uppskatta den. Även väldigt dyr.

Madcatz MMO 7 är en äldre version av Madcatz MMO TE, den jag funderar på att köpa

Steelseries cataclysm MMO gaming Mouse är den mus jag nu äger och skulle vilja ha igen, men den finns inte till salu tyvärr. Den finns att köpa ifrån USA men går då på strax över 1000kr inkl frakt utan någon som helst garanti. Ge också att den är säkert 3 år sedan produktionsdagen.

Corsair M95 är det näst bästa alternativet jag hittat, lite oklart dock hur jag kommer kunna nå knappar. Den osar dock till skillnad från madcatz musen av kvalité. Men de två knapparna vid scrollen är ersatta av två på vänster sida. vet inte riktigt hur det skulle funka då jag använder den knappen på min nuvarande mus en hel del och känner osälerhet i om jag skulle kunna urskilja två på samma yta . Framförallt om jag råkar klicka den bakre av de 2 samtidigt som jag klickar den främre. Storleksmässigt verkar den bra, runt samma storlek som mx 510 som jag använde för länge sedan. Osäkerhet råder dock hur jag kommer kunna klicka de bakre knapparna på sidan.

TLDR: Madcatz musen verkar på pappret vara perfekt för mig, är dock jävligt tveksam på just märket, kvalitén och det faktum att den ser ut som ett rymdskepp.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

G502an har även den för lite knappar

Roccat Tyon var helt klart på listan men "analog stick" på den verkar lite skum och oklart hur mycket jag skulle uppskatta den. Även väldigt dyr.

Madcatz MMO 7 är en äldre version av Madcatz MMO TE, den jag funderar på att köpa

Steelseries cataclysm MMO gaming Mouse är den mus jag nu äger och skulle vilja ha igen, men den finns inte till salu tyvärr. Den finns att köpa ifrån USA men går då på strax över 1000kr inkl frakt utan någon som helst garanti. Ge också att den är säkert 3 år sedan produktionsdagen.

Corsair M95 är det näst bästa alternativet jag hittat, lite oklart dock hur jag kommer kunna nå knappar. Den osar dock till skillnad från madcatz musen av kvalité. Men de två knapparna vid scrollen är ersatta av två på vänster sida. vet inte riktigt hur det skulle funka då jag använder den knappen på min nuvarande mus en hel del och känner osälerhet i om jag skulle kunna urskilja två på samma yta . Framförallt om jag råkar klicka den bakre av de 2 samtidigt som jag klickar den främre. Storleksmässigt verkar den bra, runt samma storlek som mx 510 som jag använde för länge sedan. Osäkerhet råder dock hur jag kommer kunna klicka de bakre knapparna på sidan.

TLDR: Madcatz musen verkar på pappret vara perfekt för mig, är dock jävligt tveksam på just märket, kvalitén och det faktum att den ser ut som ett rymdskepp.

hälften av dem jag länkade finns på mediamarkt och/eller elgiganten att klämma på, så kan du ta dig dit och testa så är ju det toppen. Annars så ja, vafan, köp madcatz musen och testa

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Det finns förmodligen ett gäng recensioner om dem på Youtube. Har för mig att Madcatz MMO 7 var rätt omtyckt av många men att det finns en viss invänjningsprocess då den är rätt special.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Inte hittat en riktig video review utav den utan bara en unboxing samt 1 kort review.
http://www.hardwareheaven.com/content/reviews/mice-surfaces/4...

Av R.A.T TE och MMO 7 finns det dock massor.

Min största oro är kvalitén och mjukvaran. Har letat febrilt här i några timmar men inte lyckats hitta en annan motståndare än Corsair m95 det verkar som det får bli MMO TE om inget större förhinder för den kommer fram.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

du får ursäkta då jag inte direkt jag lusläst tråden men är mycket nöjd med min logitech g600, i synnerhet pga priset. har tidigare haft fyra st razer naga.

http://gaming.logitech.com/sv-se/product/g600-mmo-gaming-mous...

Permalänk
Medlem

Blev smått panik nu har hälften av knapparna på min nuvarande mus slutat fungera helt så slängde iväg en order på Mad Catz musen från CDON, dom hade rea 550 spänn.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Kvaliteten över tid kan vara svår att få reda på då även professionella testare bara har produkterna en viss period men även (bättre) unboxingfilmer brukar nämna hur kvalitetskänslan är.

Själv tycker jag att Mad Catz har riktigt häftig design på sina möss. Hoppas du blir nöjd med den!

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mini-ryttge:

Har tydligen sjukt stora händer (Kan inte använda en naga alls, kan omsluta den helt i näven och når knappt andra raden av knappar 3 och 4 raden ligger istort sätt i handflatan)

Byt grepp till ett claw-grip istället, så kan du ha vilken mus som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

Kvaliteten över tid kan vara svår att få reda på då även professionella testare bara har produkterna en viss period men även (bättre) unboxingfilmer brukar nämna hur kvalitetskänslan är.

Själv tycker jag att Mad Catz har riktigt häftig design på sina möss. Hoppas du blir nöjd med den!

Kollade runt lite på deras tidigare möss som varit på marknaden ett tag och det verkade inte ha några uppenbara problem med kvalitén. Fortfarande inte helt övertygad dock. Mitt minne av märket sitter djupt.

Skrivet av nackskägg:

Byt grepp till ett claw-grip istället, så kan du ha vilken mus som helst.

Hade jag tyckt ett claw grepp var på något sett komfortabelt hade jag använt det.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA