Petig jävel behöver mobiltips

Permalänk
Medlem

Petig jävel behöver mobiltips

Tjenna!

Söp bort mobilen på nyår, en gammal S2a, riktigt sweet. Sörjer varje dag över denna förlust, men har nu insett att det är dags att gå vidare. Sååååå, vad har ni för mobiltips?

Hade helst velat ha något som liknar S2an. Gillar Samsung, gillar Touchwiz som väldigt få gör. Helst inget över 4 papp. Displayen får inte vara större än 4'8 eller mindre än 4'3.

Tacksam för svar!

Permalänk
Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timaw:

Tjenna!

Söp bort mobilen på nyår, en gammal S2a, riktigt sweet. Sörjer varje dag över denna förlust, men har nu insett att det är dags att gå vidare. Sååååå, vad har ni för mobiltips?

Hade helst velat ha något som liknar S2an. Gillar Samsung, gillar Touchwiz som väldigt få gör. Helst inget över 4 papp. Displayen får inte vara större än 4'8 eller mindre än 4'3.

Tacksam för svar!

Sony Z3 Compact.
Gå och kläm på en i butik. Gillade du S2:an (som jag förutsätter att du gjorde om du hade den såhär länge) så kommer du nog bli förvånad över hur extremt lika dom är.

Den ligger visserligen på cirka 4600 kronor men jag köpte min för under 4000 så det kan säkert vara värt att hålla ögonen öppna efter någon bra deal, eller köpa med abonnemang.

Permalänk
Medlem

Sony z3 compact, har den vanliga z3an men testat compact modellen också och det är en riktigt bra telefon med tanke på pris samt storlek! 5/5 toasts

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk

galaxy s5 

-12h prat eller 30dagar standby på batteriet
- vattentät
- bra kamera (120fps slow mo och 4k) hdr och selektivfokus
- fingeravtrycksläsare
- stegräknare (slipp smartklockor)
- ir sändare (styr tv, lampor stereon) eller roa dig med att släcka ner alla tv apparater på din lokala elektronikkedja 
pulsmätare
- bästa skärmen

ps. man kan byta batteri. slipp ladda mobben, sätt i ett nytt batteri var dag.

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem

Z1 Compact eller Z3 Compact beroende på hur mkt pengar du vill lägga.

Permalänk

Fortsätt du med Samsung. Note 3 bra och billig nu.
Har Sony tv, men skulle aldrig köpa en Sonymobil.

/P

Permalänk

Om du kan tänka dig annat än Samsung så säger även jag Z3 Compact.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Jag skulle också slå ett slag för Z3Compact. Z1Compact om du vill hålla budgeten kanske, men vidhåller ändå mitt ursprungliga tips.

Permalänk
Medlem

Varför inte köpa en S4 eller en S5? Fyran borde du hitta för ett bra pris.

Permalänk
Medlem

Z1 compact, Z2 compact Z3 compact.

Sonys serie är ingenting annat än en fullträff med stålhättekänga rakt i rövarna på konkurrenterna.
Sony Z original har 5" om du står ut med 0.2" för mycket.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Gott folk. Han sa att han vill ha en samsung och att han gillar touchwiz så ni kan ju ge honom andra alternativ tillsammans med erat första val (z3c)

Galaxy alpha är verkligen ingen dålig mobil den heller även om Z3 compact är kolckren på mängder av punkter.
I och med att du satt med din S2 så länge antar jag att du inte behöver ett monster så då funkar en alpha perfect då den är snygg, har touchwiz, amoled och 4,7" display.

Hade jag fökt ersätt min s2 hade jag kört på den.
Däremot så misstänker jag att touchwiz har ändrat sig ganska mycket sedan s2an släpptes så jag rekommenderar att du kollar på några videos där dom går igenom gui:t

Lycka till med ditt köp

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikfavoriten:

galaxy s5 

-12h prat eller 30dagar standby på batteriet
- vattentät
- bra kamera (120fps slow mo och 4k) hdr och selektivfokus
- fingeravtrycksläsare
- stegräknare (slipp smartklockor)
- ir sändare (styr tv, lampor stereon) eller roa dig med att släcka ner alla tv apparater på din lokala elektronikkedja 
pulsmätare
- bästa skärmen

ps. man kan byta batteri. slipp ladda mobben, sätt i ett nytt batteri var dag.

Så du startar hellre om telefonen för att byta batteri än att ladda telefonen??

Permalänk
Medlem

samsung galaxy alpha eller sony z3 compact, annars finns det inte så många kvar.

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

Moto G 4G är också en väldigt kompetent telefon dock är det stock android.