Permalänk
Medlem

Bakåtknappen på musen beter sig konstigt

Har införskaffat en ny mus och den beter sig lite konstigt.
Det är en Logitech M560 (används endast till kontorsarbete)

När jag är i webbfönster och använder mig av "bakåt" knappen som sitter på sidan av musen så stänger den ner och går till "skrivbordsmiljön" trycker jag en gång till då så kommer webbläsaren upp igen. ?

Vill ju att den skall bläddra bakåt en sida i webbfönstret men icke de.

Har varit så här hela tiden sedan jag köpte den i måndags.

OS: Win 8.1

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

Ladda ner Logitech setpoint så ska du kunna ändra inställningen där...

Citat:

Två extra tumknappar
Växla snabbt mellan det traditionella Windows-skrivbordet, appar och det nya Windows 8-helskärmsgränssnittet. Du kan även anpassa tumknapparna så att de gör precis vad du vill att de ska göra.*

* Anpassning kräver Logitech® SetPoint-programvara, som kan laddas ner från www.logitech.com/downloads.

(från beskrivningen på dustinhome: https://www.dustinhome.se/product/5010753350/m560?redirected=... )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Se om det finns någon mjukvara att ladda ner och installera för att ändra om/se över knapparna?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av LinusG:

Har införskaffat en ny mus och den beter sig lite konstigt.
Det är en Logitech M560 (används endast till kontorsarbete)

När jag är i webbfönster och använder mig av "bakåt" knappen som sitter på sidan av musen så stänger den ner och går till "skrivbordsmiljön" trycker jag en gång till då så kommer webbläsaren upp igen. ?

Vill ju att den skall bläddra bakåt en sida i webbfönstret men icke de.

Har varit så här hela tiden sedan jag köpte den i måndags.

OS: Win 8.1

Har du kollat i setpoint hur knappen är konfigurerad eller har du inte installerat det ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Ladda ner Logitech setpoint så ska du kunna ändra inställningen där...

(från beskrivningen på dustinhome: https://www.dustinhome.se/product/5010753350/m560?redirected=... )

Skrivet av Lindell90:

Se om det finns någon mjukvara att ladda ner och installera för att ändra om/se över knapparna?

Skrivet av mrqaffe:

Har du kollat i setpoint hur knappen är konfigurerad eller har du inte installerat det ?

Det var Setpoint som skulle installeras.. Nu är detta åtgärdat och nu funkar det finemang.
Tack för tipsen

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk

Själv avskyr jag när tangentbord/mus kräver ett program.. Tar hellre färre funktioner på en plug'n'play istället för 300 programerbara knappar alskar därför min qpad 5k

Å andra sidan är jag också sån som gärna går in i system filerna och rensar allt onödigt skit.

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Plasmatic:

Själv avskyr jag när tangentbord/mus kräver ett program.. Tar hellre färre funktioner på en plug'n'play istället för 300 programerbara knappar alskar därför min qpad 5k

Å andra sidan är jag också sån som gärna går in i system filerna och rensar allt onödigt skit.

Man behöver inte setpoint men det ger fler funktioner själv skulle jag inte vilja vara utan det eftersom det kan ge olika funktioner på samma knapp i olika program, oerhört praktiskt för mig.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Man behöver inte setpoint men det ger fler funktioner själv skulle jag inte vilja vara utan det eftersom det kan ge olika funktioner på samma knapp i olika program, oerhört praktiskt för mig.

To each his own

Jag klarar mig bäst när knapparna fungerar som de ska utan extra mjukvara

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970