Permalänk

27" IPS - 10k

Jag letar efter en beast till skärm.

Ska helst vara 27", men kan även vara större, men inte mindre.

IPS är också ett måste då jag gör mycket fotoredigering.
Spelar mycket CS, så vill ha hög refreshrate och så låg input lag som möjligt.

Upplösningen ska också vara 2560x

Budget är jag flexibel med, helst inte mer än 10,000 men kan gå över ifall jag hittar den perfekta skärmen.

Tack för hjälp!

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe DDR4 - Intel 5820k - GTX 1080Ti - 2x500GB 850 EVO - 16GB DDR4 RAM - Corsair RM 750W Gold.

Permalänk
Medlem

IPS med hög refresh rate, alltså ska du vänta till mars/april som det ser ut.

Permalänk
Medlem

Som Blomkungen över mig sa, vänta till senare i år då det kommer att komma 120hz 2560x1440p IPS-skärmar.
Eller skaffar du bara en Qnix

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Tobbe_Nilsson:

Jag letar efter en beast till skärm.

Ska helst vara 27", men kan även vara större, men inte mindre.

IPS är också ett måste då jag gör mycket fotoredigering.
Spelar mycket CS, så vill ha hög refreshrate och så låg input lag som möjligt.

Upplösningen ska också vara 2560x

Budget är jag flexibel med, helst inte mer än 10,000 men kan gå över ifall jag hittar den perfekta skärmen.

Tack för hjälp!

Hade du varit tidigare ute hade det funnits overlord tempest som i princip garanterar 120HZ och med tanke på att det är apple chinema display så blir det riktigt grymma färger!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe_Nilsson:

Jag letar efter en beast till skärm.

Ska helst vara 27", men kan även vara större, men inte mindre.

IPS är också ett måste då jag gör mycket fotoredigering.
Spelar mycket CS, så vill ha hög refreshrate och så låg input lag som möjligt.

Upplösningen ska också vara 2560x

Budget är jag flexibel med, helst inte mer än 10,000 men kan gå över ifall jag hittar den perfekta skärmen.

Tack för hjälp!

Du kommer inte hitta en IPS skärm med 120fps, om du inte köper en koreaskärm (vilket jag inte rekommenderar)
Men annars har du asus rog swift TN-Panel (tyvärr) 1440p, 27" 120/144hz g-sync mm. (7k typ)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2714866

och annars rekommenderar jag eizo.
IPS, 60hz (tyvärr) 1440p (5,5k typ)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1447060
Riktigt fin är denna

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

ASUS MG279Q - 2560x1440, IPS, 120Hz, 27", ingen G-Sync
Acer XB270HU - 2560x1440, AHVA, 144Hz, 27", G-Sync

acer ska släppas i mars, vet inte ännu med asus. finns inga test ännu så klart, möjligt att de är mindre bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

Du kommer inte hitta en IPS skärm med 120fps, om du inte köper en koreaskärm (vilket jag inte rekommenderar)
Men annars har du asus rog swift TN-Panel (tyvärr) 1440p, 27" 120/144hz g-sync mm. (7k typ)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2714866

och annars rekommenderar jag eizo.
IPS, 60hz (tyvärr) 1440p (5,5k typ)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1447060
Riktigt fin är denna

http://www.sweclockers.com/nyhet/19821-acer-slapper-xb270hu-v...

Det kommer snart en 27" IPS med 120/144hz och 1ms

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Acer Predator G3-605: i7-4790, 8GB, 120GB SSD, GTX 970 - Acer XB280HK 28", 4K, G-SYNC

Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

IPS med hög refresh rate, alltså ska du vänta till mars/april som det ser ut.

Läste lite om Acer skärmen, men rent generellt sett så vill jag undvika Acer i alla avseenden.

ASUS skärmen som är mer intressant, men kunde inte se något om input lag på den.

Hur nödvändigt är Gsync förresten för spel som CS?

Hur stor skillnad är det i färgåtergivningen på en Rog Swift och en IPS? Är ingen expert inom ämnet, men har börjat bli seriös på fotoredigering så på sin plats att man skaffar något ordentligt.

Tack för alla svar!

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe DDR4 - Intel 5820k - GTX 1080Ti - 2x500GB 850 EVO - 16GB DDR4 RAM - Corsair RM 750W Gold.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe_Nilsson:

Läste lite om Acer skärmen, men rent generellt sett så vill jag undvika Acer i alla avseenden.

ASUS skärmen som är mer intressant, men kunde inte se något om input lag på den.

Hur nödvändigt är Gsync förresten för spel som CS?

Tack för alla svar!

Kan du utveckla varför du gärna avstår Acer? ASUS tillexempel har haft extremt mycket fel med sin senaste Swift-skärm med en enormt hög felmarginal från fabrik, i Swifttråden här på Swec finns det folk som gått igenom 3-4 skärmar men fortfarande upplever fel. Inget imponerande direkt.

Stör du dig på tearing eller stuttering i cs? Isåfall är det inget krav alls och det är inget jag märker av i cs heller. Men när jag spelar andra spel så förstör det hela upplevelsen, som tillexempel Rome II eller dylikt.

Dock kommer du få med gsync eller freesync på dom nya IPS-120hz skärmarna, sen om du behöver det eller inte är en annan femma. Men jag älskar teknologin.

Permalänk

Allting jag köper från Acer, har haft ett par laptops som alltid felat. Vet även kompisar osv som haft problem med Acer nästan oavsett vad man köper. Jag personligen har haft lite olika grejer från ASUS som jag upplevt vara av bättre kvalité, just ROG skärmen har jag ingen erfarenhet av.

I CS stör jag mig grymt mycket på i snabba rörelser så blir det så att syncen inte hinner med, vet inte om det är vad som kallas stuttering.
Så därför jag hoppas att Gsync ska få bot på det!

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe DDR4 - Intel 5820k - GTX 1080Ti - 2x500GB 850 EVO - 16GB DDR4 RAM - Corsair RM 750W Gold.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe_Nilsson:

Läste lite om Acer skärmen, men rent generellt sett så vill jag undvika Acer i alla avseenden.

ASUS skärmen som är mer intressant, men kunde inte se något om input lag på den.

Hur nödvändigt är Gsync förresten för spel som CS?

Hur stor skillnad är det i färgåtergivningen på en Rog Swift och en IPS? Är ingen expert inom ämnet, men har börjat bli seriös på fotoredigering så på sin plats att man skaffar något ordentligt.

Tack för alla svar!

Köp absolut inte en monitor med TN panel om du ska pyssla med bilder. TN är reserverat helt för MLG/MLG wannabies och budget, det låter inte som dina behov.

Vänta ett par månader tills den nya generationen skärmar kommer och köp något med g-sync/freesync och IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Det är inte riktigt IPS, det är AHVA.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe_Nilsson:

Allting jag köper från Acer, har haft ett par laptops som alltid felat. Vet även kompisar osv som haft problem med Acer nästan oavsett vad man köper. Jag personligen har haft lite olika grejer från ASUS som jag upplevt vara av bättre kvalité, just ROG skärmen har jag ingen erfarenhet av.

I CS stör jag mig grymt mycket på i snabba rörelser så blir det så att syncen inte hinner med, vet inte om det är vad som kallas stuttering.
Så därför jag hoppas att Gsync ska få bot på det!

Acer gjorde skitprodukter innan 2011, de har de senaste åren jobbet STENHÅRT för att börja göra kvalitet medans Asus faktiskt inte är så bra som de låter även om jag har en del från dem..

Äger en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1387727 och har sedan 2013 bytt ut den en gång pga att hela skärmen började teara.. den nya är dock inga problem med än! men nästa gång blir det skärm från en annan tillverkare här iaf

äger en Acer chromebook, ruskigt fin dator för 2500kr kan jag säga, 10 timmars battertid och kvalitet rakt igenom även om skalet är gjort av hårdplast men den är iallafall "matt"

är dock nöjd med resten av mina asus produkter som t.ex. nexus 7, RT-AC66U och mitt Matrix platinum

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Köp absolut inte en monitor med TN panel om du ska pyssla med bilder. TN är reserverat helt för MLG/MLG wannabies och budget, det låter inte som dina behov.

Vänta ett par månader tills den nya generationen skärmar kommer och köp något med g-sync/freesync och IPS

TN paneler borde inte existera överhuvudtaget, finns bättre skärmpaneler idag som fixar 120hz

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe_Nilsson:

Allting jag köper från Acer, har haft ett par laptops som alltid felat. Vet även kompisar osv som haft problem med Acer nästan oavsett vad man köper. Jag personligen har haft lite olika grejer från ASUS som jag upplevt vara av bättre kvalité, just ROG skärmen har jag ingen erfarenhet av.

I CS stör jag mig grymt mycket på i snabba rörelser så blir det så att syncen inte hinner med, vet inte om det är vad som kallas stuttering.
Så därför jag hoppas att Gsync ska få bot på det!

Kör utan vsync i cs, eller i värsta fall adaptiv vsync

Men ja, gsync kommer fixa det problemet.

Bara två månader kvar nu!

Permalänk

Den enda skärmen som verkar fylla mina behov är ju http://www.tomshardware.com/news/acer-xb270hu-xg270hu-ips-g-s....

Enda jag inte gillar förutom att det är Acer är ju att kanterna är ju enorma, den andra modellen ser ju sjukt mycket bättre ut, men saknar ju godiset!

Ska tydligen inte enligt denna uppdatering vara 1ms, utan 4ms. Men man lär väl knappast märka någon skillnad i CS?

"Update 9/1/15: We have confirmed with Acer that this screen WILL now be IPS based and that they have changed the spec since we originally brought you the news last November. We also know now that the response time is 4ms G2G in the spec. The screen will feature Acer's EyeProtect technology including Blue Light Filer and Flicker less backlight. The screen is expected at the moment to go in to production in February. More to come soon on ULMB and pricing we hope."
http://www.tftcentral.co.uk/news_archive/32.htm#acer_xb270hu_...

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe DDR4 - Intel 5820k - GTX 1080Ti - 2x500GB 850 EVO - 16GB DDR4 RAM - Corsair RM 750W Gold.