Corsair lanserar instegslådan Carbide 100R

Permalänk
Melding Plague

Corsair lanserar instegslådan Carbide 100R

Med siktet inställt på prismedvetna entusiaster sjösätter Corsair två nya chassin i serien Carbide, som trots pressade prislappar ska erbjuda en hel del finesser.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Såg stilrena och trevliga ut. Det viktiga är hur bra kylningen är. Priset var bra också!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Såg stilrena och trevliga ut. Det viktiga är hur bra kylningen är. Priset var bra också!

Kylningen har väl ändå inte med chassit att göra? Det enda som spelar roll är hur pass många fläktplatser det finns och hurvida dem är placerade

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Skrivet av fammo:

Kylningen har väl ändå inte med chassit att göra? Det enda som spelar roll är hur pass många fläktplatser det finns och hurvida dem är placerade

Skickades från m.sweclockers.com

Har det inte? Först säger du att kylningen har inget med chassit att göra sen skriver du att det faktiskt har det när du nämner antalet fläktplatser som är helt beroende på hur chassit är designat. Det finns ganska mycket som krävs för bra kylning däribland ett bra chassi också.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av fammo:

Kylningen har väl ändå inte med chassit att göra? Det enda som spelar roll är hur pass många fläktplatser det finns och hurvida dem är placerade

Skickades från m.sweclockers.com

Fast handlar väl också om vilket luftflöde man kan få i chassit och att luften träffar rätt på komponenterna.

Permalänk
Entusiast

Såg riktigt bra ut!
500kr är väl på gränsen till för dyrt skulle jag säga men man får ju ändå ett Corsair-chassi samt bra kabeldragning så det är väl okej för det är svårt att hitta i den prisklassen

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Hade velat se mATX variant i 300kr klassen(som core 1000/1100)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser ut som 500R med annan front. Kul att ett chassi för 900kr är i princip samma som ett för 500kr. :/

Visa signatur

Stationär: ASUS X470 Strix-F / Ryzen 5800X / 16GB 3600MHz Corsair Venegance LP / PNY 4070 Ti / Samsung 830 128GB / WD Green 3TB / Cooler Master V700 / Fractal Design Define S2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Såg riktigt bra ut!
500kr är väl på gränsen till för dyrt skulle jag säga men man får ju ändå ett Corsair-chassi samt bra kabeldragning så det är väl okej för det är svårt att hitta i den prisklassen

För dyrt? Vad är ett bra pris? 99kr? Blev förvånad när jag hörde priserna, förväntade mig 800-1000kr som alla andra vettiga icke biltema chassin.

Ute efter ett nytt och mindre chassi så detta välkomnas stort.

Permalänk

Snygga och galet billiga. Silent Edition i mITX så hade det varit ett givet köp för mig.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av lynx:

För dyrt? Vad är ett bra pris? 99kr? Blev förvånad när jag hörde priserna, förväntade mig 800-1000kr som alla andra vettiga icke biltema chassin.

Ute efter ett nytt och mindre chassi så detta välkomnas stort.

Ptja, det handlar ändå om ett litet chassi och då går det åt mindre material vilket i sin tur borde dra ner priset.
Sen så ingår endast 1 fläkt med okänd kvalitet jämfört med 2 eller flera för chassin för mera pengar och eftersom chassit inte recenserats än så vet vi inte heller om Corsair har snålat på någonting annat viktigt internt.

Därför tycker jag att priset är "på gränsen".
Om allting nu står rätt till vid recensionsdags så tyckert jag att priset är rimligt.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Har det inte? Först säger du att kylningen har inget med chassit att göra sen skriver du att det faktiskt har det när du nämner antalet fläktplatser som är helt beroende på hur chassit är designat. Det finns ganska mycket som krävs för bra kylning däribland ett bra chassi också.

Jo men det är det enda som spelar roll. Iaf för min del. Antalet fläktplatser. Men det lät mer som "hoppas chassit kyler bra" ungefär som att chassit ska göra jobbet utan fläktar :p. Var lite trött på jobbet idag så fick de till fel uppfattning

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Skrivet av fammo:

Jo men det är det enda som spelar roll. Iaf för min del. Antalet fläktplatser. Men det lät mer som "hoppas chassit kyler bra" ungefär som att chassit ska göra jobbet utan fläktar :p. Var lite trött på jobbet idag så fick de till fel uppfattning

Skickades från m.sweclockers.com

Aha då är jag med. Jo nu i efterhand kan det uppfattas så. Oavsett såg dessa chassina rätt bra ut.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Mycket intressant pris på dessa! Hoppas att vi får se Jonas recensera dessa i framtiden!

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

När det gäller chassin som e såpass billiga så finns det inte plats för nåt annat än det bästa. Antar att de siktar på prisvärdhet.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Fixa introt, det är så högt om man jämför med resten av videon.

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Roligt att se att ni gillar chassit, ser fram emot att få se lite gallerier baserat på den lådan här på Sweclockers.

Permalänk

Går det att ta ur hårddiskburen och köra en 240mm radiator?