Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Skrivet av Mr Andersson:

Ja det förklarar vrf jag inte hittar snooze :/

Har testat att söka manuellt efter uppdateringar men den säger att jag har senaste versionen
Efter ytterligare lite googlande så hittade jag att dem inte rullat ut "denim" för Lumia 630 än, men de ska göra det
Så jag får väl ta och avvakta lite och hoppas Microsoft släpper uppdateringen så snabbt som möjligt

Kollar man här så finns inte ens Lumia 630 med i listan för Sverige.

http://www.microsoft.com/en/mobile/support/software-update/wp...

Väntar också på Denim uppdateringen med samma lur.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av museo12:

Köpt en Lumia 1520 från Hong Kong. Hade en svensk variant i ett jobb jag hade i somras, som jag tyvärr fick lämna tillbaka. Ett problem är att det står att vissa appar inte är tillgängliga för Hong Kongversionen. Tex Avanzas bankapp, WP 8.1 (som jag ändå tror jag har), FIFA 14, Gmail och någon till. Finns det någon lösning på detta? Jag har ju köpt den internationella versionen. Kan tillägga att jag ännu inte satt i sim-kortet och att jag har sökt efter uppdateringar. Det fanns ingen uppdatering att ladda ner.

Kontrollera vilken region/land telefonen är inställd på. Prova att ändra region.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Kontrollera vilken region/land telefonen är inställd på. Prova att ändra region.

Den är ställd på Sverige. Ställde in den på Storbritannien med språk svenska, men det hjälpte inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av museo12:

Den är ställd på Sverige. Ställde in den på Storbritannien med språk svenska, men det hjälpte inte.

Den bistra sanningen verkar vara att Avanza inte har kvar sin Windowsapp längre... De andra apparna kvittar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nån som vet mer om det här;

http://www.idg.se/2.1085/1.604358/sa-testar-du-nasta-version-...

Själv hittar jag inte appen i Windows Store och läser man kommentarerna säger nån att man behöver ett MS Domain Account, men lite småsugen är man allt på att få tillgång till det...

edit: Lyckades installera den genom att gå in i Store via webbläsaren och "skicka" den till min mobil. När man startar appen vill den att man loggar in med sitt Microsoft domain account..hoppas det släpps för oss vanliga också.

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bullen:

Nån som vet mer om det här;

http://www.idg.se/2.1085/1.604358/sa-testar-du-nasta-version-...

Själv hittar jag inte appen i Windows Store och läser man kommentarerna säger nån att man behöver ett MS Domain Account, men lite småsugen är man allt på att få tillgång till det...

edit: Lyckades installera den genom att gå in i Store via webbläsaren och "skicka" den till min mobil. När man startar appen vill den att man loggar in med sitt Microsoft domain account..hoppas det släpps för oss vanliga också.

Tack för tipset.

Nu är det väl bara att försöka logga in varje dag
Det kanske bara är förberedelse för att allt ska vara på plats till den beryktade 21e.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Tack för tipset.

Nu är det väl bara att försöka logga in varje dag
Det kanske bara är förberedelse för att allt ska vara på plats till den beryktade 21e.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inte så att man måste vara med i Windows Technical Preview också för att Phone Insider ska funka på WP.
Blir inte riktigt klok på vad som gäller efter mailet jag fick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

Det är inte så att man måste vara med i Windows Technical Preview också för att Phone Insider ska funka på WP.
Blir inte riktigt klok på vad som gäller efter mailet jag fick.

Jag skrev in mig på det där Insider Program. Med tanke på appens namn känns det inte allt för långsökt. Men de har ju faktiskt inte tillkännagivit något än så att det ska funka såhär i förväg är nog lite väl optimistiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

En helt annan WP fråga. När jag skriver saker här på Swec på mobilen via mobilsidan så växer textfältet okontrollerat så att jag får scrolla långt för att kunna trycka på skicka. Någon mer som har samma problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Jag skrev in mig på det där Insider Program. Med tanke på appens namn känns det inte allt för långsökt. Men de har ju faktiskt inte tillkännagivit något än så att det ska funka såhär i förväg är nog lite väl optimistiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, så klart, det är väl bara att vänta till efter den 21e och se vad som händer.
Lite spännande är det ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av museo12:

Köpt en Lumia 1520 från Hong Kong. Hade en svensk variant i ett jobb jag hade i somras, som jag tyvärr fick lämna tillbaka. Ett problem är att det står att vissa appar inte är tillgängliga för Hong Kongversionen. Tex Avanzas bankapp, WP 8.1 (som jag ändå tror jag har), FIFA 14, Gmail och någon till. Finns det någon lösning på detta? Jag har ju köpt den internationella versionen. Kan tillägga att jag ännu inte satt i sim-kortet och att jag har sökt efter uppdateringar. Det fanns ingen uppdatering att ladda ner.

Avanza har tagit bort sin app från affären, även svenska. FIFA 14 verkar också vara borttagen. Angående Gmail vet jag ej, det har aldrig funnits någon officiell app för det dock. MetroMail eller Maestro är dock fina alternativ till mejlappen om du avråder den.

Säg till att datum, klockan, etc, stämmer innan du kollar efter uppdateringar - då kommer dett att fungera möjligtvis.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rattnalle:

En helt annan WP fråga. När jag skriver saker här på Swec på mobilen via mobilsidan så växer textfältet okontrollerat så att jag får scrolla långt för att kunna trycka på skicka. Någon mer som har samma problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här så jag använder min Android Surfplatta eller dator till att skriva inlägg här. Med Windows Phone är det inte roligt.

Och lite mer konstruktiv kritik av detta forum: Vad har Dagens fynd (bara tips, ingen diskussion... att göra här?

Inte att man bläddrar bland 4 000 inlägg efter någon enstaka om Windows Phone?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

En helt annan WP fråga. När jag skriver saker här på Swec på mobilen via mobilsidan så växer textfältet okontrollerat så att jag får scrolla långt för att kunna trycka på skicka. Någon mer som har samma problem?

Visst blir textfältet lite långt men absolut inte så det stör mig iaf.

Beroende på vad du menar med långt förstås. För mig blir det inte speciellt långt, precis under skärmen så jag får peta till lite.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

Visst blir textfältet lite långt men absolut inte så det stör mig iaf.

Beroende på vad du menar med långt förstås. För mig blir det inte speciellt långt, precis under skärmen så jag får peta till lite.

Längden verkar bero på hur långt jag skriver. Det växer lite för varje knapptryck känns det som. Bara på den här texten blir fältet 2-3 skärmar tomrum att blädda förbi.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Fick ett mail för en stund sen om att Windows Insider kommer att förändras den 21e. Så något är ju på g. Bara att vänta..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Bara en liten fråga, har ni alla fått Denim till era telefoner?

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Bara en liten fråga, har ni alla fått Denim till era telefoner?

Jag har Denim i alla 930, 920, 625 och 520, dock har jag då kört DP på alla.
930 fick jag då själv tanka ner en separat uppdatering för kamerauppdateringarna före Jul.
Dom andra står det bara Denim i extra info och vet inte om det kommer mer, men allt vad 930 har tycks dom andra också ha fått med DP, förutom då kamerauppdateringarna som dom andra ändå inte kommer att få.

Om man inte kört med Preview for Developers vet jag inte hur det ser ut med Denim idag.

Permalänk
Skrivet av mrvision:

Bara en liten fråga, har ni alla fått Denim till era telefoner?

Nej inte fått något till min Lumia 630 än.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Jag har fått på min 1320

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Bara en liten fråga, har ni alla fått Denim till era telefoner?

Inte fått till min 1520 (UK).

Permalänk
Permalänk
Medlem

Står på Nokias hemsida att Denim rullats ut till alla regioner och alla telefoner. Verkar ju inte stämma eftersom jag har Cyan, kör DP och har kollat efter uppdateringar fö under 3 minuter sedan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Står på Nokias hemsida att Denim rullats ut till alla regioner och alla telefoner. Verkar ju inte stämma eftersom jag har Cyan, kör DP och har kollat efter uppdateringar fö under 3 minuter sedan

Skickades från m.sweclockers.com

Bocka av i DP appen så har du nog Denim redan, el. kan söka igen i uppdateringar beroende på vilken modell du har.
Menar att har du t.ex. 930 får du söka efter du slagit ifrån DP och på dom flesta andra mod. har du nog redan Denim när du slår ifrån DP. En del säger det är en bugg att det då står Denim i extra info på dom lurar som inte får kamerauppdateringarna när man slagit ifrån DP, men oavsett vilket tycks allt vara med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

Bocka av i DP appen så har du nog Denim redan, el. kan söka igen i uppdateringar beroende på vilken modell du har.
Menar att har du t.ex. 930 får du söka efter du slagit ifrån DP och på dom flesta andra mod. har du nog redan Denim när du slår ifrån DP. En del säger det är en bugg att det då står Denim i extra info på dom lurar som inte får kamerauppdateringarna när man slagit ifrån DP, men oavsett vilket tycks allt vara med.

Står Denim för mig då jag avaktiverade DP, men nån kamerauppdatering har jag inte sett skymten av ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Står Denim för mig då jag avaktiverade DP, men nån kamerauppdatering har jag inte sett skymten av ännu.

Det är en bugg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Står Denim för mig då jag avaktiverade DP, men nån kamerauppdatering har jag inte sett skymten av ännu.

Vet inte vilken Lumia du har, men är ju bara 1520, 930 och 830 som får kamerauppdateringar, 830 får inte ens allt.
Dom andra får väl bara dom senaste bildbehandlingsalgoritmerna som jag förstår, vilket jag tror dom redan fått med dom senaste DP uppdateringarna, alltså ingen separat kamerauppdatering att tanka ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Det är en bugg.

Skickades från m.sweclockers.com

Som jag skrev, oavsett om det är en bugg att det står Denim el. inte när man kört DP, så tycks allt som Denim innehåller finnas med på dom modeller som inte får kamerauppdateringarna.

Har både 930 som fått allt och flera av dom andra modellerna att jämföra med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

Som jag skrev, oavsett om det är en bugg att det står Denim el. inte när man kört DP, så tycks allt som Denim innehåller finnas med på dom modeller som inte får kamerauppdateringarna.

Har både 930 som fått allt och flera av dom andra modellerna att jämföra med.

ja, dom som inte får kamerauppdateringen får ingen ny firmware. Så för dom är det väl korrekt antar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Efter och ha kört wp8 sedan lumia 920 tiden så har jag tröttnat rejält och oset.

Positiva saker
Allt som Nokia bidragit med here maps och gps tjänster tex om nämna något
*Kameran
*skärmen touch funtktionen med handskar
*tangentbordet när man skriver, grymt bra
*ingen fysiska knappar på skärmen, höj sänk ljud knapparna, låsskärmen knappen alla fysiska knappar ligger bra till, 3.5hörlura även så, Hårdvaran i övrigt verkar riktigt gedigen och stabil, tappat telefonen ett antal ggr, har en liten spricka längst ner på vänstra hörnet på telefonen..

Några funktioner som slutat fungera under dessa år.
*photo lampan verkar inte fungera längre
*skicka mms likaså, o nej, det är inte någon mjukvara eller mms inställning, vet ej vad det beror på, kanske behövs en hårdvaru omstart ?

Negativa saker
*näst in till allt som Microsoft bidragit med, oset suger o funkar enbart i värsta fall med att surfa med o det är allt.
*många säger att det är grymt flyt på oset, visst är det så, men på bekostnad av att multitasking fungerar skit o att telefonen minns som en guldfisk? Oset känns som "layer" (lager o åter lager som något slag screenshots moment)
*oset känns inte ohoppkopplat med hårdvaran?
*apparna är ett skämt, kantiga,mörkan o bleka.

Bytt till ios och iphone 6 plus,
Svårt att utala mig så här fort efter några veckors användandet, generellt så känns byggkvaliten inte som nokians.

Positiva saker med ios
*ios är vad jag uppfattar det som ett bra mycket bättre os än wp8, hårdvaran verkar synka med telefonen, allt bara fungerar som det är tänkt
*multitasking fungerar bra
*känns nästintill som en bärbar dator
*apparna är bra bättre
*kameran verkar riktigt bra
*helheten fungerar bättre

Negativa saker med iphone 6
*byggkvaliten, höj sänk knappar,standbay knapparna och allt det där ligger konstigt,o whay måste dom ha kvar home knappen ?
3.5 hörluren ligger galet, nere på telefonen?,komigen?
*att telefonen böjs är ingen konstighet, den är i tunn aluminium och skärmen som håller ihop den.
*tangentbordet och responsen när man ska skriv klippa o klistra är ologiskt?,vanasak?
*finns säker många andra saker!
I det hela så känns det som att wp8.1 är långt efter inom os sammanhang, där finns det ingen chans i världen mot ios, jag förväntar mig stora förändringar i wp10, där oset kan matcha hårdvaran på ett smidigare sätt,tröttnat att underlätta mulsitasking så det fungersr så lika som en dator, allt annat är annars pinamt Microsoft!!

Trevlig helg alla!
Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Efter och ha kört wp8 sedan lumia 920 tiden så har jag tröttnat rejält och oset.

Positiva saker
Allt som Nokia bidragit med here maps och gps tjänster tex om nämna något
*Kameran
*skärmen touch funtktionen med handskar
*tangentbordet när man skriver, grymt bra
*ingen fysiska knappar på skärmen, höj sänk ljud knapparna, låsskärmen knappen alla fysiska knappar ligger bra till, 3.5hörlura även så, Hårdvaran i övrigt verkar riktigt gedigen och stabil, tappat telefonen ett antal ggr, har en liten spricka längst ner på vänstra hörnet på telefonen..

Några funktioner som slutat fungera under dessa år.
*photo lampan verkar inte fungera längre
*skicka mms likaså, o nej, det är inte någon mjukvara eller mms inställning, vet ej vad det beror på, kanske behövs en hårdvaru omstart ?

Negativa saker
*näst in till allt som Microsoft bidragit med, oset suger o funkar enbart i värsta fall med att surfa med o det är allt.
*många säger att det är grymt flyt på oset, visst är det så, men på bekostnad av att multitasking fungerar skit o att telefonen minns som en guldfisk? Oset känns som "layer" (lager o åter lager som något slag screenshots moment)
*oset känns inte ohoppkopplat med hårdvaran?
*apparna är ett skämt, kantiga,mörkan o bleka.

Bytt till ios och iphone 6 plus,
Svårt att utala mig så här fort efter några veckors användandet, generellt så känns byggkvaliten inte som nokians.

Positiva saker med ios
*ios är vad jag uppfattar det som ett bra mycket bättre os än wp8, hårdvaran verkar synka med telefonen, allt bara fungerar som det är tänkt
*multitasking fungerar bra
*känns nästintill som en bärbar dator
*apparna är bra bättre
*kameran verkar riktigt bra
*helheten fungerar bättre

Negativa saker med iphone 6
*byggkvaliten, höj sänk knappar,standbay knapparna och allt det där ligger konstigt,o whay måste dom ha kvar home knappen ?
3.5 hörluren ligger galet, nere på telefonen?,komigen?
*att telefonen böjs är ingen konstighet, den är i tunn aluminium och skärmen som håller ihop den.
*tangentbordet och responsen när man ska skriv klippa o klistra är ologiskt?,vanasak?
*finns säker många andra saker!
I det hela så känns det som att wp8.1 är långt efter inom os sammanhang, där finns det ingen chans i världen mot ios, jag förväntar mig stora förändringar i wp10, där oset kan matcha hårdvaran på ett smidigare sätt,tröttnat att underlätta mulsitasking så det fungersr så lika som en dator, allt annat är annars pinamt Microsoft!!

Trevlig helg alla!
Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Intressant att läsa dina åsikter, men blir lite skevt att jämföra en 2 år gammal Lumia 920 med klen hårdvara mot en ny iPhone 6 , men är kanske inte 920 du jämför med. Menar mycket av den lite negativa upplevelsen du känner med WP, iaf. på en del, hade nog varit betydligt bättre på en Lumia 930 som även den kan sägas ha lite gammal hårdvara men är ändå förhållandevis väldigt snabb med bra flyt. T.ex. iPhone 4 orkar inte köra mer än iOS 6 med den klena hårdvaran, så förhållandevis flyter dom gamla Lumia med klen hårdvara på väldigt fint med senaste OS.

Själv är jag väldigt nöjd med min Lumia 930, inte minst nu med Denim, den nya kameran och prestanda förbättringar.
Upplever faktiskt inte något av det negativa du har med 920 med min 930, men håller med dig på några punkter då jag även har en 920 med flera.

WP OS är jag också nöjd med som det är nu, men som förhoppningsvis blir än bättre med WP10.
Appp-problem har jag inte heller, då det finns bra appar till allt jag behöver, men kan samtidigt ha lite förståelse för att inte alla är tillfredsställda på den punkten och visst är WP efter på en del fortfarande.
Samtidigt ska sägas att WP är bättre på en hel del också.

Hoppas mycket på att WP10 gör att det kommer ikapp med appar och allt, vilket jag personligen tror också.
Hoppar då Samsung på WP tåget också som det spekuleras en del i nu blir det än mer fart på WP.

Här en annan som byta från WP till iPhone 6. som inte delar ditt tycke helt. Alltså väldigt individuellt tycke och smak vad som känns bra.
http://winsupersite.com/windows-phone/i-made-switch-iphone-6-...

Kommer nog nya Lumia värstingar med Snapdragon 810 64 bit till hösten med WP10, då är du kanske tillbaka på Lumia WP igen. Bra annars om du är nöjd med iPhone 6 och att det finns nåt som passar alla.