Rösta fram Årets Datorbutik 2014

Permalänk
Inaktiv

Är detta ens lönt? Majoriteten kommer att rösta på Inet oavsett. Själv är jag extremt missnöjd med senaste garantiärende och en högst tveksam support överlag.

Permalänk
Medlem

Inet.se = Överprisat.se. De få gånger jag funderade på att handla där, har de antingen haft dåliga priser, och/eller slut på produkten.

Webhallen kammar hem min röst, med sina grymma priser, sortiment och lager!

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem

I år blev det Webhallen, även om jag haft många positiva köp från Inet under 2014.
En guldstjärna ska dock gå till maxFPS för deras suveräna leveranstider under julhelgen, även till PostNords utbud som stånkade ett stort 40 kilos paket upp 4 trappor.

Permalänk
Medlem

svårt att välja mellan komplett och webhallen (samma sak egentligen ju). webhallen imponerade stort (igen) när de hjälpte mig med min trasiga razer naga och gick klart längre än de behövde. hade lite strul med komplett i år, grafikkort skickades utan de tre utlovade spelen men efter ett snabbt telefonsamtal så löstes det och någon dag senare hade jag koder till fem spel i brevlådan. posten slarvade även bort mina fläktar som jag beställde från komplett men som tur var skickade de nya utan några som helst problem.

mycket nöjd kund i båda butikerna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KiXeR:

NetOnNet för min del, Inet är dyra i jämförelse.

Det blev mellan NetonNet och Inet faktiskt. NetonNet pga deras priser, samt Inet pga erfarenhet samt service.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Alina systems är grymma. Trevlig personal, SweC-rabatt, snabb leverans och smidig support! 10/10!

Blir lika för mig för den första gången lär Alina få min röst faktiskt.

David i Uppsala som vänt mig helt då han lyssnat på klagomålen man haft och åtgärdat dom medans butikspersonalen helt felanvisat en i Östersunds butiken som då blivit tillsagda och lyssnat.

FTK Kampanjer som David i Uppsala säkert kommit på som gäller under en 1 timmes tid som fått mig att köpa mer från butiken och att dom också lyssnar på ens önskemål och uppfyller dom oftast då jag handlat varje gång.

Så på dettta sätt en väldigt trogen kund som handlat enormt mkt under året och byggt 2 datorer med bra gamingkomponenter och det mesta från Alina.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

såklart inet.se alltid skickat samma dag om man nu inte beställer kl 18:00

för mig är priset inte hela grejen, då ja köper en sak är det 20% priset 40% hur hemsidan fungerar,frakt tider,betalnings alternativ osv , 40% om det blir fel hur då ärendet sköts...

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Då jag följer SweC dagens fynd och där förekommer CDON oftare än INET. Inet har varit bra med sina fraktfritt men CDONs priser har varit bättre särskilt om man får tag i rabattkod som inte är särskilt svårt. så tycker det är konstigt att dom inte förekommer mera. Handlat 1 gång på Inet medans CDON är det väl en 6ggr senaste året

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk

Beställde en dator från Komplett i delar förutom chassi på en Lördag mitt på dagen, måndagen var datorn hemma.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte att rösta på något (som vanligt) trots att jag föredrar Webhallen före andra affärer. Förra året köpte jag inget alls och kanske inget detta år, så varför skulle jag rösta? fast det beror på om AMD ZEN släpps och hur den presterar

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Cd on är dem inte bra tycker ni? Där har jag handlat mycket ifrån och har aldrig haft problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Cd on är dem inte bra tycker ni? Där har jag handlat mycket ifrån och har aldrig haft problem.

jag har ingen egen erfarenhet av deras kundtjänst men den verkar inte vara så imponerande. de känns lite "virriga" tycker jag, menar väl men det blir inte alltid så bra.

köpte min skärm på cdon nyligen och det tog sin lilla tid. fick fakturan innan produkten var levererad och till och med ett sms med en påminnelse innan jag ens hade skärmen hemma som jag tyckte var otrevligt. när den väl kom fram så var den dock mycket väl paketerad och klarade sig utmärkt genom postens frakt.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Sweclockers marknad är årets datorbutik 2014.

Helt klart, ytterligare ett år med till största del begagnad hårdvara ftw

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Cd on är dem inte bra tycker ni? Där har jag handlat mycket ifrån och har aldrig haft problem.

För mycket problem och för dålig support, tidigare iallafall.
Var ett tag sedan nu, men det brukar dyka upp "Alla-vi-som-hatar-CDON"-trådar med jämna mellanum under "Konsumentsrätt".

Att dom dessutom tidigare hade en 5% Sweclockers-rabatt som dom sen slopade utan anledning ger dom inga plus i kanten heller.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Fri frakt, bra service, packar varor till 17.00, Klarna-betalning och godis.

Komplett är min runner-up.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Sen finns det ju de som har oturen att få lakrits smak. Så inte inet för min del i år! Alina har jag varit grymt nöjd med!

Vi kan byta. Lakrits slår jordgubb alla dagar i veckan. Men inte får jag några lakrits för det

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Cd on är dem inte bra tycker ni? Där har jag handlat mycket ifrån och har aldrig haft problem.

CDON är bra på en sak och enbart en sak enligt mig: priser. Oftast kan dom ha helt galna prisdumpningar på vad som.
Dessvärre verkar dom fortfarande inte förstå innebörden av en vettig kundtjänst. Dom är helt idiotiska när det kommer till kundhantering. Eftersom dom inte har någon telesupport så får man istället (vad det det ut som) autogenererade svar av deras så kallade kundtjänst, bara copypastat från FAQ:en på deras sida och ingen som helst personlig service. Dom verkar tro på konceptet att vi som kunder får stå ut med vad som helst då det är billiga priser.
Jag börjar se liknande tendenser med CDON som Pixmania som säger att så länge priset är lågt står kunden ut med vad som helst. Så länge dom fortsätter att ignorera sina kunder genom att vägra oss en vettig kundtjänst så får dom aldrig min röst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av dmr:

Fri frakt, bra service, packar varor till 17.00, Klarna-betalning och godis.

Komplett är min runner-up.

Förtydliga även "fri returfrakt".

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Varför är inte MaxFPS med? Man får ju banana skids av dom

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Som uppsalabo har jag två Alinabutiker, en webhallen och en netonnet. Datorprylar köps oftast hos Alina p.g.a. skapliga priser och trevlig, hjälpsam personal. TV köpte jag på webhallen och nu grafikkort på netonnet.

Skulle jag välja en butik som står ut så är det Alina i år. Dom är aldrig omöjliga på priserna heller utan kommer man med en bra motivation sänker dom oftast.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Varför är inte MaxFPS med? Man får ju banana skids av dom

För begränsat sortiment.
Den dag dom börjar sälja hårdvara och inte bara kringutrustning kanske dom får vara med.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Jag köpte min färdigbyggda dator av Inet förra julen och blev 100% nöjd. På alla sätt. Så min röst gick självklart till dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Sweclockers marknad är årets datorbutik 2014.

Helt klart. Största delen av inköpen har skett här under året.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem

Jag har handlat på Inet från och till i många år. Kanonbra kundservice, snabba leveranser och väldigt sällan några problem. Dom gångerna det har vart problem har det löst sig smidigt. Dom är inte billigast men jag kan betala en femtiolapp extra om det ger mig bra service.

Tråkigt att man läser om folk som känner sig blåsta av Inet, det är inget jag har upplevt och ingen jag känner heller. Jag vet att det var lite frågetecken när dom startade upp men det är väl runt 15 år sedan nu?

Bästa priser? Webhallen
Årets bubblare? Netonnet

Visa signatur

| Asus Z97-A | Intel i7 4790k | CM Hyper 212 Evo | Asus GTX 970 Strix 4GB | Corsair Vengeance 16GB DDR3 1600MHz |

| ADATA SP900 256GB | WD Green 1TB | EVGA Supernova G2 750W | Fractal Design Define R4 |

| QPAD QH-85 | QPAD MK-80 | Corsair Raptor M40 |

Permalänk
Medlem

Varför ens engagera sig i en så menings lös fråga som årets datorbutik? trams....

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Visste att den där meningslösa kommentaren skulle komma förr eller senare. Att vissa tror på det som du säger är helt otroligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad bra, jag visst nämligen också att bristen på förståelse av ironi är ganska hög på detta forumet. Så jag hade redan förutspått att jag skulle behövt skriva ett sådant här svar.
Att du sedan inte klarat att läsa klart nästa rad är ju lite synd så du kunde se lite att mitt resonemang...

Permalänk
Medlem

Inet vinner lätt pga sin lättnavigerade hemsida, lättöverskådlig, bra filtrering, kommentarsystem+recensioner, Webhallen tycker jag är rörig och har för dåliga filtreringsmöjligheter. Inet är inte nödvändigtvis billigast, men dom har byggt upp ett förtroende hos mig som gör att den marginella prisskillnaden +eller- är oväsentlig för mig iaf.

Visa signatur

Inte sänt från min Sony Ericsson K530i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Vad bra, jag visst nämligen också att bristen på förståelse av ironi är ganska hög på detta forumet. Så jag hade redan förutspått att jag skulle behövt skriva ett sådant här svar.
Att du sedan inte klarat att läsa klart nästa rad är ju lite synd så du kunde se lite att mitt resonemang...

Sluta skriva totalt onödiga inlägg och försöka starta flamewar? Det är ju det enda din kommentar är menad för, det vet alla som läser den här tråden. Jag vet inte, men jag åtminstone trodde att medlemmar som varit aktiva i nästan 14 år hade lite mer vett än att försöka skapa ordkrig.
Men det är ju lite synd att du inte insåg det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Sluta skriva totalt onödiga inlägg och försöka starta flamewar? Det är ju roligare att starta ordkrig med totalt nonsens än att ta ansvar för dom antar jag?
Men så långt tänkte du tydligen uppenbarligen inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Det var knappast onödigt. Det fanns konstruktivt svar vad som jag tyckte och varför.. Återigen läs HELA posten. Du har misslyckats 2 gånger nu...

Permalänk

Brukar ta Inet. Köpte även flesta delarna av min dator där ifrån i år, via deras butik (fick även en pingvinstång då, whop whop).
Men röstar på NetonNet i år. Dom har bättre priser och hade problem med en produkt, som dom bytade till en ny, utan något tjaffs.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10