Tråden om NN3DS, N3DS, N2DS, NDSi & NDS

Permalänk
Konsolgrävare

Tråden om NN3DS, N3DS, N2DS, NDSi & NDS

New Nintendo 3DS

Den nyaste bärbara spelkonsol inom Nintendo's DS serie heter New Nintendo 3DS och har release här i Europa den 13 Februari. Den kommer ha lite nya godsaker tex:

  • Ny kraftfullare CPU

  • Mer Ram

  • ZR och ZL knappar

  • C-Stick

  • Bättre 3D

  • NFC (för Amiibo)

  • Cover Plates (Bara för vanliga NN3DS)

  • Exklusiva spel

Bilder

Dold text

Nintendo Direct

Här är den nyaste Nintendo Direct som har många nyheter om NN3DS:

Länkar

#NN3DS #N3DS #Nintendo3DS #NewNintendo3DS #N2DS #Nintendo2DS #DS #3DS #3DS #NDSi #NintendoDSi #NintendoDS #Nintendo

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Jag förstår! Jag kommer skaffa vanliga pga bättre DPI, mera portable och backplate(jävligt bra tex om man får en repa eller något)

Tråden om NN3DS, N3DS & NDS ligger uppe så diskussioner kan fortsätta där!

Tja Monster hunter edition är ju redan 'repad' dvs den modellen jag redan förbokat så nog så lugnt när det gäller repor, åt andra sidan min 2,5 år gamla 3DSXL har knappt repor och den har varit med om en hel del

Sedan har jag alltid en väska med mig när jag reser, då jag pendlar totalt 3 timmar per dag så släpar man med sig en böss saker

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Inaktiv

Min 3DS har hållit riktigt bra med, köpte den 2011 när Nintendo körde den där Ambassador-kampanjen med 10 GBA-titlar och 10 NES-titlar.

Nu kommer jag försöka vänta med köp lite men en New 3DS XL vore verkligen fin att få. Hade gärna sett att man kunde få ner priset lite genom att byta in den gamla modellen eller något.

CDON har både Majoras Mask och Monster Hunter 4 XL-modellen kvar om någon letar. Webbhallen blev fullbokad ganska fort.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av MugiMugi:

Tja Monster hunter edition är ju redan 'repad' dvs den modellen jag redan förbokat så nog så lugnt när det gäller repor, åt andra sidan min 2,5 år gamla 3DSXL har knappt repor och den har varit med om en hel del

Sedan har jag alltid en väska med mig när jag reser, då jag pendlar totalt 3 timmar per dag så släpar man med sig en böss saker

haha sant

Jo en väska/case ska man införskaffa när det kommer!

3 timmar? jävlar! Då passar det verkligen bra att äga ett NN3DS!

Skrivet av anders190:

Min 3DS har hållit riktigt bra med, köpte den 2011 när Nintendo körde den där Ambassador-kampanjen med 10 GBA-titlar och 10 NES-titlar.

Nu kommer jag försöka vänta med köp lite men en New 3DS XL vore verkligen fin att få. Hade gärna sett att man kunde få ner priset lite genom att byta in den gamla modellen eller något.

CDON har både Majoras Mask och Monster Hunter 4 XL-modellen kvar om någon letar. Webbhallen blev fullbokad ganska fort.

Härligt att höra att era 3DS håller så bra, känns bra att veta!

Haha jo verkar vara många som vill ha dom modellerna eller så är det bara få som säljs. Dom sålde slut överallt i USA på bara några minuter.

Själv kommer man skaffa denna cover plate på release (en av dom 12 som kommer på release dagen):

Sen kommer jag skaffa Zelda Cover plate när den kommer(ingen release date ännu):

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

ca 16 min gameplay på senaste Zelda som kommer 13 feb!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

När fullbokades Zelda varianten på Webhallen? Jag bokade min vid 21:15 igår och då stod det inget tror jag inte.

Bokade monster hunter varianten nu också för att vara säker på att få en, ska köpa båda spelen så spelar inte så stor roll.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av isbjoern:

När fullbokades Zelda varianten på Webhallen? Jag bokade min vid 21:15 igår och då stod det inget tror jag inte.

Bokade monster hunter varianten nu också för att vara säker på att få en, ska köpa båda spelen så spelar inte så stor roll.

Skickades från m.sweclockers.com

Då var den inte fullbokad. och om du har den bokad så har du den bokad
Annars finns den kvar på cdon

Nu finns Cover Plates att förhandsboka på webhallen!
http://www.webhallen.com/se-sv/sok/?Change=1&Text=coverplate

Dock inte den jag vill ha, mailade dom och kollar om dom bara har missat den.
(dom har atm 11/12 cover plates som kommer på release dagen)

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Kommer nog köpa den så småningom (NN3DS XL).. vet inte om jag köper på release dagen.

Är det någon som vet vilka spel som är exklusiva till den nya version ?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Alpha77:

Kommer nog köpa den så småningom (NN3DS XL).. vet inte om jag köper på release dagen.

Är det någon som vet vilka spel som är exklusiva till den nya version ?

just nu är det "bara" Xenoblade Chronicles men finns fler spel som stödger c-stick

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Hur mycket bättre prestanda har denna jämfört med gamla 3ds ? Kan det bli möjligt med gamecube spel på den?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hur mycket bättre prestanda har denna jämfört med gamla 3ds ? Kan det bli möjligt med gamecube spel på den?

är 532 MHz cpu istället för 266 MHz och den har 256 MB ram istället för 128 MB så är ju rätt stor skillnad!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Diskshop har nu NN3DS Majora's Mask 3D Edition.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

är 532 MHz cpu istället för 266 MHz och den har 256 MB ram istället för 128 MB så är ju rätt stor skillnad!

3D kanske inte laggar på den då.
Synd att min 3DSXL är utdaterad efter lite på 1 år. Inte för att jag bryr mig om Xenoblade eller 3D, men processorkraften kanske behövs i andra spel.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

"Congratulations! You’ve been selected to receive special early access to the demo for Monster Hunter 4 Ultimate for the Nintendo 3DS system."

så tja har 3 nycklar över, notera dock att dessa enbart funkar på US 3DS, så finns det någon här med US 3DS och vill testa nya Monster hunter 4 demot säg till.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

ser fram emot tredjeparts skal (Nokia 3310....*minnen*)

Någon som bokat skull kid boxen?

http://www.polygon.com/2015/1/6/7499995/majoras-mask-3ds-rele...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Då var den inte fullbokad. och om du har den bokad så har du den bokad
Annars finns den kvar på cdon

Nu finns Cover Plates att förhandsboka på webhallen!
http://www.webhallen.com/se-sv/sok/?Change=1&Text=coverplate

Dock inte den jag vill ha, mailade dom och kollar om dom bara har missat den.
(dom har atm 11/12 cover plates som kommer på release dagen)

Så som jag förstått fungerar bara faceplates till vanliga versionen och inte till XL?

Tack för ditt svar förresten!

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Står över. Spelar knappt på min "gamla" 3DS XL.

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

just nu är det "bara" Xenoblade Chronicles men finns fler spel som stödger c-stick

Skickades från m.sweclockers.com

Vad jag läst och sett så ska även Majoras mask, Monster hunter 4 och smash brothers supporta c-sticken

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Medlem
Skrivet av warmerspy:

Vad jag läst och sett så ska även Majoras mask, Monster hunter 4 och smash brothers supporta c-sticken

Ja så har jag förstått det också.

Majoras mask och Monster hunter = Kamera kontroller

Smash = Som på Wii u, du gör din smash på den helt enkelt.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk

Hur ska det bli med de gamla konsolerna?

Kommer nyare spel nu att kräva New Nintendo 3DS eller hur ska det gå till?

Jag förstår att Nintendo vill ha 3DS med NFC support så att folk kan använda och köpa amiibo till konsolerna men samtidigt har man lagt till så mycket annat som extra styrspak och knappar och lite snabbare hårdvara. Man kan undra hur kompatibiliteten kommer att bli.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Kommer nyare spel nu att kräva New Nintendo 3DS eller hur ska det gå till?

Beror helt och hållet på spelet i fråga, Idag finns bara ett enda New 3DS spel och det är Xenoblade Chronicles. Det lär komma fler New 3DS only spel men det lär nog dröja innan det finns fler på marknaden.

Men de spel som kräver New 3DS kommer inte funka på de äldre.

Många spel har också stöd för extra saker, flyter på bättre samt laddar snabbare på new 3ds men kommer ändå funka på de äldre.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Beror helt och hållet på spelet i fråga, Idag finns bara ett enda New 3DS spel och det är Xenoblade Chronicles. Det lär komma fler New 3DS only spel men det lär nog dröja innan det finns fler på marknaden.

Men de spel som kräver New 3DS kommer inte funka på de äldre.

Många spel har också stöd för extra saker, flyter på bättre samt laddar snabbare på new 3ds men kommer ändå funka på de äldre.

Jag tycker faktiskt det är riktigt tråkigt av Nintendo att göra så.

Man släpper inte en ny generation konsoler men lägger samtidigt till tillräckligt mycket funktioner för att de gamla konsolerna inte ska kunna spela New 3DS spel som lär komma.

Det kommer bli ännu mer förvirring tack vare detta känns det som. Får hålla mig till de gamla 3DS spelen då eller ska man säga 2DS spelen?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag tycker faktiskt det är riktigt tråkigt av Nintendo att göra så.

Man släpper inte en ny generation konsoler men lägger samtidigt till tillräckligt mycket funktioner för att de gamla konsolerna inte ska kunna spela New 3DS spel som lär komma.

Det kommer bli ännu mer förvirring tack vare detta känns det som. Får hålla mig till de gamla 3DS spelen då eller ska man säga 2DS spelen?

Oftast är det ju så när en ny konsol släpps. Du kan ju inte köra Wii u spel på gamla Wii.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Oftast är det ju så när en ny konsol släpps. Du kan ju inte köra Wii u spel på gamla Wii.

Men detta är inte en sådant konsolhopp som Wii till Wii U som jag förstår det? Om detta är Nintendos "nya" konsolgeneration för bärbara konsoler är den rätt oinspirerande både sett till namn och hårdvara eller hur?

Jag tror mest detta kan komma att bli ganska förvirrande med alla dessa varianter och vilka spel som kommer funka på vilken variant men vi får se vad som händer.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Men detta är inte en sådant konsolhopp som Wii till Wii U som jag förstår det? Om detta är Nintendos "nya" konsolgeneration för bärbara konsoler är den rätt oinspirerande både sett till namn och hårdvara eller hur?

Jag tror mest detta kan komma att bli ganska förvirrande med alla dessa varianter och vilka spel som kommer funka på vilken variant men vi får se vad som händer.

Välkommen till Nintendos värld, idioternas mecka.

Tur att de gör bra spel.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Oftast är det ju så när en ny konsol släpps. Du kan ju inte köra Wii u spel på gamla Wii.

Fast det är ingen ny konsoll. Det är en ny version av 3DS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Men detta är inte en sådant konsolhopp som Wii till Wii U som jag förstår det? Om detta är Nintendos "nya" konsolgeneration för bärbara konsoler är den rätt oinspirerande både sett till namn och hårdvara eller hur?

Jag tror mest detta kan komma att bli ganska förvirrande med alla dessa varianter och vilka spel som kommer funka på vilken variant men vi får se vad som händer.

Jo bättre namn kanske de kunde hitta på men samtidigt är inte namnet det viktigaste utan hur de marknadsför den. Designen kan jag inte säga något om förrän jag testat en. Tycker i alla fall om att de fixat en extra spak. Och sen vet ju alla att nintendo alltid gör det enkelt för kunderna det är ju skitbra med alla 750000 olika varianter av handkontroller som finns till Wii u som fungerar till vissa spel, så nintendofolket är vana

Skrivet av ozo64:

Fast det är ingen ny konsoll. Det är en ny version av 3DS.

Jag räknar den i alla fall som en ny konsol eftersom den är kraftfullare och har en extra spak, och sen verkar det ju som att spel till denna inte är kompatibla med den gamla. Eller varför skulle det inte räknas?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

mjo, jag räknar det lite som 50-50 som ny konsol men ändå inte då det är nyhårdvara i osv,...gråzon

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Toivo83:

ser fram emot tredjeparts skal (Nokia 3310....*minnen*)

OMG, inte tänkt på! Kommer nog komma rätt så coola skal!

Skrivet av Toivo83:

mjo, jag räknar det lite som 50-50 som ny konsol men ändå inte då det är nyhårdvara i osv,...gråzon

Jag själv tycker det egentligen borde kallas en ny konsol just pga att det kommer komma spel som bara fungerar på NN3DS och att spel kommer ta nytta på C-stick. Eftersom NN3DS spel bara kommer fungera på NND3S så är det ju en ny konsol enligt mig. Tycker dock att dom borde styra typ en 720p eller 1080p skärm och lite kraftfullare speccs enligt mig!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Yes! Cover platen som jag vill ha kom precis upp på förhandsbokning på webhallen!
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/nintendo_3ds/212497-new_n...
Verkar ju vara någon dyrare material pga kostar 130kr mer än alla andra varianter. Vete fan dock om det är wood

Sen så har också New Nintendo 3DS Charging Cradle kommit upp! kommer dock inte köpa tills en svart för vanliga kommer
http://www.webhallen.com/se-sv/sok/?Change=1&Text=New+Nintend...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |