Paket lastat på fel bil två gånger

Permalänk
Medlem

Paket lastat på fel bil två gånger

Hej! Beställde en vara förra veckan som var beräknad att komma fram i onsdags. Satt glatt och väntade på DHL hela dagen men icke. Jag ringer DHL och får reda på att mitt paket var lastat på fel bil! Jag skulle då få mitt paket på fredagen istället.

Jag väntar på fredagen och får ett samtal från lastbilschauffören omkring 14 tiden. Han frågar om han är nära mitt hem. Inte då säger jag då han var i fel stad.

Fel bil igen alltså! Jag ringer kundservice igen och de säger att det är företaget som skrivit fel postnummer. Jag måste tydligen kontakta företaget för att ändra det. Jag maila dem och de svarar genast att de skickat rätt postnummer till deras leverantör. Så då måste det vara de som gjort felet. Han säger också att han inte kan göra mer än att be om ursäkt.

Jag undrar om jag kan få någon slags ersättning för att jag suttit hemma flera timmar två dagar och väntat på ett paket som inte ens var påväg till mig?

Säg till om jag är otydlig med nåt!

Tack

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Hej! Beställde en vara förra veckan som var beräknad att komma fram i onsdags. Satt glatt och väntade på DHL hela dagen men icke. Jag ringer DHL och får reda på att mitt paket var lastat på fel bil! Jag skulle då få mitt paket på fredagen istället.

Jag väntar på fredagen och får ett samtal från lastbilschauffören omkring 14 tiden. Han frågar om han är nära mitt hem. Inte då säger jag då han var i fel stad.

Fel bil igen alltså! Jag ringer kundservice igen och de säger att det är företaget som skrivit fel postnummer. Jag måste tydligen kontakta företaget för att ändra det. Jag maila dem och de svarar genast att de skickat rätt postnummer till deras leverantör. Så då måste det vara de som gjort felet. Han säger också att han inte kan göra mer än att be om ursäkt.

Jag undrar om jag kan få någon slags ersättning för att jag suttit hemma flera timmar två dagar och väntat på ett paket som inte ens var påväg till mig?

Säg till om jag är otydlig med nåt!

Tack

Rätta mig om jag har fel här, men var det företaget som la ordern åt dig, eller var det du som gjorde ordern ?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Hej! Beställde en vara förra veckan som var beräknad att komma fram i onsdags. Satt glatt och väntade på DHL hela dagen men icke. Jag ringer DHL och får reda på att mitt paket var lastat på fel bil! Jag skulle då få mitt paket på fredagen istället.

Jag väntar på fredagen och får ett samtal från lastbilschauffören omkring 14 tiden. Han frågar om han är nära mitt hem. Inte då säger jag då han var i fel stad.

Fel bil igen alltså! Jag ringer kundservice igen och de säger att det är företaget som skrivit fel postnummer. Jag måste tydligen kontakta företaget för att ändra det. Jag maila dem och de svarar genast att de skickat rätt postnummer till deras leverantör. Så då måste det vara de som gjort felet. Han säger också att han inte kan göra mer än att be om ursäkt.

Jag undrar om jag kan få någon slags ersättning för att jag suttit hemma flera timmar två dagar och väntat på ett paket som inte ens var påväg till mig?

Säg till om jag är otydlig med nåt!

Tack

Fan så retligt. För mig så tappade DHL bort ett av två paket så det dröjde ca 1 vecka innan det andra paketet dök upp så dom kunde leverera bägge två. Iofs väntade jag ändå på andra grejer från ett annat företag så det var inte hela världen. Men ändå retligt.

Visa signatur

1. Intel I7 4790K @ 4.7 | Z97 | 16gb DDR | R9 295x2 | 500gb M2SSD
2. Intel I7 2600K @ 4.450, 1.3 V | Asus Sabertooth P67 | 8gb DDR3 1600 | 2x Nvidia GTX570 i SLI. | 80 GB SDD, 8TB Western Digital.
3. AMD Athlon 3700+@2.6 Ghz, 1.475 V. | Asus A8N-E | Corsair TWINX1024-3200C2 @ 235, 2.5-3-3-6| Sapphire Radeon X800XL 512MB @ 440/550

Permalänk
Medlem

Jag la ordern hos dom och de skicka den vidare till sin leverantör (om jag inte missförstod mailet jag fick)

Citat:

Hej Ludvig,

Kan bara beklaga att någon lagt in sista siffran felaktigt.

På vår order till tillverkaren är det korrekt inlagt. Det är hos DHL som sista siffran är felaktig av någon anledning

Normalt när 1 siffra är fel brukar detta lösas automatiskt då gatuadress alltid matchas mot postnummer innan någon utleverans kan ske.

Trevlig fortsatt dag,

Med vänlig hälsning

Xxx

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Jag la ordern hos dom och de skicka den vidare till sin leverantör (om jag inte missförstod mailet jag fick)

Okej, isåfall låter det ju mer rimligt att du själv råkat skriva fel postnummer, får man fråga vad för företag det här är du handlat hos?
De flesta har det automatiserat, dvs ingen är inne och pillar i det, och av säkerhetsskäl får/kan de flesta inte ens ändra inlagd orders adresser och postnr etc

Snälla, använd citerafunktionen också när du svarar, så att man lättare kan se om någon svarar en

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Okej, isåfall låter det ju mer rimligt att du själv råkat skriva fel postnummer, får man fråga vad för företag det här är du handlat hos?
De flesta har det automatiserat, dvs ingen är inne och pillar i det, och av säkerhetsskäl får/kan de flesta inte ens ändra inlagd orders adresser och postnr etc

Snälla, använd citerafunktionen också när du svarar, så att man lättare kan se om någon svarar en

Jag citerade mailet i förra posten. Min orderbekräftelse har rätt postnummer så mitt fel är det inte.

AZdesign är den beställd hos och tillverkaren som skickade är ELJ.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Jag citerade mailet i förra posten. Min orderbekräftelse har rätt postnummer så mitt fel är det inte.

AZdesign är den beställd hos och tillverkaren som skickade är ELJ.

Well, då får du snacka med dem om det står rätt postnr på orderbekräftelsen, sitter med ett jobb där folk gör den här missen ständigt med att skrika varg så fort nåt hamnar fel, i nio fall av tio så är det användaren, var därför jag frågade för att dubbelkolla

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

Det är tråkigt och någonstans på vägen har det ju uppenbarligen blivit fel. Dessvärre tror jag inte du kan komma att få någon speciell kompensation. Det är för många mellanhänder och företagen skyller bara på varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeRiN:

Fan så retligt. För mig så tappade DHL bort ett av två paket så det dröjde ca 1 vecka innan det andra paketet dök upp så dom kunde leverera bägge två. Iofs väntade jag ändå på andra grejer från ett annat företag så det var inte hela världen. Men ändå retligt.

Det känns som att de kunde ändra postnumret själva första gången jag ringde. Men icke! Väldigt retligt.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Well, då får du snacka med dem om det står rätt postnr på orderbekräftelsen, sitter med ett jobb där folk gör den här missen ständigt med att skrika varg så fort nåt hamnar fel, i nio fall av tio så är det användaren, var därför jag frågade för att dubbelkolla

Menar du att jag ska kontakta ELJ i detta fallet?

Skrivet av Krasharen:

Det är tråkigt och någonstans på vägen har det ju uppenbarligen blivit fel. Dessvärre tror jag inte du kan komma att få någon speciell kompensation. Det är för många mellanhänder och företagen skyller bara på varandra.

Det känns ju lite retligt att man ska behöva sitta och vänta över 10 timmar hemma utan att få någon slags kompensation när företagen sitter och gör fel.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Skrivet av LudvigLindell:

Menar du att jag ska kontakta ELJ i detta fallet?

Det känns ju lite retligt att man ska behöva sitta och vänta över 10 timmar hemma utan att få någon slags kompensation när företagen sitter och gör fel.

Tyvärr är det så, tänk om alla skulle ha kompensation för alla fel som begås dagligen. Det är nästan som att säga att man skall ha kompensation för att du satt och väntade på posten som brukar komma kl 12.54 varje dag men idag kom den kl 14.23 och du satt och väntade på den.
Självklart är det tråkigt, inte så jag menar.

Annat hade det varit om de hade föraviserat att det skulle komma dag X mellan klockan Y-Z och du tog ledigt från jobbet för att vara hemma och vänta på paketet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Menar du att jag ska kontakta ELJ i detta fallet?

Du kontaktar butiken där du la ordern

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

Varför väntar ni hemma på ett paket?
DHL/schenker mf har ett x antal postumbud där de lämnar av grejerna ifall ingen är hemma.
UPS kan lämna utanför dörren även om ingen är hemma men det beror på hur man bor i och för sig.

Att vänta hemma kan inte vara särskilt billigt, speciellt på en vardag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krasharen:

Tyvärr är det så, tänk om alla skulle ha kompensation för alla fel som begås dagligen. Det är nästan som att säga att man skall ha kompensation för att du satt och väntade på posten som brukar komma kl 12.54 varje dag men idag kom den kl 14.23 och du satt och väntade på den.
Självklart är det tråkigt, inte så jag menar.

Annat hade det varit om de hade föraviserat att det skulle komma dag X mellan klockan Y-Z och du tog ledigt från jobbet för att vara hemma och vänta på paketet.

Fick ett sms av DHL där det stod att det skulle komma onsdag mellan den och den tiden. Fick sedan ett nytt likadant sms om fredagen.

Skrivet av godspeed:

Du kontaktar butiken där du la ordern

Det har jag gjort.

Skrivet av maverickgoose:

Varför väntar ni hemma på ett paket?
DHL/schenker mf har ett x antal postumbud där de lämnar av grejerna ifall ingen är hemma.
UPS kan lämna utanför dörren även om ingen är hemma men det beror på hur man bor i och för sig.

Att vänta hemma kan inte vara särskilt billigt, speciellt på en vardag

Stod i smsen att jag var tvungen att vara hemma. Det är ett rätt stort paket och är jag inte hemma och tar emot det skickar de det en annan dag.

Nej, det är ju "tur" att man knappt har jobb.. Men jag hade ju lika gärna kunnat va ute och söka jobb istället för att vänta hemma i onödan.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Gissa vems paket som inte ens blev lastat idag

Det har fortfarande fel postnummer skrivet trots två samtal till DHL och mail kontakt med företaget som beställde varan.

Då är det ju iof bra att det inte blev lastat idag eftersom det skulle skickas fel ännu en gång.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Fyfan vad oflyt:/ undra vad dom gör egentligen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av wezc00:

Fyfan vad oflyt:/ undra vad dom gör egentligen..

De ringde igen och efter mycket tjat från min sida så skickar de en bil till mig nu! Skönt att slippa sitta fler dagar. Kommer om ca 60 minuter, och hur fel chauffören än kör nu så har han bara ett paket i bilen så du är det bara att leta upp mitt hem!

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av LudvigLindell:

Gissa vems paket som inte ens blev lastat idag

Det har fortfarande fel postnummer skrivet trots två samtal till DHL och mail kontakt med företaget som beställde varan.

Då är det ju iof bra att det inte blev lastat idag eftersom det skulle skickas fel ännu en gång.

Vid detta laget hade jag ringt företaget som beställde varan o krävt o få veta vilket postnr de get till DHL o sen frågat varför de inte ger DHL rätt postnr TROTS att du ringt TVÅ ggr!

Känns som nån som bara säger "jaja" oavsett vad bara för att få samtalet överstökat....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

De ringde igen och efter mycket tjat från min sida så skickar de en bil till mig nu! Skönt att slippa sitta fler dagar. Kommer om ca 60 minuter, och hur fel chauffören än kör nu så har han bara ett paket i bilen så du är det bara att leta upp mitt hem!

Det var ju bra att dom kör ut paketet till dig nu, får hoppas att den hamnar rätt för en gång skull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Vid detta laget hade jag ringt företaget som beställde varan o krävt o få veta vilket postnr de get till DHL o sen frågat varför de inte ger DHL rätt postnr TROTS att du ringt TVÅ ggr!

Känns som nån som bara säger "jaja" oavsett vad bara för att få samtalet överstökat....

Sista siffran var en 5a istället för en åtta, och de sitter ju rätt nära varann på numpaden, så det kan ju vara boven. Det är DHL jag ringde mycket med, företaget har jag bara mailat. Men jag pratade med en trevlig dam, jag var inte så jätte trevlig då jag var lite trött på det här.. Men försökte förklara för henne att det är situationen och inte henne som jag är sur på!

Hon pratade med sina chefer och paketet packades in i bilen under sista samtalet! Tack och lov för artig support!

Men ändå dåligt hanterat under de andra dagarna av DHL tycker jag!

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av wezc00:

Det var ju bra att dom kör ut paketet till dig nu, får hoppas att den hamnar rätt för en gång skull.

Jag tror att mitt paket är det enda paketet i den bilen så kör han jättefel så har han gott om tid att köra rätt!

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Anlänt! 15 kilo ekskiva utan en skråma (vad jag sett än så länge)

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535